İngiltere’de video oyunları alanında yapılan bir araştırma ilginç bir gerçeği ortaya koydu.
Internet Advertising Bureau UK (IAB) kurumunun yaptığı araştırmaya göre ülkedeki oyun oynayan insanların %52’si kadın %48’i erkekmiş. Kurumun yaptığı anketin sonuçlarından çıkan bu oran üç sene önce %49 olan kadın oranının son dönemlerde ne kadar arttığını gösteriyor.
Anket sonuçları bu oranın artışındaki sebebin basit oyunlar, sözcük oyunları ve puzzle oyunlarından olduğunu gösteriyor. Buna göre İngiltere’deki 45 yaş ve üstü kadınlar ile 25-44 yaş arası kadınların yarısı ülkedeki oyun oynayan kadınların %52’sini oluşturuyor. 4,058 İngiliz vatandaşı üzerinde yapılan anket haziran ayında yüz yüze yapılmış.

Ek olarak 44 yaşının üzerindeki insanlar çocuklardan ve gençlerden çok daha fazla oyun oynuyormuş. 45-54 yaş arası bireylerin %56’sı, 45-54 yaş arası bireylerin %44’ü ve 65-74 yaş arası bireylerin %32’si son altı ayda birden fazla oyun oynamış.
Ankete katılan bireylerin son altı ayda aldıkları oyunların %61’i F2P oyunlar iken %55’i uygulama üzerinden alınan oyunlar, %40’ı ise disk üzerinden oynanan oyunlarmış. En ilginç bilgi ise katılımcılardan %61’ie göre eğer oyunun bedava olmasını sağlayacaksa oyun sırasında reklamların gözükmesi sorun değilmiş. Yapılan son araştırmalar İngiltere’de nüfusun %69’unun yanı 33.5 milyonun oyun oynadığını gösteriyordu. Anlaşılır bir şekilde oyun oynamak için en popüler cihazlar ise %54 ile akıllı telefonlar çıkmış.
İçindekiler