Profesyonel Dövüş Ligi (PFL) içerisinde yer alan Karışık Dövüş Sanatları ligi MMA, taraftar tokenleri kullanımı için blockchain şirketi Socios.com ile işbirliğine gidiyor. Daha önce Juventus ve FC Barcelona gibi büyük futbol kulüpleri ile anlaşma sağlayan Socios, bu kez bir spor ligini tamamen bünyesine katacak.
İlginizi çekebilir: Zenit St Petersburg, Blockchain Oyununa Katılıyor
İçindekiler
MMA taraftar token’leri nasıl kullanılıyor?
Taraftar tokenleri, taraftarların söz konusu spor ile etkileşimini artırmasını sağlayan bir dijital varlık işlevi görüyor. Kullanıcılar Socios platformu üzerinden anketlere ve yarışmalara katılabiliyor. MMA için ayarlanan sistem sayesinde kullanıcılar, seçtikleri dövüşçünün gerçek hayattaki performansına bağlı olarak ödüller kazanabiliyor. Socios, MMA için kurduğu sisteme lig sıralaması ve chat altyapısı getirmeyi planlıyor.
Socios, PFL ile olan anlaşması neticesinde şirketinin reklamını yapma şansı elde edecek. Blockchain firmasının logosu, dövüşlerin yapıldığı arenaların çeşitli bölgelerinde yer alacak. Öte yandan geride kalan yıl içerisinde sanal ortamdaki takipçi sayısında %30, sosyal medya etkileşimlerinde %200‘lük bir artış gören PFL de bu artışı devam ettirme fırsatı bulacak. PFL verilerine göre MMA’in dünya genelinde 450 milyona yakın fanı olsa da, bu fanların sadece belirli bir kısmı MMA’i yakından takip ediyor.
PFL’e ek olarak bilindiği gibi daha önce UFC de Socios şirketinin bağlı olduğu Chiliz‘le anlaşmıştı. Bu anlaşma kapsamında fanların uygulama içi tokenler aracılığıyla UFC etkinliklerine ön bilet alma şansı elde etmesine olanak tanınmıştı. UFC’nin ayrıca Dapper isimli bir blockchain şirketiyle de, dijital koleksiyon kartları üzerine bir anlaşması bulunmakta. Dapper şirketinin NBA ile de anlaşması bulunuyor.