Sosyal medya

Sosyal Medya

Instagram karanlık modu iOS ve Android’e getirdi!

Instagram

Instagram uygulamasına gelen son güncelleme sayesinde iOS ve Android kullanıcıları karanlık mod özelliğine kavuştular.

İlginizi çekebilir:Apple, iPhone 11 serisinin Türkiye fiyatlarını resmen duyurdu!

reklam
MSI reklamı

Instagram karanlık modu

Popüler sosyal medya uygulamasına gelen karanlık mod özelliği bir süredir beta sürümüyle test ediliyordu. Şirketin CEO’su Adam Mosseri‘nin yaptığı Twitter paylaşımıyla beklenen özelliğin iOS 13 ve Android 10 işletim sistemlerini kullanan cihazlara verilmeye başladığı duyuruldu. Son zamanlarda bir hayli popülerleşen ve aranan bir özellik haline gelen karanlık mod, destekleyen Android 9 kullanan telefonlarda da kullanılabilinecek.

Instagram

Özellik telefon ayarları bölümünde karanlık tema aktif edildiğinde çalışmaya başlıyor. Yakın zamanda verilecek bir güncellemeyle özelliğin uygulamanın ayarlar menüsünden de kontrol edilebilmesi bekleniyor.

Teknoloji ve sinema sevdalısı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu

TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu

TikTok büyümeye devam ederken ve ABD’de Beyaz Saray İcra Kararnamesi satılmasına rağmen faaliyetlerini sürdürüyor. Büyümeye ve izleyici erişimini genişletmeye devam eden yeni yıldızları, kendi platform ünlülerini çıkarmaya devam ediyor.


İlginizi çekebilir: TikTok, OpenSlate ile yeni ortaklığını duyurdu

reklam
MSI reklamı

Tiktok yeni ortalıkla neyi planlıyor?

Kaliteli içerik oluşturucular daha fazla kullanıcı gelmesine yardımcı oluyor. Platform, daha sağlam reklam ağlarına ve araçlarına sahip olan Instagram ve YouTube’dan daha fazla para kazanma peşinde. TikTok, içerik oluşturucuların doğrudan gelir elde etmeleri için başka bir yol sağlamaya yardımcı olmak amacıyla daha fazla e-ticaret seçeneğini entegre etmeye çalışıyor. “Bugün, Shopify ile bir milyondan fazla tüccarın doğrudan TikTok’un son derece bağlı topluluğuna yönelik kampanyalar oluşturmasına ve yürütmesine yardımcı olacak küresel bir ortaklığı duyuruyoruz.”

TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu

Düzenleme, Shopify satıcılarının TikTok’ta Shopify kontrol panellerinde oluşturabilecekleri promosyonlar çalıştırmasına olanak tanıyor. “Yeni TikTok kanalı aracılığıyla Shopify satıcıları, Shopify kontrol panelinden çıkmadan TikTok For Business Ads Manager‘ın temel işlevlerine erişebilir. Öne çıkan özellikler şunları içeriyor:

Yeni, “1 tık” pikseli: Shopify satıcıları, Platform Piksellerini tek bir düğmeyi tıklayarak kurabilir veya bağlayabilir, böylece dönüşümleri daha hızlı ve kolay bir şekilde izleyebilirsiniz. Kampanyalar için Tek Noktadan Alışveriş: Satıcılar tek bir yerde kampanyalar oluşturabilir, kitleleri hedefleyebilir ve performansı izleyebilir.
Basitleştirilmiş Yaratıcılık: Herkesin TikTok’ta anlatacak bir hikayesi var ve TikTok kanalı, Shopify satıcılarının toplulukta yankı uyandıran yerel, paylaşılabilir reklamlar oluşturmasına olanak tanıyor. TikTok’un sezgisel yaratıcı araçları, tüccarların ürünlerini dakikalar içinde yüksek kaliteli TikTok videolarına dönüştürmesine yardımcı olur. Ücretsiz Reklam Kredisi: Uygun satıcılar, ilk TikTok kampanyalarını başlatmak için 300 $ ‘lık reklam kredisi talep edebilirler. ”

Anlaşma iki platform için de yararlı

TikTok’a göre, Shopify satıcıları için bu cazip gelebilir. Kullanıcılarının yaklaşık yarısı, uygulamada bir ürün veya marka tarafından yayınlanan reklamlar aracılığıyla yeni ürünler keşfettiklerini belirtti. “İşletmelere değer katan ve TikTok’ta kitlelerini büyütmeye yardımcı olan hem ücretli hem de organik fırsatları keşfetmeye devam ederken Shopify ile ortaklığımızı geliştirmekten heyecan duyuyoruz. Ortaklığımızın bir parçası olarak, yeni ticareti de test etmeye başlayacağız. kullanıcılarımızın Shopify satıcılarını keşfetmesini ve uygulama içinde ürünlerini satın almasını daha da kolaylaştıran özellikler üzerine çalışıyoruz.

TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu

Bu yeni özellikler muhtemelen TikTok’un halihazırda bazı kullanıcılar ve markalarla test ettiği ürün etiketlerine benzer olacaktır. Shopify ile doğrudan bağlantı, platformu daha da ileriye taşıyabilir. TikTok’un para kazanma planlarında bir sonraki adımı, geçen yıl 122 milyon doların üzerinde gelir elde ettiği bildirilen uygulamanın Çin versiyonu ‘Douyin‘ ile aynı yolu izleyerek sağlayabilir.

Devamını oku

Sosyal Medya

Pinterest, perakendecilerin işine yarayacak e-ticaret araçlarını tanıttı

Yazan:

Pinterest bu hafta, perakendecilerin müşterileriyle olan etkileşimini artırmak ve satışlarını yükseltmek amacıyla kullanmak isteyebileceği e-ticaret özelliklerini duyurdu. Pinterest’i ekmek kapısı olarak kullanıyorsanız, yeni ‘vitrin’ profilleri ve mağaza sekmesi gibi bir dizi e-ticaret özelliklerinden faydalanabilirsiniz.


İlginizi çekebilir: Facebook, Hikayeler için 24 saatten uzun süre seçenekleri getiriyor

reklam
MSI reklamı

Facebook, WhatsApp ve Instagram mobil alışveriş deneyimi noktasında kendilerini epey bir geliştirmiş olsalar da, rakipleri de bu konuda geri kalmamak için ellerinden geleni yapıyor. Bu hafta Pinterest, yaptığı bir duyuruda yeni e-ticaret özelliklerinden bahsetti. Özetle, Pinterest’i müşterilerinizle etkileşime geçmenizi sağlayan birincil köprü olarak kullanıyorsanız, bugünden itibaren işiniz çok daha kolaylaşacak.

Pinterest uygulamasına eklenen yeni e-ticaret özellikleri neler?

Öncelikle Pinterest, mağazaların müşterilerine ürünlerini kolay ulaşılabilir bir biçimde sunabilmelerini sağlamak maksadıyla Mağaza sekmesini güncelledi. Burada sattığınız ürünleri, kafa karışıklığı yaratmadan sade ve hoş bir biçimde belirli kategorilere ayırarak müşterilerinizin beğenisine arz edebilirsiniz.

“Güncellenen profil; satıcıların mağaza sekmelerini kategoriye, öne çıkan ürün gruplarına ve dinamik olarak oluşturulmuş önerilere göre düzenlenmiş, stoktaki öne çıkan ürünlerle vitrine dönüştürmesine olanak tanır.

Pinterest mağaza

Buna ek olarak, artık Pinterest kullanıcıları alışverişle ilgili aramalar yaptığında, arama sonuçlarında önerilen satıcıların bir listesi de gösterilecek. Bu sonuçlar tahmin edebileceğiniz üzere, sizin ilginizi neyin çektiğine göre belirleniyor. Örneğin iç çamaşırlarla ilgili araştırma yaptığınız zaman, karşınıza iPhone satıcıları elbette ki çıkmayacaktır.

Pinterest ayrıca, tüccarlara kendi çektiği görüntülerini, ‘gerçek’ ürünlerle eşleştirme olanağı sağlayacak yeni bir ürün etiketleme sistemi de test ediyor. Aslında, işletmeler uzun zamandır ürün etiketlerini Koleksiyon pinlerine ekleyebiliyordu, ancak ürünleri etiketlerle nitelendirmenin yepyeni bir yolu olan söz konusu seçenekle, ürünlerinizin alaka düzeyini artırabilirsiniz.

Pinterest mağaza

Pinterest’in duyurduğu diğer küçük yenilikleri de şu şekilde sıralanıyor:

  • Reklam tekliflerinizi, tanımladığınız reklam hedefinizle uyumlu hale getirecek yeni bir otomatik satış teklif seçeneği.
  • Koleksiyonları alışveriş reklamı biçimi haline getirmek için Kataloglar ve koleksiyonlar artık bir arada olacak. Bu güncellemenin bir parçası olarak markalar artık ilham verici, fotoğraflı bir reklam birimi oluşturmak için bir ana öğe ve karşılık gelen bir ürün grubu seçebilir.

Son olarak Pinterest, Pinlerinizin farklı reklam hedeflerinde nasıl performans gösterdiğini görebilmenizi kolaylaştıracak bazı yeni görsel analiz listeleri de eklediğini açıkladı. Yeni listeler, Pinterest performansınızın daha net bir istatistiğini size çıkararak gelecekteki performansınızı bir nebze öngörebilme ihtimalinizi artıracak.

Devamını oku

Sosyal Medya

Facebook, Hikayeler için 24 saatten uzun süre seçenekleri getiriyor

Yazan:

Facebook, otomatik dil çeviri araçlarını geliştirdi

Sosyal medya şirketi Facebook, Hikayeler özelliği için yakında sunacağı yeni süre seçenekleriyle kullanıcıların 24 saatten uzun hikaye paylaşabilmesini sağlayacak. Şu an için geliştirilme aşamasında olan yeni seçeneklerin ne zaman hayata geçeceği ve Instagram’a da gelip gelmeyeceği bilinmiyor.


İlginizi çekebilir: Google, Android ve iOS uygulamasına Hikayeler özelliği getirdi

reklam
MSI reklamı

İlk olarak Snapchat tarafından sunulan hikaye paylaşma özelliği, günlük hayatımızda yaptığımız aktiviteleri paylaşabilmemizi çok kolaylaştırıyor, güzel hoş; fakat hem Snapchat hem de sonrasında hikayeleri platforma ekleyen Facebook ve Instagram, yalnızca 24 saatlik süreyle hikaye paylaşımına izin veriyor. Öne çıkarma gibi özelliklerle bu süre kısıtlılığının yeri doldurulmaya çalışılsa da, artık süre seçeneklerinin artırılması gerekiyordu.

Facebook, 24 saatten uzun hikaye paylaşabilme olanaklarını test ediyor

Facebook Hikayeler

İşte bu gereksinim nihayet Facebook öncülüğünde yavaş yavaş karşılanacak. Geçtiğimiz haftalarda sosyal medya uzmanı Matt Navarra ve mobil geliştirici Alessandro Paluzzi tarafından tersine mühendislik yöntemleriyle tespit edilen yeni çalışmalar, Facebook’un yeni süre seçenekleri tespit ettiğini haber veriyor. Alessandro Paluzzi’nin konuya ilişkin paylaştığı ekran görüntülerinde anladığımız kadarıyla çok yakında Facebook kullanıcıları 12 saat, 24 saat ve 3 günlük süreyle hikayeler paylaşabilecek.

Yani bir hikaye paylaştınız diyelim, tam olarak 3 gün boyunca onun silinmeyip yerinde durmasını seçebileceksiniz. Söylediğimiz gibi, bu özellik şu an için sadece tersine mühendislik yöntemi kullanılarak, Facebook’un yapmakta olduğu çalışmaların ortaya çıkarılması neticesinde belli oldu. Yani henüz ortada bir beta süreci bile yok. Dolayısıyla Facebook tarafından üzerinde çalışılan yeni hikaye sürelerinin ne zaman hayata geçeceği, hatta hayata geçip geçmeyeceği dahi belli değil.

Facebook’un geliştiricileri ileride örneğin 3 günü kaldırabilir, yahut 1 hafta seçeneği bile ekleyebilir. Ama her şeye rağmen, sosyal medya şirketinin kullanıcılara daha uzun süreyle hikaye paylaşabilme olanağı sunmak istediği aşikar. Büyük ihtimalle yakında Instagram için de benzer bir gelişme göreceğiz.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler