Netflix salı günü ikinci çeyrek kazançlarını bildirdi ve bir fırtınaya hazırlık başladı. Hissedarlar, vakfın hasara dayanacak kadar sağlam olması için dua ediyor.
Netflix, dünyanın en büyük yayın hizmeti olmaya devam ediyor. Ancak şirket bu yılın başlarında on yıldan fazla bir süre içinde ilk üç aylık abone kaybını bildirdi. Ayrıca ikinci çeyrekte 2 milyon küresel abone kaybetmeyi beklediği konusunda uyardı. Bu, şirketin tarihindeki en büyük üç aylık kayıp olacak.
Kayıpların tahmin edilenden daha da kötü olması mümkün. Makroekonomik eğilimler ise endişe verici. ABD Netflix’in standart ABD planı ayda 15,49 dolar, bu da onu diğer tüm büyük akış hizmetlerinden daha pahalı hale getiriyor. Bu, insanların para biriktirmek istediklerinde iptal ettikleri ilk seçenek olabilir.
Rekabet de kızışarak devam ediyor. Yıl sonuna kadar, HBO Max, Discovery+’ın aylık 14,99 dolar veya reklamlarla birlikte 9,99 dolar tutarındaki tüm içerik listesini muhtemelen hizmetine ekleyecek. Disney geçen hafta ESPN+’deki fiyatı ayda 3 dolar artırarak 9,99 dolara çıkardı. Ancak Disney+, Hulu ve ESPN+ paket teklifini ayda 13,99 dolarda tuttu. Bu, Netflix’e bir başka potansiyel alternatif olan Disney paketi için daha fazla müşteriyi çekebilir.
Eski bir Viacom dijital medya yöneticisi Andrew Rosen, “Bu çeyreğin kötü olup olmayacağını bilmiyorum, ama iyi bir hikaye olmayacak” dedi.
2022’nin başında birçok analist, Netflix’in bu yıl 20 milyondan fazla yeni abone kazanacağını tahmin ediyordu. Nisan ayında, JP Morgan analisti Doug Anmuth, şirketin 2022’de 17,95 milyon ekleyeceğini tahmin etti. Geçen çeyreğin bombasından sonra, tüm yıllık tahminini yaklaşık 4 milyona düşürdü.
Sonuçlar açıklandıktan sonra Netflix hisselerinin nasıl performans göstereceğine dair büyük soru, kötü haberlerin ne kadarının hisse senedi fiyatına yansıdığı olacak. Zaten Netflix’in piyasa değeri bir yıldan kısa bir sürede 300 milyar dolardan 90 milyar doların altına düştü.
BMO Wealth Management’ın baş yatırım stratejisti Yung-Yu Ma verdiği demeçte, “Şimdilik piyasaların abonelere odaklanacağını düşünüyorum. Gerçekte ne kadar hasar gördükleri ve bunun geleceği ne kadar etkilediği konusunda çok çeşitli olası sonuçlar olduğunu düşünüyorum.” dedi.
İçindekiler
Fırtınayı savuşturmak
Geçen çeyreğin kazanç konferansı görüşmesi sona ererken, Netflix Baş Finans Sorumlusu Spencer Neumann, yatırımcılara hem üçüncü hem dördüncü çeyreklerde pozitif büyümenin geleceğine dair güvence vermek için konuştu.
Neumann, ikinci çeyrekte öngörülen 2 milyon abone kaybının, kayıpların devam edeceği anlamına gelmediğini söyledi: “Geliri artıracağız. Ve ücretli net ek büyüme olacak”.
Netflix, büyümeyi hızlandırmak için yeni bir “The Crown” sezonu ve Chris Evans’ın oynadığı yaklaşık 200 milyon dolarlık bütçeli aksiyon filmi “The Gray Man” dahil olmak üzere daha güçlü bir içerik listesine güveniyor. Rosen, ABD ve Kanada’da artan “fırtına rüzgarlarını” atlatmak için uluslararası bölgelerde; Latin Amerika, Asya, Pasifik, Avrupa, Orta Doğu, Afrika; “fazla teslimat” yapması gerekeceğini söyledi.
Netflix’in ayrıca diğer flamaların yapmadığı çok şey var. Öncelikle, para kazanıyor ve tüm işaretler bunun yakın zamanda değişmeyeceğini gösteriyor. Çoğu analist, bu yıl yaklaşık 5 milyar dolarlık net gelir öngörüyor. NBCUniversal’ın Peacock’u ise tam tersine bu yıl 2,5 milyar dolar kaybedecek. 2019’un sonlarında lansmanından bu yana dünya çapında yaklaşık 140 milyon Disney+ abonesi kazanan Disney bile, son çeyrekte akış ürünlerinden 887 milyon dolar kaybetti.
Ve küresel olarak 222 milyon abonesiyle, en azından salı günü açıklanan herhangi bir resmi kayıptan önce, Netflix hala gezegendeki en büyük akış hizmeti. Bu, mümkün olan en büyük kitle için içerik oluşturmak isteyen herhangi bir içerik oluşturucu için büyük bir kazanç. Aynı zamanda, şirket ilk kez reklam destekli bir abonelik seçeneği başlattığında, yıl sonuna kadar Netflix’in hedef kitlesine ulaşabilecek olan reklamverenler için de önemli bir hedef.
Netflix ayrıca, zaman içinde on milyonlarca yeni abone ekleyebilecek bir süreç olan dünya genelinde şifre paylaşımını da yıkmayı planlıyor. Netflix, 30 milyondan fazlası ABD ve Kanada’da olmak üzere dünya genelinde 100 milyondan fazla hanenin Netflix için ödeme yapmadığını tahmin ediyor.
Uzun vadeli çabalar henüz açıklanmadı ancak salı günkü sonuçların ana teması basitçe hasar kontrolü olabilir.
Netflix hisseleri pazartesi günü %1 artışla 190,92 dolara yükseldi ve bugüne kadar %68’den fazla değer kaybetti.