Haftanın Seçkisi

nissan hibrit ötv iadesi

Hibrit araç sahiplerinin ÖTV iadesi talebi Danıştay tarafından reddedildi!

14 Kasım 2025
TRT

Yeni düzenleme sonrası TRT bandrol oranı artabilir!

12 Kasım 2025
2025 ehliyet yenileme ücreti

Ehliyet düzenlemesi yeniden gündemde! B sınıfına 250 cc motor sürme hakkı gelebilir!

18 Kasım 2025
poco f8 pro pocophone pocofone poco f8 pro geekbench

POCO F8 Geekbench testinde! Beklenen özellikleri neler?

15 Kasım 2025
samsung galaxy tab a11 plus samsung tablet fiyat performans

Galaxy Tab A11 Plus tanıtıldı! Yeni fiyat performans Samsung tablet neler sunuyor?

14 Kasım 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Huawei AITO M5 EV Piyasaya Sürüldü!

Yazı: Aksa Umay Kanşıray
7 Eylül 2022
Kategori: Otomotiv
Okuma süresi: 3 dakika
Huawei AITO M5 EV Piyasaya Sürüldü!

Telekomünikasyon ekipmanlarıyla öne çıkan Huawei, son iki yılda yazılım ve bulut bilişim dahil olmak üzere yeni büyüme alanlarına yöneldi. Huawei, devlete ait otomobil üreticileri BAIC ve Changan ile birlikte otomobilleri zaten piyasaya sürdü. Ancak daha yakın zamanlarda şirket, elektrikli araçlara (EV) odaklanan bir otomotiv teknolojisi işi kurmaya yöneldi.

Salı günü Huawei ve Seres, AITO M5 elektrikli aracını piyasaya sürdü. Araç, dijital kokpit ve bilgi-eğlence sistemi için Huawei’nin Harmony OS işletim sistemi ve aracın torkunu ayarlamak için bir bilgisayar sistemi içeriyor.

Peki Huawei’in bu araçtaki rolü neydi? Huawei, Drive ONE – üçü bir arada elektrikli araç sistemini geliştirdi. Bu sistem yedi ana bileşen içeriyor: MCU, motor, redüktör, DCDC (doğru akım dönüştürücü), OBC (araba şarjı), PDU (güç dağıtım ünitesi) ve BCU (akü kontrol ünitesi). Otomobilin işletim sistemi, Huawei telefonlarında, tabletlerinde ve IoT ekosisteminde görülenle aynı olan HarmonyOS’a dayanıyor. Ses sistemi de Huawei tarafından tasarlandı.

Huawei AITO M5 EV launched

Hepsi bu kadar değil, dış ve iç tasarımın yanı sıra performans konfigürasyonlarının tümü teknoloji devinden girdi aldı. Bu arabanın sahip olduğu ilginç özelliklerden biri – bu arada, birçok yeni Çin arabasında bunlardan bolca var – farklı motor ve egzoz seslerini simüle eden bir sistem. Buradaki en ilginç kısım, şanzımandan vites geçişlerini simüle eden sahte sesler de çıkarması.

İçindekiler

  • Teknik özellikler

Teknik özellikler

Huawei Unveils AITO’s First Pure EV Model M5 EV

AITO M5, CLTC seyir menzili sırasıyla 620km ve 552km olan tek motorlu arka tekerlek ve çift motorlu dört tekerlekli versiyonlara sahip. Boyut olarak 4.78 metre uzunluğunda, 1.93 metre genişliğinde ve 1.62 metre yüksekliğinde. Ayrıca, dingil mesafesi ise 2.88 metre. Araç, 2235/2350kg boş ağırlığa sahip bir lityum-demir-fosfat pil içeriyor.

M5, iki adet 40W kablosuz süper hızlı adaptör ve çift fanlı soğutma çerçevesine sahip. Ayrıca, tek bir 18W kablolu hızlı adaptörle birlikte üç adet 66W kablolu süper hızlı şarj cihazı var. Bu şarj cihazları birlikte arabayı şarj edebiliyor ve uzun bir rotayı kolayca kat etmek için yeterli gücü sağlıyor. Ve şirketin kullanıcı deneyimini bir üst seviyeye çıkarmak için en yeni HarmonyOS 3.0 akıllı kokpiti olduğunu da unutmayalım.

Arabanın sol tarafında otonom sürüş ve sesli kontrol butonları, sağ tarafta ise medya kontrol butonları mevcut. Orta konsol alanında tek bir bardaklık, vites seçici ve yerleşik kablosuz şarj cihazına sahip bir telefon tutucu bulunuyor. Kablolu şarj cihazından daha fazla ısı ürettiği için telefon tutucunun alt kısmında, telefon şarj olurken otomatik olarak açılan bir fan var. Buna ek olarak 1 adet USB Type-A bağlantı noktası ve 66W hızlı şarj destekli 4 adet USB Type-C bağlantı noktası bulunuyor.

Panoramik tavan, aracın önünden arkasına kadar uzanarak yaklaşık 2 metrekare genişliğinde. Tavan, Low E cam kullanarak %97,7 oranında kesintisiz görüş sunuyor. Ayrıca, UV ışınlarının %99,9’unu engelleyerek ısıyı azaltmakta.

Huawei ve Seres, otomobili henüz herhangi bir denizaşırı pazarda piyasaya sürme planlarını açıklamadı ancak Çin’de satışlar iyi olursa, gelecekte bazı resmi haberler görmeyi bekliyoruz. Huawei, M5’in milyon dolarlık lüks otomobillerle karşılaştırılabilir olduğunu ve AITO’yu dünyanın en iyi üç küresel otomobilinden biri yapmayı planladığını açıklayan Richard Yu (Huawei Akıllı Otomotiv Çözümü birimi CEO’su) arabasına kesinlikle güveniyor.

Aksa Umay Kanşıray

Aksa Umay Kanşıray

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar

Copyright © 2025, EMY Medya