Telefon satışları hakkında merakla beklenen araştırma sonucu açıklandı. Counterpoint Research‘ün sunduğu Market Pulse Service raporuna göre, 2023 yılında küresel premium akıllı telefon pazarının satışlarındaki muazzam artış, yıllık bazda %6’lık bir ivme kazanarak yeni bir rekora imza atacak. Araştırma, özellikle toptan fiyatı 600 ABD Doları (yaklaşık 50.000 Rupi) ve üzeri olan akıllı telefonları kapsayan bu büyüme trendini ortaya koyuyor. Dikkat çekici bir şekilde, 2023’teki hacim artışı, 2016 yılına kıyasla tam üç kat daha fazla bir artışı beraberinde getirecek.
İçindekiler
Telefon satışları şahlandı
Premium segmentteki bu etkileyici büyüme, küresel akıllı telefon pazarındaki genel düşüşle çelişiyor ve tüketici satın alma modellerinde bir değişim sinyali veriyor. Bu bağlamda, özellikle Hindistan’ın dünya çapında en hızlı büyüyen premium pazar olduğuna dikkat çekiliyor.
İlginizi Çekebilir: Yenilenmiş iPhone alınır mı? Nelere dikkat edilmeli?
Apple, pazar segmentindeki hakimiyetini sürdürerek %71’lik bir payla lider konumda bulunuyor. Onu takip eden markalar arasında Samsung, HUAWEI, Xiaomi, OPPO ve diğerleri yer alıyor. Ancak, Apple’ın bu yıl bir miktar pay kaybetmesi, HUAWEI’nin özellikle Mate 60 serisi ile Çin pazarındaki canlanmasına bağlanıyor.

Araştırma, 2023 yılında toplam premium pazar satışlarının üçte birinden fazlasını oluşturan ultra premium segmentin (1000 dolar) büyümeyi yönlendiren ana etken olduğunu öne sürüyor.
Bölgesel açıdan, Çin, Batı Avrupa, Hindistan ve Orta Doğu ile Afrika (MEA) bölgeleri, büyümenin ana itici güçleri olarak öne çıkıyor. Özellikle Çin, Hindistan, MEA ve Latin Amerika’nın yeni bir satış rekoru kırma olasılığı oldukça yüksek görünüyor. Bu durum, küresel premium akıllı telefon pazarındaki dinamik değişimleri vurguluyor.
Premium pazarının büyümesi hakkında yorum yapan Counterpoint Research’ün Kıdemli Analisti Varun Mishra şunları söyledi;
Akıllı telefon pazarında tüketici satın alma modellerinde bir değişiklik oldu. Akıllı telefonun önemi göz önüne alındığında tüketiciler, daha uzun süre kullanabilecekleri yüksek kaliteli bir cihaza sahip olmak için daha fazla harcama yapmaya istekli oluyor. En yeni ve en iyi amiral gemilerine sahip olmak, birçok tüketici için, özellikle de doğrudan orta fiyat bandından premium banda atlayan gelişmekte olan pazarlarda bir statü sembolü haline geldi. Ayrıca bu cihazlar, promosyon sezonları ve finansman seçenekleri nedeniyle giderek daha uygun fiyatlı hale geliyor.