Son iki yıldır, müziğin yanı sıra podcast’lere yönelik yatırımlarına da hız kesmeden devam eden Spotify, ortaya çıkan yeni raporlara göre abonelik tabanlı bir podcast hizmeti başlatma fikrini değerlendiriyor. Detayları henüz ortada olmayan hizmet, Spotify’ın pazar araştırması için yaptığı bir anket sırasında ortaya çıktı.
İlginizi çekebilir: YouTube, video keşfi ve dağıtımıyla ilgili sık sorulan soruları yanıtlıyor
İçindekiler
Spotify, yakında abonelik tabanlı podcast hizmeti başlatabilir
Popüler çevrim içi akış hizmetlerinden Spotify, ortaya çıkan yeni raporlara göre abonelik tabanlı bir podcast hizmeti geliştirmek için kolları sıvadı. Spotify’ın yeni hizmeti, platformda sadece podcast yayınlamak isteyen içerik üreticilere yeni bir gelir modeli oluşturacak. Spotify’ın yeni hizmetiyle ilgili ilk ipuçları, şirketin yapmakta olduğu bir araştırma anketinde ortaya çıktı.
İlk olarak, Variety’nin Baş Medya Analisti Andrew Wallenstein tarafından tespit edilen söz konusu anket, Spotify’ın aylık 3 ila 8 dolar arasında değişen dört adet abonelik tabanlı podcast planı düşündüğünü gözler önüne seriyor. En pahalı planda kullanıcılar, takip ettikleri kişilerin paylaştığı özel içeriklere ve bölümlere reklamsız bir şekilde erken erişim hakkına sahip olacak. En ucuz seçenek ise, yine içerik üreticilerin paylaştığı özel röportajlara ve bölümlere erişim sunacak, ancak bu planda kullanıcılar reklam görecekler.
Sure looks like @Spotify is considering launching a premium podcast plan based on the survey I was prompted to fill out when I opened its app this morning… pic.twitter.com/6XjsWC79sn
— Andrew Wallenstein (@awallenstein) November 6, 2020
Andrew Wallenstein’in paylaştığı raporlara göre, Spotify’ın podcast planının fiyatı, aylık 9,99 ABD dolarından başlayan premium müzik aboneliğine ek olarak geliyor. Bunun yanında, Spotify’ın birbirinden tamamen ayrı olmak suretiyle müzik ve podcast paketini değerlendirip değerlendirmediğiyse belli değil.
Bununla birlikte Spotify, böyle bir planlarının olmadığını kaydetti. Spotify’ın sözcüsü, The Verge ekibine verdiği demeçte şu ifadeleri kullandı: “Spotify’da, kullanıcı deneyimimizi iyileştirmek için rutin olarak bir dizi anket yapıyoruz. Şu anda gelecek planları hakkında paylaşacak başka haberimiz yok.”