Elon Musk, Twitter’ı satın alma teklifini açıkladığından beri Tesla hisseleri %35’ten fazla düştü. Dalgalı bir haftayı takip eden bir piyasa rallisinin ortasında cuma günü sadece %3,6 oranında kapattı. Karşılaştırma yapmak gerekirse, Nasdaq Composite aynı zaman diliminde yaklaşık %18 düştü.
Musk ilk olarak 25 Nisan 2022’de Twitter’ı satın almayı kabul ettiğini duyurdu. Tesla hisseleri o günü 332,67 dolardan kapattı. Bugün Twitter’da sahip olduğu ilk haftayı sınırlayarak 207,47 dolardan kapattı. SpaceX, Tesla, Neuralink, The Boring Company’nin yanı sıra, Musk artık Twitter’ın sahibi olduğu için kendisine “Şef Twit” diyor. Daha resmi olarak, 44 milyar dolarlık anlaşmasından sonra Twitter’ın CEO’su ve tek yöneticisi.
Musk, 29. yıllık Baron Yatırım Konferansı’nda konuştu. Hedge fon yatırımcısı Ron Baron, CEO’ya yeni sorumluluklarını yönetme hakkında sorular sordu. Musk, Baron’a “İş yüküm yaklaşık olarak haftada 78 saatten 120 saate çıktı. Bence Twitter doğru yola koyulduktan sonra yönetilmesi SpaceX veya Tesla’dan çok daha kolay olacak.” dedi.
Twitter’da takipçilerine sosyal ağın tek yöneticisi ve CEO’su olarak pozisyonunun geçici olduğunu söylemişti. Ancak Twitter CEO’su olarak yerini kimin alabileceğini söylemedi. Twitter’a sahip olması, bazı otomobil üreticilerinin orada reklam harcamalarını durdurmasına neden oldu. Ancak uzun vadede Tesla’yı nasıl etkileyeceği belli değil.
Tesla, hissedarlara bilgi yaymak için uzun süredir Twitter’a ve Elon Musk’ın oradaki büyük takipçisine güveniyor. Musk bunu tüm şirketlerini, ürünlerini ve kendi imajını ücretsiz olarak tanıtmak için kullanıyor. Ayrıca, Tesla’yı fazla eleştirdiği görülen kişilere saldırmak için hayranlarına Twitter’da ona katılmaları için ilham veriyor.
Musk, Twitter’ı yönetmek için 50’den fazla Tesla çalışanını yetkilendirdi. Çalışanların programlarının nasıl bölüneceğini, Twitter ve Tesla’ya karşı sorumluluklarının nasıl ödendiğini veya ilişkilendirildiğini henüz açıklamadı.
Yatırımcı konferansında Musk, Tesla’nın hala giriş modeli 3 EV sedandan daha ucuz bir EV geliştirme niyetinde olduğunu yineledi. Ayrıca günde 40.000 araba üretebilme hedefini yeniden belirtti. Ayrıca, bu üretim seviyesinin ne kadar pil gerektireceği ve bunları oluşturmak için gereken tüm metaller ve diğer malzemeler göz önüne alındığında, Tesla’nın tamamen dışarıdan bir tedarikçiye güvenmek yerine doğrudan madenciliğe dahil olması gerekeceğini söyledi.
Baron, Tesla’nın Glencore ile konuşup konuşmadığını veya bir yatırım düşünüp düşünmediğini sordu. Musk, “Glencore’a yatırım yapmayı asla düşünmedik. Lityum madenciliği söz konusu olduğunda Tesla’dan bahsediyorum, kendimiz yapıyoruz.” dedi.
Musk’ın nisan ayında anlaşmayı duyurmasından bu yana Tesla’nın hisse senedi düşüşü, otomobil üreticisi emsallerinden çok daha dik oldu. General Motors ve Ford sırasıyla yaklaşık %2 ve %11 düşerken, EV üreticisi Rivian %5’in biraz üzerinde düştü.