Sosyal medya

Haber

Huawei için ABD’de soruşturma başlatıldı!

Apple’ı geride bırakarak dünyanın en büyük ikinci akıllı telefon üretici olan Huawei, ABD ile yaşadığı krizlere her gün bir yenisi ekleniyor.


İlginizi çekebilir: Philips Audio sahalara geri döndü

reklam
MSI reklamı

İki farklı iddianame hazırlandı!

Dünyanın ikinci en büyük akıllı telefon üreticisi Huawei, bu pazarda birinci olan Samsung’u da geride bırakarak zirveye oturmayı planlarken ABD ile aralarındaki kriz bitmiyor. Geçtiğimiz haftalarda ABD hükumeti tarafından devlet kurumlarında yasaklanan telefonların, Kaliforniya’da bulunan AR-GE merkezinin lisansı iptal edildi.

Ülke içinde Huawei’yi bitirmek için çalışan ABD hükumeti, Adalet Bakanlığı tarafından Huawei’ye yeni bir soruşturma daha açıldı. Bu soruşturmaya göre şirket, bankaları dolandırıyor ve şirketlerden bilgiler çalıyor. İki farklı iddianame hazırlayan bakanlık, bu iddianamelerin birinde geçtiğimiz günlerde Kanada’da tutuklanan Huawei Mali İşler Direktörü Mıng Vancou hakkında 13 ayrı suçlama yer alıyor.

Mıng’in iadesi için çalışmalar başlatan hükumet, akıllı telefon üreticisini T-Mobile’a ait verileri çalmakla suçluyor. Akıllı telefon üretimini hızla arttıran şirket, ABD tarafında oldukça fazla sıkıntılar yaşıyor. İlerleyen zamanda neler olacak göreceğiz.

Teknoloji tutkunu, yazılım meraklısı bir teknoloji editörü.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Aksesuar

MagSafe için Apple’dan uyarı geldi!

MagSafe

Apple, yeni MagSafe şarj cihazının deri kılıflarda dairesel izler bırakabileceği konusunda kullanıcıları uyardı ve aksesuarın 12W güç adaptörleriyle de uyumlu olduğunu belirtti.


İlginizi çekebilir: Apple Glass, alışveriş yapanlar için karşılaştırma bilgilerini görüntüleyebilir!

reklam
MSI reklamı

Apple, MagSafe ile ilgili bir dizi uyarılarda bulundu

Bilindiği üzere MagSafe şarj cihazı, daha yüksek şarj hızları sağlamak için iPhone 12 ve iPhone 12 Pro’nun arkasına manyetik olarak takılan yeni bir Apple aksesuarı. Ayrıca yeni bir dizi kılıf ve diğer aksesuarlarla da uyumlu şekilde çalışıyor.

Apple, Cuma günü yayınlanan yeni bir destek makalesinde, MagSafe şarj cihazıyla iPhone’u  şarj ederken deri kılıf kullanan kullanıcıların telefona temas noktalarında dairesel izler görebileceğini belirtti.

MagSafe

Bununla birlikte bazı kullanıcılar, silikon bazlı kılıflarda da dairesel izler fark ettiğini bildirdi. Apple’ın, 6 Kasım’a kadar piyasaya sürmeyeceği iPhone 12 deri kılıfları hakkındaki özel uyarısı, temastan daha fazla etkilenebileceklerini gösterebilir.

Deri kılıflarla ilgili uyarının yanı sıra Apple, MagSafe ile ilgili ayrıntılardan ve en verimli uygulama yöntemlerinden de bahsetti. Apple’ın verdiği tavsiyeler şu şekilde:

  • iPhone ile MagSafe şarj cihazı arasına kredi kartları, güvenlik rozetleri, pasaportlar veya anahtarlık koymayın. Bu, manyetik şeritlere veya içlerindeki RFID etiketlerine zarar verebilir.
  • Sıcaklığa dikkat edin. Apple, MagSafe şarj cihazlarının iPhone’un biraz daha ısınmasına neden olabileceğini söylüyor. Bir cihaz çok ısınırsa Apple, kullanıcıların iPhone’larını ve şarj cihazlarını daha serin bir yere taşımaları gerektiğini belirtiyor.
  • iPhone 12 ve iPhone 12 Pro, bir MagSafe şarj cihazına bağlıyken Lightning kablosu da takılırsa MagSafe’in devre dışı kalacağı da belirtildi.

Şirket ayrıca, MagSafe şarj cihazının aslında en az 12W güç adaptörleriyle uyumlu olduğunu, ancak kullanıcıların 20W’lık bir şarj adaptörü veya daha fazlasını kullanmadıkça en iyi şarj hızlarını görmeyeceklerini de ekledi.

Devamını oku

Haber

WhatsApp para kazanmanın yeni yolunu deniyor: İşletme özellikleri

Yazan:

WhatsApp, bu hafta yaptığı duyuruda işletme hesapları ve bazı işletme özellikleri hakkındaki yeniliklerden bahsetti. Bu yenilikler, özetle işletme ile müşteri arasında WhatsApp’tan yapılan etkileşimin artırılmasına yönelik diyebiliriz. Ancak WhatsApp’ın yaptığı duyurudaki en dikkat çeken detay, bazı işletme özelliklerinin artık ücretlendirilmeye tabi olacak olması.


İlginizi çekebilir: WhatsApp yüz tanıma kilidini Android uygulamasına getiriyor

reklam
MSI reklamı

Facebook’un, WhatsApp’ı 2014 yılında 19 milyar dolara satın aldığı zaman, popüler mesajlaşma uygulaması için geleneksel para kazanma stratejisini izleyerek günün sonunda belirli alanlara ve öğelere reklam ekleyip WhatsApp kullanıcılarından önemli ölçüde gelir elde etmek gibi bir hayali vardı; nitekim bu, gerçekten de hayal olarak kaldı.

WhatsApp ile böylesine bir strateji işe yaramayacaktı. Öyle ki bu yılın başlarında Facebook, Instagram Hikayeler benzeri bir biçimde WhatsApp’ın Durum kısmına reklam sokmaktan vazgeçtiğini açıklamıştı. Şimdi sosyal medya devi şu yarım kalan işi, yani WhatsApp’tan para kazanmayı bir de işletme hesaplarıyla denemek istiyor.

WhatsApp, bazı işletme özellikleri için ücret alacak

Bu hafta WhatsApp, uygulama içi alışveriş seçeneklerini genişletmeye odaklanacağını ve markalara, iş potansiyelini en üst düzeye çıkarabilmeleri ve etkileşimlerini yönetmeleri için yeni araçlar sunacağını duyurdu. Ek olarak şirket, bazı gelişmiş özellikler için kurumsal kullanıcılardan ücret de almaya başlayacağını ilave etti.

Öncelikle WhatsApp, 2020’de ticari faaliyetlerde büyük bir artış görüldüğünü ve platformun kullanıcıların ihtiyaçlarını önemli ölçüde giderdiğini söylüyor: “WhatsApp bu dönemde kolay ve kullanışlı bir kaynak haline geldi. Her gün 175 milyondan fazla kullanıcı, bir Business hesabına mesaj gönderiyor. Araştırmalarımız, kullanıcıların yardım almak istediklerinde işletmelere mesaj göndermeyi tercih ettiklerini, işletmelerle mesajlaşabildikleri durumlarda satın alma ihtimallerinin arttığını gösteriyor.”

WhatsApp işletme özellikleri

WhatsApp’a göre, artan talebi tam teşekküllü bir şekilde karşılayabilmek adına işletmelere yardımcı olmak için yapılması gereken çok çalışma var. Bundan dolayı, son iki yıl içinde WhatsApp Business ve Business API ile yatırımlarına devam ettiğini ifade eden şirket, devam ettiği çalışmalarını da açıkladı:

  • Alışveriş: Kullanıcıların doğrudan bir sohbetin içinden mevcut ürünlere göz atmalarını ve satın alma işlemi yapmalarını sağlayan yöntemleri artırıyoruz. Ayrıca, işletmelerin bu özellikleri mevcut ticaret ve müşteri çözümlerine entegre etmelerini kolaylaştırmak istiyoruz. Bu entegrasyon olanağı, bu dönemden en çok etkilenen küçük işletmelerin birçoğuna yardımcı olacak.

WhatsApp, işte tam bu noktada işletmelerin müşterilerle etkileşimini artırmak adına sunduğu bazı hizmetler için ücretlendirme yapacak. Şirketin açıkladığına göre bunu yapmaktaki sebebi, iki milyardan fazla kullanıcıya sunulan ücretsiz uçtan uca şifreleme ve diğer özellikleri sağlamak için kendine ait iş geliştirme modeli yaratmak.

Sunduğumuz bazı hizmetler için kurumsal müşterilerden ücret alacağız. Böylece WhatsApp, iki milyardan fazla kullanıcıya sunduğumuz ücretsiz uçtan uca şifrelenmiş metin mesajı, sesli arama ve görüntülü arama özelliklerini sağlamaya ve genişletmeye devam ederken, kendine ait bir iş geliştirmeyi de sürdürebilecek.”

İşletmeler mesajlarını Facebook’un barındırma hizmetiyle yönetebilecek

WhatsApp

Buna ek olarak WhatsApp, işletmelere WhatsApp’taki mesajlarını Facebook’un barındırma hizmetleri aracılığıyla yönetmeleri için yeni bir seçenek de sunacak:

İşletmelerin WhatsApp mesajlarını Facebook’un sunmayı planladığı barındırma hizmetleriyle yönetmelerini sağlayacak yeni bir seçenek sunacağız. Bu seçeneğin sunulması, küçük ve orta ölçekli işletmelerin, çalışanları nerede olursa olsun işe koyulmalarını, ürün satmalarını, envanteri güncel tutmalarını ve alınan mesajlara hızla yanıt vermelerini kolaylaştıracak.”

Hayata geçtiğinde WhatsApp’ın bu yeniliklerde ne kadar başarılı olduğunu göreceğiz. Özellikle bu şekilde bir politikayla bile para kazanamazsa Facebook’un önünde şimdilik başka bir seçenek yok gibi duruyor.

Devamını oku

Akıllı TV

OPPO TV imzalı televizyonlar karşınızda!

OPPO TV

OPPO markası akıllı telefonları ile piyasada önemli bir yere sahip. Şimdi ise akıllı televizyon pazarına da giriş yaptı. Şirket , OPPO TV S1 ve OPPO TV R1 modellerini tanıttı.

OPPO TV S1, 65 inç boyutunda ve 4K QLED paneli üzerine kurulan birinci sınıf bir model. Ürün 7.999 yuan (1197 $) fiyatı ile satışa sunulacak.

reklam
MSI reklamı

İkinci ürün olan OPPO TV R1 ise daha standart bir model olmasına karşın şık bir tasarıma sahip. QLED yerine 4K LCD 60 Hz paneli bulunan modelin 65 inç ve 55 inç olarak iki farklı boyutu tasarlandı. 55 inç olan TV R1’in fiyatı 3.299 yuan (493 $) ve  65 inç olan TV R1’in fiyatıysa 4.299 yuan (643 $) olarak satışa sunuldu.

 


İlginizi çekebilir: iPhone 12 serisi, ‘Ceramic Shield’ teknolojisi ile çok daha dayanıklı!


OPPO TV S1 teknik özellikleri neler?

OPPO TV S1, 4K çözünürlüğe (3840 x 2160 piksel) ile 65 inç QLED paneline sahip. Şirket, panelin NTSC renk gamının %120’sini kapsadığını ve 1.500 nitlik bir zirve parlaklık sunduğunu iddia ediyor. QLED paneli 210 parçalı yerel karartma özelliğini destekler. Ayrıca, çoğu televizyonda olduğu gibi panel 120Hz yenileme hızı yanında VRR (48Hz-120Hz) değişken yenileme hızı ve MEMC desteği ile birlikte geliyor.

OPPO ses sistemi noktasında 85W ses çıkışı ve 5.1.2. kanallı 18 parçadan oluşan hoparlörü dahil etmek için Dynaudio ile ortaklık kurdu. Böylece müşterilerin ayrı bir hoparlör sistemine yatırım yapmasının önüne geçilebilir. Ayrıca TV Breeno sesli asistan için uzak alan mikrofonları ve görüntülü görüşmeler için açılır bir kamera ile donatılmıştır.

OPPO televizyonların bir diğer ilginç özelliği ise  televizyonun 8,5 GB RAM ve 128 GB dahili depolama ile eşleştirilen MediaTek MT9950 yonga setinden güç alması ve 1 saniyede açılmasıdır.  Yazılım noktasında; Tencent, Yooku, Mango ve iQiyi gibi yerel akış platformlarını destekleyen ColorOS TV’yi çalıştırabilecek özelliklere sahip.

OPPO TV

Diğer özellikleri ise HDMI 2.1, Wifi 6, ekran yansıtma ve OPPO paylaşımını hızlıca etkileştirmek için NFC uzaktan kumanda, TÜV Rheinland tarafından onaylı mavi ışık filtresi, Dolby Vision, Dolby Atmos ve 8K video oynatma yeteneğinin bulunması şeklinde sıralanabilir. OPPO TV S1 modelinin  lansman fiyatı ise  7,999 yuan (1,197 $).

OPPO TV R1 modelinin teknik özellik özellikleri neler?

OPPO TV R1, LED arkadan aydınlatmalı 4K panele sahiptir. Daha önce de söylediğimiz gibi bu model iki boyutta gelir; 55 inç ve 65 inç.

Bu televizyonun ekranı %96 ekran/vücut oranına sahiptir ve %93 DCI-P3 renk gamını kapsar. Daha pahalı modellerin aksine ekranı 120Hz yenileme hızını desteklemiyor ancak MEMC desteğini bulunduruyor.

OPPO TV

Modelimiz,premium model gibi 8K video oynatmayı ve 1 saniyelik önyükleme süresini destekliyor. Bununla birlikte, 2GB RAM ve 32GB dahili depolama özellikleri de oldukça kısıtlı özellikler diyebiliriz. Ayrıca OPPO TV R1, HDMI 2.1, Wifi 6, TÜV Rheinland sertifikalı mavi ışık filtresi, Dolby Audio özellikli 20W hoparlörler, ekran yansıtma ve OPPO Paylaşımını hızlı bir şekilde etkinleştirmek için NFC uzaktan kumanda, açılır kamera, uzak alan mikrofonları ve ColorOS özelliklerine sahiptir.

Fiyata gelince, OPPO TV R1 55-inç 3.299 yuan (493 $) fiyatla satılacak.  OPPO TV R1 65-inç modeli ise Çin’de 4.299 yuan (643 $) fiyatıyla satışa sunulacak.

Son olarak, OPPO TV S1 ve OPPO TV R1 akıllı televizyon modelleri Türkiye pazarına gelmeyebilir. Hatta yüksek ihtimalle iki ürün de Türkiye’de resmi olarak satışa sunulmayacak fakat OPPO firması Türkiye’de resmi olarak bulunduğu için her zaman gelme ihtimali de var.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler