Son dönemin en gözde akıllı telefonu OnePlus One’ın üretici firması OnePlus’ın CEO’su Peter Lau, çarşamba günü yaptığı bir konuşmada OnePlus one’ı maliyet fiyatına sattıklarını açıkladı.
Firmanın telefon için reklam masrafı yapmadığının altını çizen Lau telefonu topluluk ortakları ve online pazarlama ile satmakta karar kıldıklarını açıkladı. Kısacası OnePlus’ın vitrinlerde ışıl ışıl parlasın diye için şirket tek kuruş harcamamış.
“Telefonu maliyetine satıyoruz” diyen Lau “Bunu da kullanıcıların menfaatleri için telefonun maliyetini düşürmek adına yaptık” diye devam etti.
Aslına bakarsanız bu pazarlama taktiği yeni değil nitekim yüksek kalite bir cihazı maliyetine satıp aradaki farkı cihaz sahiplerinin ek harcamaları ile kapatma işi Google’ın Nexus planında da kullanılmıştı. Google ücretli bütün uygulamalardan bir yüzde alıyor. Yine aynı şekilde Amazo aynı işi Kindle ile yapıyor. Lakin OnePlus’ta işler biraz daha farklı çünkü firma ilk telefonunu bu fiyata satıyorsa yakın zamanda “Ya tamam, ya devam” kararında olumlu seçim için kâr etmek zorunda kalacak.
Olur da OnePlus firması hiç reklam harcaması yapmadan akıllı telefonunu satma başarısına ulaşırsa büyük rakiplerinin başaramadığı bir şeyi başaracaklar, orası kesin.
İçindekiler