Renault Nissan Mitsubishi Ortaklığı, 2030’a Kadar 35 Elektrikli Model Üretecek

Renault Nissan Mitsubishi ortaklığı, 2030 yılına kadar 35 tane elektrikli model üretmek amacıyla 25,8 milyar dolar (23 milyar €) harcamayı planladığını açıkladı. Ortaklıktan yapılan açıklamada, markalar arasında yüzde 80 oranında ortak kullanılacak beş yeni üretim tesisi platformu ve yeni  üretim yöntemleri geliştirilecek. Bu yöntemlerden genel olarak “akıllı farklılaşma” stratejisi olarak bahsedildi. Nissan markasının popüler modeli Micra’nın yerini almak üzere Avrupa’da satılacak tamamen elektrikli bir model bu platformlardan üretilecek. Nissan bu modelin tanıtımını da yaptı.

Ünlü markaların bu ortaklığındaki vizyon, saf elektrikle çalışan akıllı araçlara sahip olmaktan geliyor. Platformlar, üretim tesisleri, güç aktarma organları ve araç segmentleri için havuz oluşturmaya izin veren “akıllı farklılaşma” sistemiyle araçlar arasındaki ortaklığı artırmayı hedefliyor. Renault Grubu yaptığı açıklamada, “Örneğin, C ve D segmenti için yapılacak ortak platform, ortaklıktaki markaların (Nissan Qashqai ve X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral ve yakında çıkacak yedi koltuklu SUV) beş modelini taşıyacak.” dedi.

Bu amaçla Renault, uygun bütçeli Dacia Spring modelinin temelini oluşturacak CMF-AEV platformu, ultra kompakt mini elektrikli araçlar için KEI-EV platformu ve Renault Kangoo gibi ticari araçlar için LCV platformu dahil olmak üzere toplamda beş ayrı platformu tanıttı. Bir diğeri ise şu anda ortaklık tarafından Nissan Ariya ve Renault Megane E-Tech gibi modeller için kullanılan CMF-EV platformu. 

Son olarak CMF-BEV platformu, kompakt elektrikli araçlar için kullanılacak. Bu platform mevcut Renault Zoe’ya kıyasla maliyetleri yüzde 33 ve tüketimi yüzde 10 azaltacak. Renault R5 ve Nissan Micra’nın yerini alacak yeni elektrikli araçlar da dahil olmak üzere Renault, Nissan ve Alpine markaları bu platformlarda yılda 250.000 araç üretme kapasitesine sahip olacak.

Nissan, ayrı bir basın toplantısında Micra’nın yerini alacak modelden bahsetti ve onu karanlık bir fotoğraf ve kısa bir video ile gösterdi. Modelin adı, fiyatı veya lansman tarihi olmamasına rağmen, Kuzey Fransa’daki Renault ElectriCity merkezinde üretilecek. Nissan CEO’su Ashwani Gupta, “Bu yeni model tamamen Nissan tarafından tasarlanacak ve Renault tarafından ortak platformumuzun kullanılması yoluyla üretilecek, böylece Nissan kendi özünü korurken ortaklıktaki markaların güçlerini birleştirmesiyle de verimlilik en üst düzeye çıkaracak” dedi. “Bu, ortaklığın ‘akıllı farklılaştırma’ yaklaşımının harika bir örneğidir.” diye de ekledi.

Renault Grubu da ortak bir pil stratejisi kullanacağını ve 2030 yılına kadar 220 GWh üretim kapasitesi hedefleyeceğini söyledi. 2026’da pil maliyetlerini yüzde 50 ve 2028’de yüzde 65 azaltmayı ve tamamen katı hal piller geliştirmeyi hedeflediklerini belirtti. Bu projeden 2028 yılına kadar, “pil teknolojisinde öncü olarak derin uzmanlığı ve benzersiz deneyimiyle”  Nissan’ın sorumlu olacağı belirtildi.

Ortaklık ayrıca, 2026 yılına kadar Tesla gibi sistem güncellemelerine izin verecek bulut sistemine bağlı 25 milyon araca sahip olmayı hedeflediğini söyledi. Renault Grubu, “Ortaklık aynı zamanda Google ekosistemini arabalarında tanıtan ilk küresel, kitlesel pazar (OEM) olacak.” Dedi. 

Bu haber Renault’nun 2025 yılına kadar otomobillerinin üçte ikisini elektriklendireceğini ve 2030 yılına kadar ürün gamının yaklaşık yüzde 90’ını elektrikli hale getireceğini açıklamasının ardından geldi. Renault, şirketlerin ortaklığının verimli olabilmesi için çok yakın bir ortaklık istemedi ancak “akıllı farklılaşma” vizyonu ile kolektif platformlar kurularak bunu başabileceklerini belirtti.

Bunlar da ilginizi çekebilir

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval