Sosyal medya

Haber

SimCity nihayet çevrimdışı moduna kavuşuyor

reklam

Geçtiğimiz yılın Mart ayında sunulan SimCity, internet bağlantısını zorunlu kılan yapısı nedeniyle çokça eleştiriliyordu. Bir de bu zorunluluğun üstüne server problemleri nedeniyle oyuncuların uzun süre keyif alamadığı oyun, nihayet çevrimdışı desteğine de kavuşuyor.

simcityt

Son olarak Ekim ayında geliştirici Maxis’in bahsettiği çevrimdışı desteği, stüdyodan Patrick Buechner’ın açıklamasıyla resmiyet kazandı. Buechner, yaptığı açıklamada kullanıcıların daha önce indirdiği içeriklerin kullanılabilir durumda olacağını ve oyunun internet bağlantısına ihtiyaç duymadan her zaman, her yerden oynanabilir olacağını söyledi. Çevrimdışı desteğinin ne zaman geleceği henüz bilinmezken, en kısa sürede bu desteğin oyunculara sunulacağı belirtiliyor.

Apple, iPad Air için yeni TV reklamını yayınlandı

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Uzun süredir teknoloji basınında yer alan Kerem, başta mobil teknolojiler olmak üzere donanım ve kripto paralar ile de ilgileniyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Ubisoft’un yeni oyunu The Division Heartland ücretsiz olacak!

Yazan:

reklam

The Division Heartland sürpriz bir açıklama ile oyun dünyasına giriş yaptı. Ubisoft yapımı oyun lansmana gerek kalmadan ortaya çıktı. Firma yeni oyununu tamamen ücretsiz bir şekilde piyasaya çıkaracak. 2021-2022 yılları arasında piyasaya çıkması beklenen oyun, The Division evreninde geçecek. Ancak oyuncuların önceki oyunları deneyimlemelerine gerek kalmayacak. Ubisoft Originals adı altında duyurusu yapılan oyunun arkasında ise Red Storm stüdyosu yer alıyor. Görünüşe göre firma Tom Clancy evrenini genişletmeye devam edecek gibi gözüküyor.


Göz atmak isteyebilirsiniz; Google Kamera Nasıl Kurulur? | Mi Kamera vs GCam


The Division Heartland tamamen ücretsiz bir oyun olacak!

Oyun dünyasında dijital çağın gelişi ile birlikte yeni oyun türleri de ortaya çıktı. Oynaması ücretsiz yani “Free to Play” olarak adlandırılan oyunların sayısı her geçen gün artıyor. Pek çok firma bu oyunlar sayesinde önemli gelirlere sahip oluyorlar. Uzun yıllar boyunca canlı tutulmaya çalışılan bu oyunlar firmalara oyun içi satın alımlar sayesinde büyük meblağlar kazandırıyor. Birçok başarılı örneği olan bu oyunlara bir yenisi daha ekleniyor. Ubisoft sessiz sedasız yaptığı duyuru ile The Division Heartland oyununu tanıttı. The Division evreninde geçecek olan oyun tamamen oynaması ücretsiz bir yapım olacak. Oyunun yapımcılığını ise Red Storm stüdyosu üstelenmekte. Stüdyo bildiğiniz üzere serinin ilk oyunu olan The Division piyasaya çıkarmıştı. Firmanın Tom Clancy markası ve evreni ile arasının oldukça iyi olmasının bu karardaki etkisi de oldukça fazla. Firma yaptığı açıklama ile stüdyo seçimi konusunda Red Storm‘a güvendiklerini belirtti.

The Division Heartland

reklam
Aorus reklamı

The Division Heartland, serinin diğer oyunları ile organik bir bağa sahip olmayacak. Yani oyuncular serinin diğer oyunlarını oynamamış olsalar bile bu oyunda bilgi eksikliğine sahip olmayacaklar. Tek kişilik veya dört kişiye varan arkadaş çevresi ile girilecek oyun, yapı itibariyle diğer The Division oyunlarında dinamiklere de sahip olacak. Ancak oyunun türü ile alakalı kesin bir bilgi ortaya çıkmadı. Özellikle bu konuda farklı farklı iddialar mevcut. Kimi kaynaklar firmanın Fortnite ve Call of Duty Warzone oyunlarından dolayı bir “battle royale” oyun çıkarma ihtimalini oldukça yüksek buluyor. Kimi kaynaklara göre ise oyun serinin diğer yapımlarındaki gibi daha keşif odaklı bir yapıya sahip olacak. Bu konuda da Warframe gibi önemli örnekler bizleri karşılamakta. Ancak oyunun şu an için tek veya dört kişilik ekipler ile oynanacağının açıklanması tür konusundaki belirsizlikleri de ortadan kaldırmadı. Ancak farklı kaynaklardan gelen yorumlara göre “battle royale” odaklı bir oyunun gelme ihtimali yüksek. Keza serinin ikinci oyunu hala aktif.

Oyun 2021-2022 tarihleri arasında çıkacak!

Sessiz sedasız duyurusu yapılan The Division Heartland için kesin bir çıkış tarihinden bahsetmek oldukça güç. Zira Ubisoft oyunun ne zaman oyuncuların karşısına geleceğini açıklamadı. Firma şimdilik 2021-2022 arasında oyunun çıkacağını duyurmakla yetindi. Oyun içi görsel de ortaya çıkmazken, yapımın çıkış tarihinin çok da yakın olduğunu söylemek biraz güç. Oyuncular yapımda ABD’de Heartland bölgesinde kalan bir Division ajanı kontrol edecekler. Bununla birlikte oyunun serideki diğer iki oyuna nazaran daha küçük bir bölgede geçeceği iddia ediliyor. Ubisoft bu oyunu daha özel bir alanda oyuncuların karşısına çıkarmak istiyor. Firmanın yaptığı bu açıklama dışında da oyunun içeriği ile alakalı başka bir bilgi yer almıyor. Tom Clancy eserlerini kullanmaya devam eden Ubisoft, Originals isimli bir yapıya da gidiyor gibi gözüküyor. Electronic Arts‘ın da aynı isimle duyurduğu bu başlık ile birlikte firma, kendi özel oyunlarına yeni bir kategori oluşturuyor.

The Division Heartland

PC ve oyun konsollarına çıkış yapacak oyunun eski nesle de uğraması sürpriz olmaz. Zira eski nesil oyun konsolları için birçok firma geliştirme yapmayı sürdürüyor. The Division Heartland‘in seriye yeni bir hava katması bekleniyor. Öte yandan serinin ikinci oyunu olan ve 2019‘da çıkış yapan The Division 2 için de geliştirmeler sürüyor. Ubisoft bu yıl çıkması planlanan yeni güncellemeyi bildiğiniz üzere ertelemişti. Ancak görünüşe göre The Division markası için planlar güncelliğini koruyor. Zira firma paylaştığı görsel ile, evren için neler planladıklarını anlattı. Heartland‘in çıkışının ardından ikinci oyuna yeni bir güncelleme geleceği dikkat çekti. Bununla birlikte firma, seriye bir mobil oyun bir kitap bir de Netflix dizisi kazandırmayı planlıyor. Bakalım The Divison evreni genişlemeler ile birlikte oyun dünyasında önemli bir yere sahip olacak mı bekleyip göreceğiz.

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Akıllı Telefonlar

MIUI 13 güncellemesi alacak telefonlar belli oldu!

reklam

Xiaomi’nin yeni mobil arayüzü MIUI 13, önemli bir son dakika sürprizi olmazsa 25 Haziran’da tanıtılacak. “Hangi Xiaomi telefonlar MIUI 13 alacak?” soruları git gide artarken, bu soruya cevap olabilecek önemli bir sızıntı ortaya çıktı.


İlginizi çekebilir: SAMSUNG GALAXY A52 İNCELEME | Merak edilen telefon!


MIUI 13 alacak Xiaomi telefonların listesi sızdırıldı!

Halihazırda MIUI 12.5 sürümünü dağıtmayı sürdüren Xiaomi, yakın zamanda MIUI 13’ü de kullanıcılarla buluşturacak. Markanın resmi hayran forumu olan Mi Community’de yayınlanan bir rapor ise MIUI 13 alacak Xiaomi modellerini açığa çıkardı. Listede 80’den fazla Xiaomi telefon bulunurken; Redmi, POCO ve Black Shark modelleri de yerini alıyor. Dolayısıyla söz konusu liste bir hayli kalabalık.

MIUI 13 sürümünün dağıtımı ise her zaman olduğu gibi Çin pazarından başlayacak. Küresel sürüm ise muhtemelen ayrı bir Avrupa lansmanının ardından gerçekleşecek.

reklam
Aorus reklamı

MIUI 13

MIUI 13 güncellemesi alacak Xiaomi modelleri

  • Xiaomi Mi 11X
  • Xiaomi Mi 11X Pro
  • Xiaomi Mi 11
  • Xiaomi Mi 11 Pro
  • Xiaomi Mi 11 Ultra
  • Xiaomi Mi 11 Lite
  • Xiaomi Mi 11 Lite 5G
  • Xiaomi Mi 11i
  • Xiaomi Mi MIX Fold
  • Xiaomi Mi MIX Alpha
  • Xiaomi Mi 10
  • Xiaomi Mi 10 Pro
  • Xiaomi Mi 10 Ultra
  • Xiaomi Mi 10 Lite
  • Xiaomi Mi 10i
  • Xiaomi Mi 10s
  • Xiaomi Mi 10 Youth
  • Xiaomi Mi 10T
  • Xiaomi Mi 10T Pro
  • Xiaomi Mi 10T Lite
  • Xiaomi Mi Note 10
  • Xiaomi Mi Note 10 Pro
  • Xiaomi Mi Note 10 Lite
  • Xiaomi Mi 9 Pro
  • Xiaomi Mi 9 Explorer
  • Xiaomi Mi CC9 Pro

MIUI 13 güncellemesi alacak Redmi modelleri

  • Redmi Note 10
  • Redmi Note 10 Pro
  • Redmi Note 10 Pro Max
  • Redmi Note 10S
  • Redmi Note 10 5G
  • Redmi K40
  • Redmi K40 Pro
  • Redmi K40 Pro+
  • Redmi Note 9T
  • Redmi 9T
  • Redmi Note 9
  • Redmi Note 9 Pro
  • Redmi Note 9 Pro Max
  • Redmi Note 9S
  • Redmi 9
  • Redmi 9 Power
  • Redmi 9 Prime
  • Redmi 9i
  • Redmi 9A
  • Redmi 9C
  • Redmi K30
  • Redmi K30 Pro
  • Redmi K30 Pro Zoom
  • Redmi K30 Ultra
  • Redmi K30 Racing Edition
  • Redmi K30s
  • Redmi K30i
  • Redmi 10X
  • Redmi 10X Pro
  • Redmi K20 Pro
  • Redmi K20 Pro Premium

MIUI 13 güncellemesi alacak POCO modelleri

  • POCO X3 Pro
  • POCO X3 NFC
  • POCO X3
  • POCO F3
  • POCO M3
  • POCO C3
  • POCO X2
  • POCO F2 Pro
  • POCO M2
  • POCO M2 Pro
  • POCO M2 Reloaded

MIUI 13 güncellemesi alacak Black Shark modelleri

  • Black Shark 4
  • Black Shark 4 Pro
  • Black Shark 3
  • Black Shark 3 Pro
  • Black Shark 3S
  • Black Shark 2
  • Black Shark 2 Pro

MIUI 13 güncellemesi alacağı tahmin edilen telefonlar

  • Xiaomi Mi 9
  • Xiaomi Mi 9 SE
  • Xiaomi Mi 9 Lite
  • Xiaomi Mi 9T
  • Xiaomi Mi 9T Pro
  • Xiaomi Mi MIX 3
  • Xiaomi Mi A3
  • Redmi Note 8 Pro
  • Redmi Note 8T
  • Redmi 8
  • Redmi K20
Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Konu dışı

Ticaret Bakanlığı, Influencerlar İçin Yeni Düzenleme Getirdi

influencer ticaret bakanlığı düzenleme
reklam

Sosyal medya platformlarının toplum içinde yaygınlaşması, “influencer” denilen yepyeni bir mesleği de ortaya çıkardı. Hatta şuanda farklı mecralarda o kadar çok influencer var ki, konuyla ilgili düzenlemeye gidilmesi kaçınılmaz bir hale geldi. Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan yeni düzenlemeyle, artık influencerlar, yeni düzenlemelere tabi olacak.


İlginizi çekebilir: Türkiye’nin ilk influencer pazarlama akademisi açıldı


Influencer nedir? Nasıl influencer olunur?

Influencerlık, yani sosyal medya etkileyiciliği, belli konularda (bilirkişi olduğu varsayılan veya varsayılmayan!) kişilerin toplum ve hedef müşteri kitlesi üstündeki yönlendirme potansiyelinin reklam amaçlı kullanılması diyebiliriz. Sosyal medya kullanımının toplum içinde yaygınlaşması da, influencerlık mesleğinin daha da göz önünde olmasına sebep oldu.

influencer

reklam
Aorus reklamı

Influencer nasıl olunur sorusuna gelirsek de; aslında bunun kesin bir yolu veya yöntemi yok. Bazen ne kadar saçmaladığınız bazen de ne kadar saçmalamadığınıza göre, toplum tarafından takip edilen biri olmanız size influencerlığın kapısını açacaktır. Örneğin bir influencer olmak için milyonlarca kişi tarafından takip edilen biri olmanıza da gerek yok. Diyelim teknoloji alanında bilgili ve yetkin olduğuna inanılan birisiniz. Bu durumda, teknolojiyle ilgilenen ve tüketici elektroniği sektöründe bir satın alma gerçekleştirmek isteyen binlerce insan muhtemelen sizi takip ediyor olacaktır. Bu da, hedef kitlelerine hitap ettiğiniz için teknoloji firmalarının gözünde sizi bir influencer yapacaktır. Tabi ki teknoloji sektöründe bir influencer olmanız örneğin bir yoğurt markasının veya t-shirt mağazasının size sponsor olmasına engel değil. Öte yandan, teknolojiden hiç anlamayan biri olmanız da bir teknoloji şirketinin sizi influencer kategorisine dahil etmesine engel değil. Yani teknolojiden anlamayan bir insan olmanız, bir markanın yeni piyasaya sunduğu akıllı saatinin tanıtımında sizi reklam yüzü olarak kullanmayacağı anlamına gelmez.

Influencerların hayatımızdaki etkisi ne?

Influencerlarla ilgili yayınlanan yeni yönetmeliğe geçmeden önce, influencerlığın hayatımıza etkisini de konuşmamız gerek diye düşünüyorum. Sonuçta insanların tüketim alışkanlıkları ve satın alma kararlarını verirken yaşadıkları süreçler de değişiyor. Artık televizyonlarda görülen reklamlardan ziyade, sosyal medyada görülen reklamlar daha etkili olmaya başladı. Bu gibi reklamların birincil unsuru da influencerlar. Örneğin bir kulaklık satın almayı düşündüğünüzü hayal edin ve vakit geçirdiğiniz bütün sosyal medya mecralarında takip ettiğiniz insanların tam da o Çinli markanın yeni satışa çıkardığı kulaklığı kullanmaya başladığını hayal edin. Etkilenirdiniz değil mi? Sonuçta bu yeni çıkan kulaklık gerçekten güzel bir kulaklık olmasa bu kadar çok popüler insan bu kulaklığı kullanıyor olmazdı değil mi? Evet belki de bu durum size Çiftlik Bank veya Thodex gibi platformlara dahil olan insanları hatırlatmış olabilir; fakat konumuz bu değil tabi ki. Sonuç olarak bu kadar çok insanın, ekonomik olarak güçlü olan bu markanın ürünlerini sürekli olarak övdüğünü ve satın almanız gerektiğini telkin ettiğini düşünün. Bu durum, gerçekten kaliteli ürünün öne çıkmasını değil de, daha çok reklam yapan markanın ürününün öne çıkmasını sağlayacaktır. Belki de satın aldığınız o kulaklığın yarı fiyatına, çok daha iyi bir seçenek mevcuttur. Bütün bu olasılıklar her zaman için mevcut fakat bu sadece iyimser bir yaklaşım.

Negatif yaklaşacak olursak, influencerların toplum sağlığını tehdit ettiğini bile gördük. Örneğin influencer bir doktorun, “Türklere koronavirüs bulaşmıyor!” dediği günleri hatırlayın. Veya bazı ünlü isimlerin, Covid-19’a karşı geliştirilmiş sözde etkili olan bir ilacı topluma pazarlamaya çalıştıklarını da unutmamışsınızdır diye tahmin ediyoruz. İşte bütün bunların da önüne geçilmesi gerekiyor. Yeni düzenlemeyle, umarız artık bu gibi durumların önüne geçilebilir.

oytun erbaş

Sosyal medya influencerları için hazırlanan yeni düzenleme neler içeriyor?

Sosyal medya etkileyicisinin yükümlülüğü

MADDE 6 –  (1) Sosyal medya etkileyicisi:

  1. a) Henüz deneyiminin bulunmadığı bir mal veya hizmete ilişkin, tüketiciler nezdinde o mal veya hizmeti onaylayacak ya da deneyimlediği algısı yaratacak şekilde ticari reklam amacıyla paylaşımda bulunamaz.
  2. b) İlgili mevzuatına aykırı olacak şekilde bir mal veya hizmete ilişkin sağlık beyanında bulunamaz.
  3. c) Bir mal veya hizmete ilişkin nesnel, ölçülebilir, sayısal verilere dayanmayan ve ispatı mümkün olmayan bilimsel araştırma ve test sonuçları hakkında iddialarda bulunamaz.

ç) Doktor, diş hekimi, veteriner hekim ve eczacılar ile sağlık kuruluşları tarafından sunulan mal veya hizmetlere yönlendirmede bulunamaz, bu mal veya hizmetlerin tanıtımını yapamaz.

  1. d) Kendisine reklam veren tarafından hediye edilmiş bir mal veya hizmeti kendisinin satın aldığı izlenimi oluşturamaz.
  2. e) Bir mal veya hizmetin ticari reklamına ilişkin herhangi bir reklam verenden maddi kazanç ve/veya ücretsiz ya da indirimli mal veya hizmet gibi faydalar sağladığı süre boyunca kendisinin sadece bir tüketici olduğu izlenimi oluşturamaz.
  3. f) Herhangi bir malın ticari reklamında, efekt veya filtreleme uygulamalarını kullanması durumunda görüntünün filtrelendiğini açıkça belirtir.
  4. g) Sosyal medya aracılığıyla bir mal ve/veya hizmet hakkında iletişim kurmak için sistematik olarak sahte veya var olmayan kimlikleri toplu olarak oluşturamaz ve/veya kullanamaz.

Bu gördüğünüz maddeler, bütün sosyal medya platformları için genel anlamda geçerlidir.

Peki yeni düzenleme, Youtube gibi mecralardaki influencerlar için neleri kapsıyor

YouTube ve Instagram TV gibi video paylaşım mecralarında yapılan reklamlar ile canlı yayın niteliğinde olan paylaşımlarda, video içinde sürekli olarak veya videonun başlığında ya da açıklama kısmında veya ilgili reklamın geçeceği bölümün başında tüketicileri “daha fazla oku” gibi bir alanı tıklamak zorunda bırakmadan yazılı ve sözlü olarak aşağıda belirtilen açıklamalardan en az birine yer verilir:

  1. “Bu video [reklam veren] reklamlarını içermektedir.”
  2. “Bu video, [reklam veren] ile ücretli işbirliğini içermektedir.”
  3. “[Reklam veren]’in destekleri ile.”
  4. “Bu ürünleri [reklam verenden] hediye olarak aldım.
  5. “Ürünleri bana gönderdiği için [reklam verene] teşekkürler.”

Podcast influencerları da unutulmamış

Podcast mecrasında yapılan reklamlar

Podcast aracılığıyla yapılan reklamlarda yayının başında, ortasında ve sonunda, yazılı ve sözlü olarak aşağıda belirtilen açıklamalardan en az birine yer verilir:

  1. “Bu podcast, [reklam veren] hakkında reklam içerir.”
  2. “Bu podcast, [reklam veren] ile ücretli bir işbirliğinden oluşmaktadır.”
  3. “[Reklam veren]’in destekleri ile.”
  4. “Ürünleri (podcastimde bahsettiğim) [reklam verenden] hediye olarak aldım.”
Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval

HWP COIN’den Haberler