Snapchat, uzun zamandır diğer sosyal platformlarda popüler olan yaygın, bazen sorunlu, kitle tarzı metriklerden kaçınmaya odaklanmasına rağmen, içerik oluşturucu topluluğundan gelen taleplere yanıt olarak artık kullanıcıların abone sayılarını kendi profillerinde gizleme seçeneği sunuyor.
İlginizi çekebilir: Snapchat, fotoğraflara müzik ekleme özelliğini kullanıma sunuyor!
İçindekiler
Snapchat neden değişiklik yapıyor?
“İçerik oluşturucu topluluğumuzdan gelen geri bildirimleri dinledik. Birçoğu, Snapchat’taki topluluklarının büyüdüğünü gösterme seçeneğine sahip olmakla ilgilendiklerini belirtti. Bu nedenle, bugünden itibaren, içerik oluşturuculara abone sayılarını herkese açık profillerinde görünür hale getirme seçeneği sunuyoruz. Her içerik oluşturucunun herkese açık metriklerin hayranlarına görünür olmasını istemediğini anlıyoruz. Bu nedenle içerik oluşturucular, ayarlarında gerektiği gibi bu ölçümü açıp kapatmayı seçebilirler. ”
Platform, daha yakın bağlantı yerine geniş erişim ve izleyiciyi vurgulayan Facebook ve Twitter tarzı sosyal platformlara benzer şekilde önemlir bir değişime imza atıyor. Nitekim Snapchat, takipçi / abone sayılarının yabancılara ya da tanınmayan takipçilere hitap etmenin aksine, uygulamanın ‘gerçek arkadaşlar hakkında’ olduğu çizgisini defalarca artırdı. Snapchat mesajlarının kaybolması da sohbetin gerçek hayat benzetilmek istemesinin sonucu. Ancak platform, uygulama içindeki katılımı ve etkileşimi en üst düzeye çıkarmak için giderek daha yaygın sosyal medya normlarına muhalefetini azalttı.
Snapchat, 2017‘de gelişmiş arama işlevselliği ekledi ve bu, uygulamada takip edecek daha fazla kişinin bulunmasını kolaylaştırırken,uygulama geçen yıl içerik oluşturucu profillerini de kullanıma sunarak, yüksek profilli içerik oluşturucuların takiplerini oluşturmaları için başka bir yol sağladı. Uygulama ayrıca bu yılın başlarında daha yaygın sosyal platform kullanıcı arayüzüyle uyumlu yeni bir işlev çubuğu başlattı.
Bu kademeli değişimler göz önüne alındığında, Snapchat’in kullanıcılara genel kullanıcı sayılarını görüntüleme seçeneği sunacağı da mantıklı geliyor. Ancak bazı açılardan yanlış yönde bir adım gibi de geliyor.
Örneğin Twitter CEO’su Jack Dorsey, tekrar başa dönme şansına sahip olsaydı, takipçi sayılarına yapılan vurguyu azaltacağını, hatta metriği daha geniş bağlamda ‘anlamsız’ olarak etiketleyeceğini belirtti.