Hyundai, “yuvarlanan laboratuvarlar” adını verdiği performans odaklı iki EV (elektrikli araç) konseptiyle otomobil kültürünü canlı tutmaya çalışıyor.
RN22e, modifiye edilmiş bir Ioniq 6 gövdesine sahip ve N Vision 74, hiç piyasaya sürülmeyen 1974 Pony Coupe konseptinden sonra modellenmiştir – ancak her ikisi de, bir tür fütürist kapsül gibi görünmeyen ferahlatıcı bir sportif tasarıma sahip.
İki konsept, Hyundai’nin yüksek performanslı araçlara odaklanan “N” alt markasından geliyor. N Vision 74, ikisi arasında en çarpıcı olanı ve orijinal olarak ikonik Giorgetto Giugiaro(DMC DeLorean’ı yapan kişi) tarafından tasarlanan 2025 Hyundai N Vision Gran Turismo ve 1974 Pony Coupe konseptinden öğeler çeken bir tasarıma sahip.
Ancak bu sürüm, gazla çalışan motoru, aracı 250 km/s’in üzerine çıkabilen hibrit bir hidrojen yakıt hücresi sistemine sahip. Ayrıca içinde 800V hızlı şarj özelliğine sahip 62,4 kWh pil ve 372 milden fazla sürüş menzili var.
Yine de bu, Hyundai’nin Pony’den sonra modellenen bir EV yaratmaya yönelik ilk girişimi değil. 2019’da Hyundai, 45 EV konseptini sergiledi. Hyundai daha sonra 70’lerden kalma bir Pony hatchback’i bir EV’ye dönüştürdü ve onu bir dizi havalı retro-modern unsurla donattı.
RN22e, N Vision 74 kadar gösterişli değil ama yine de oldukça şık. Şirketin geçen hafta tanıttığı Ioniq 6 ile aynı aerodinamik düzene sahip tasarımını kullanıyor ve bu da daha verimli performans sağlıyor. Hyundai’ye göre, RN22e, 400 veya 800V hızlı çoklu şarj özelliğine sahip 77,4 kWh pile ve 250kph üzerinde maksimum hıza sahip.
Hyundai’nin “duygusal sürüş deneyimi” olarak tanımladığı deneyimi yaşamak istiyorsanız, RN22e’nin sürüş sırasında sahte motor sesleri üreten N Sound Plus özelliğinden yararlanabilirsiniz.
Hyundai, son zamanlarda EV restomod gibi bazı etkileyici konsept otomobilleri zorluyor. Bu konseptlerden herhangi birinin fabrika kapısından çıkıp çıkmayacağını bilmiyoruz, ancak en azından Hyundai N’nin ilk EV’sini, Ioniq 5 N’yi 2023’te piyasaya sürdüğünü biliyoruz.