Sosyal medya

Otomotiv

SEAT, Minimo ile şehir içi ulaşımda devrim yapmaya geliyor

SEAT, şehir içi kullanımı kolaylaştırması amacıyla tasarlanan yüzde 100 elektrikli konsept aracı Minimo’yu Mobil Dünya Kongresi’nde tanıttı. Aracın tanıtımında konuşan SEAT Başkanı Luca de Meo, “SEAT Minimo geleceğin şehir içi araç kullanımını şekillendirecek platformlar için özel olarak tasarlandı. Araç paylaşım şirketlerinin aradığı çözümü sağlayacak model, bu tip şirketlerin karını arttırması için anahtar olacak. Minimo hem şehirlerin hem de araç paylaşım şirketlerinin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak” dedi.


İlginizi çekebilir: Vestel Venus V7 | En yeni yerli telefon


Yüzde 100 elektrikli

Minimo, bir otomobilin güvenliği, rahatlığı ile motosikletin çevikliği ve kolay park edilebilirliğini bir arada sunuyor. İki kişilik oturma kapasitesi sunan yüzde 100 elektrikli konsept otomobil, entegre pil değişim sistemi ile geliştirildi. Bu da aracın yalnızca birkaç dakikada şarj olmasına ve 100 kilometreden fazla yol kat edilebilmesine olanak sağlıyor. Minimo şarj noktalarında şarj edilmek zorunda kalmıyor.

reklam
Huawei P40 reklamı

2.5 metre uzunluğunda, 1.2 metre genişliğinde ve 3.2 metre karelik yer kaplayan otomobil 7.2 metrekarelik normal bir otomobile kıyaslandığında, şehirdeki ekolojik ayak izini de azaltıyor. Minimo, motosiklet park alanlarına park edilebiliyor ve normalde yalnızca bir otomobilin sığabileceği trafik şeridine yan yana sığabiliyor.

Telefonunuz ile doğrudan otomobile bağlanın

Minimo aynı zamanda otomobilin ekranına kullanıcının akıllı telefonunu herhangi bir kablo ya da bir soket ihtiyacı olmadan otomobile bağlayan ‘Dijital Erişim’ anahtarı ve kablosuz Android Auto ile kolay dijital kullanıcı deneyimi sağlayan 5G teknolojisine sahip bir araç. Diğer özelliklerinin yanı sıra otomobil sürücünün 16 ya da 18 yaşında olduğunu tespit ederek hızını 45 ya da 90 kilometre olarak tanımlayabiliyor. Android Auto’daki Google Asistan uygulaması ile kullanıcılar sesli komut ile otomobile bağlı kalabiliyor, kolaylıkla yanıt alabiliyor ve medyayı sistemini kontrol edebiliyorlar.

Teknoloji tutkunu, yazılım meraklısı bir teknoloji editörü.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Dacia, Lodgy yerine 7 koltuklu SUV planlıyor!

Uzun süredir 7 koltuklu bir SUV için plan yapan Dacia, görünüşe göre bu planı hayata geçirmek için artık kendini hazır hissediyor gibi.


İlginizi çekebilir: Fiat, Egea temelli bir SUV planı yapıyor olabilir!


L’argus‘un haberine göre, henüz adı belli olmayan aracın önümüzdeki baharda tanıtılacağı ve emekliye ayrılması planlanan Lodgy yerine geleceği söyleniyor. Lodgy, CarSalesBase verilerine göre pek de iç açıcı olmayan satış sayılarına sahip. Geçen sene Avrupa genelinde 220 bin 167 adet Duster satılmış. Fakat aynı yıl sadece 28 bin 994 adet Lodgy satılmış. Bu veriler, Lodgy’nin emeklilik sebebini oldukça iyi açıklıyor.

reklam
Huawei P40 reklamı

Lodgy ve Duster’ın yıllar içindeki Avrupa satış adedi grafiği (CarSalesBase)

Fransız yayıncının haberine göre 7 koltuklu SUV‘nin yeni Clio, Juke ve Captur‘un paylaştığı CMF-B platformunun genişletilmiş bir versiyonunu kullanması bekleniyor. 4.5 metrelik bir uzunluğa sahip olması beklenen aracın Duster’dan farklı bir tasarım çizgisine sahip olacağı söyleniyor.

Yeni nesil Sandero ile gelmesi beklenen yeni bilgi-eğlence sisteminin, söz konusu yeni SUV’de de  kullanılması bekleniyor. 2. seviye yarı otonom sürüş gibi ileri seviye sürüş destek sistemlerini bu araçta görmemiz pek olası değil. Fakat şeritten çıkma uyarısı ve kör nokta uyarı sistemi gibi temel sistemlerin araçta kendine yer bulabileceği söyleniyor.

Motor seçenekleri arasında 1.0 ve 1.3 TCe benzinli, 1.5 dCi dizel ünitelerin araçta sunulmasına kesin gözüyle bakılıyor. L’argus’un haberine göre ise yeni Clio’da gördüğümüz E-Tech hibrit sistemin ileri tarihlerde, bu araçta sunulabileceği düşünülüyor.

Devamını oku

Genel

2021 Mercedes C-Sınıfı, büyük merkezi ekranıyla yakalandı!

Halen daha genç görünse de 2014‘ten beri W205 kodlu kasasıyla aramızda olan C-Sınıfı, yakında yeni nesline kavuşacak. Kamuflajlı olarak yakalanan prototipin bazı detayları ise dikkat çekti.


İlginizi çekebilir: Fiat, Egea temelli bir SUV planı yapıyor olabilir!


Bu yılın sonunda tanıtılması beklenen yeni jenerasyon C-Sınıfı, Mercedes’in tasarım diline göre yorumlayacak olursak dışarıdan küçük bir E-Sınıfı, içeriden ise küçük bir S-Sınıfı tasarım çizgilerine sahip olacak.

reklam
Huawei P40 reklamı

Mevcut nesle göre incelen far grupları, her ne kadar dış kamuflaj olsa da biraz olsun anlaşılıyor. Arka farların yeni tasarımı ise kamuflaj altından göz kırpıyor. Eski sızıntılarda sadece, aracın kamuflajlı dış tasarıma ait görseller yer alıyordu. Fakat haberimizin konusu olan gelişme ise iç mekana ait sızıntı.

2021 C-Serisi, yeni dijital gösterge paneli ve en son nesil MBUX bilgi-eğlence sistemini merkez alan yeni bir iç tasarıma sahip olacak. Yeni nesil Mercedes S-Sınıfı ve Maybach markalı S-Sınıfı‘nda bulunması beklenen bağımsız orta ekranın, eski nesildeki ekrana göre çok daha büyük olması bekleniyor. Klima kontrollerinin de bu ekranda yer alması beklenirken, yeni E-Sınıfı‘ndan bildiğimiz yeni direksiyon simitlerinin de C-Sınıfı’nda yer alması bekleniyor.

 

MRA mimarisinin güncellenmiş bir versiyonunun kullanılması beklenen aracın elektrifikasyonu desteklemesi, 4 ve 6 silindirli normal benzinli ve dizel ünitelere ek olarak bir plug-in hibrit türevi seçenekleri olabilir.

Ayrıca tartışmalı bir söylenti de var. AMG modellerindeki 4.0 litrelik çift turbolu V8‘in gideceği ve yerine ağır bir şekilde hibridize edilmiş, 500 beygirin üzerinde güce sahip 2.0 litrelik ünitenin kullanılması haberi, herhangi bir marka yetkilisi tarafından onaylanmadı.

C-Sınıfı station modelinin yerden yükseltilmiş hali olarak tabir edebileceğimiz bir “All-Terrain” versiyonunun da geleceği söyleniyor. Coupe ve cabriolet modellerin ise 2021 sonlarına doğru satışa çıkması bekleniyor.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku

Genel

Volkswagen T-Roc Black Edition geliyor!

Volkswagen‘in “kompakt crossover” temsilcisi T-Roc, Black Edition isimli yeni bir donanım seviyesine kavuşuyor. Bu donanım paketi performans artışı değil, yalnızca dış tasarımda farklılık yaratıyor.


İlginizi çekebilir: Yeni nesil 2022 Honda Civic Type-R, kamuflajlı olarak yakalandı!


Black Edition’un Volkswagen donanım sıralamasında nasıl bir seviyede olduğunu açıklamadan da geçmeyelim. Bilindiği üzere VW’in donanımları genel olarak en dolu pakete doğru Trendline, Comfortline ve Highline olarak sıralanıyor. Black Edition ise Highline’a yakın bir Comfortline kıvamında olacak diyebiliriz.

reklam
Huawei P40 reklamı

Adından da anlaşılacağı üzere siyah detayların hakim olacağı bu donanımda ön ızgara, yan ayna kapakları ve tavan rayları siyah renge bürünüyor. Jant seçeneği olarak 18 inç boyutunda “Ario Black” jantlar yer alıyor. Dış renklerde ise T-Roc’un satıştaki Tropik Turuncu, Turmerik Sarı‘nın da aralarında bulunduğu bütün renk seçenekleri tercih edilebiliyor. Ayrıca Black Edition’a özel olan C sütunu kaplaması da dikkat çeken detaylar arasında.

İç tasarımda ise piyano siyahı iç döşemeler, siyah tavan kaplaması ve vites topuzundaki siyah deri kaplama üzerinde yer alan gri dikişler ile dışarıdaki tema, içeride de devam ediyor. Tabi iç donanım sadece bunlarla sınırlı değil. Müşteriler istekleri doğrultusunda Beats Audio ses sistemi ve Vienna deri döşeme seçeneği gibi ek donanımları da sipariş edebiliyorlar.

Motor seçeneklerine bakacak olursak, diğer normal T-Roc modellerindeki aynı üniteleri, bu donanımla almak mümkün. Fakat T-Roc ülkemizde yalnızca Highline donanımı ve 150 beygirlik benzinli 1.5 TSI üniteyle satılıyor. Bu yüzden Black Edition’u Türkiye yollarında görme ihtimalimiz henüz belli değil.

NOT: Beyaz arka plana sahip görseller VW’in İngiltere sitesinden alınmıştır. Soldan direksiyonlu modeller de üretilecektir. 

 

Devamını oku