Türkiye dahil birçok ülkede Çinli telefon üreticilerinin ismi zaman zaman gündem oluyor. Konuya yabancı olanlar için söylemesi bile zor olan bu isimlerden belki de en ilginci olan ‘Xiaomi’ isminin nereden geldiğine şirket CEO’su Lei Jun açıklık getirdi. Bir tartışma panelinde birkaç Batılı girişimcinin bu konuda şaka yapması üzerine sessiz kalamayan CEO, ismin arkasındaki hikayeyi anlattı.
İlginizi çekebilir: Xiaomi Mi Robot Vacuum – Cuma İndirimlerindeki En İyi Seçenek
İçindekiler
Xiaomi ismi nereden geliyor?
Lei Jun açıklamalarına şöyle başladı: “Xiaomi’nin kuruluşunun ilk günlerinde kurucu takım şirket isminin ne olduğu hakkında da tartıştı. ‘Kızılyıldız’, ‘Kırmızı Biber’ ve ‘Karabiber’ gibi isimler düşünüldü. Ama birçok sebepten dolayı bu isimlerin hiçbiri kabul edilmedi. Tartışma devam ederken birden en sevdiğim cümleyi düşündüm: Buddha bir pirinç tanesini Meru Dağı kadar önemli görür.”
Lei sözlerine şöyle devam etti: “Ardından birisi şirketin ismini Çincede pirinç anlamına gelen “Mi” koymayı teklif ettiğinde yatırımcılardan Liu Qin şöyle dedi: ‘İnternet tabiatı gereği oldukça kaçamak bir yapıya sahip. İsim Mi yerine Xiaomi olmalı.‘ Bu teklif herkes tarafından onaylandı ve kullanmaya başladık.” Lei Jun bu konuya ek olarak şirket isimlerinin insanlar üzerindeki etkisinin olup olmadığı üzerine fikrini de belirtti: “Yüksek kaliteliymiş gibi algılanan bir isim tek başına şirketin yükselişinin sebebi olamaz. Eğer bir şirket teknoloji ve kaliteli ürünlere sahip değilse, kullanıcı deneyimine önem vermiyorsa başarısızlığa mahkumdur. Her şey işe ve insanlara bağlı, şirketin değeri hiçbir zaman isimle ölçülmüyor.”
Çin’in büyüyen ekonomisinde en büyük telefon şirketlerinden olan Xiaomi, isim konusunda böyle bir geçmişe ve hikayeye sahip. CEO Lei Jung’un da belirttiği gibi işe ve insanlara güvenen şirket her geçen gün büyümeye devam ediyor.