Sosyal medya

Röportaj

HP Kişisel Sistemler ve Baskı Grubu Ülke Müdürü Ertuğ Ayık röportajı

Darüşşafaka

HP__ertug_ayik_2

Son 11 yıldır Türkiye bilgisayar ve yazıcı pazarında liderliği kimseye kaptırmayan HP’nin Kişisel Sistemler ve Baskı Grubu Ülke Müdürü Ertuğ Ayık, bu başarıyı HP’nin “dengeli portföyüne” bağlıyor

11 yıldır aralıksız pazar lideri olmak kolay olmasa gerek?

HP çok az firmanın sahip olduğu bir ürün portföyüne sahip. Pazardaki diğer şirketlere baktığımızda bazılarının sadece son kullanıcıya bazılarınınsa kurumsal müşterilere odaklı olduğunu görüyoruz. Sadece taşınabilir bilgisayar veya masaüstü bilgisayar üreten markalar da var. HP ise hem tüketiciye, hem KOBİ’lere, hem de çok büyük kurumlara özel taşınabilir ve masaüstü bilgisayarlar üretiyor. Her müşteri segmentine uygun ürünlerimiz var ve Türkiye’nin her yerindeki teknoloji satış noktalarında insanlar HP’ye ulaşabiliyorlar. Sahip olduğumuz bu dengeli portföy, bize benzersiz bir rekabet avantajı sunuyor. Pazarda yaşanan rekabetin son kullanıcıya da fiyat ve hizmet anlamında avantaj sunduğunu düşünüyorum.

reklam
Aorus reklamı

 

Türkiye küçük bir pazar değil

Kabaca bir hesap yapıldığında Türkiye’de son iki yıldır, yıllık ortalama 3,5 milyona yakın bilgisayar satıldığı ortaya çıkıyor. 3,5 milyon bilgisayar az bir rakam değil. O nedenle Türkiye’nin artık küçük bir pazar olmadığını kabul etmek lazım. Bu rakam Avrupa için oldukça iyi. Nüfusa göre oranladığımızda ülkemizde penetrasyonun düşük olduğunu görüyoruz ki bu da henüz pazarın doyum ulaşmadığını, çok daha fazla fırsat sunduğunu gösteriyor.

Teknoloji çok hızlı gelişiyor. Buna bağlı olarak rakipler de değişiyor. Sizin için rakip sıralamada hep ikinci olan mı?

Açıkçası değil. Biz sıralamada bizden sonra gelenle değil, hayali bir birinciyle yarışıyoruz. Kafamızda hayali bir birinci yaratıp, müşteriye en iyi toplam paketi sunabilmek için bu hayali birinciyi kendimize rakip alıyoruz.

Biz tüketici ile olan ilişkimizi farklı zaman dilimlerine yayarak başarıya ulaşıyoruz. Bu ilişkinin bir daire şeklinde olduğunu ve kullanıcıların farklı zamanlarda bu dairenin farklı noktalarında bulunarak süreci tamamladıklarına inanıyoruz. Son kullanıcıya daha satış öncesinde eksiz bilgi vererek bu daireye benzettiğim süreci başlatıyoruz. Mesela tüm Türkiye’de 100’den fazla arkadaşım perakende noktalarında müşterileri bilgilendirmek için hazır bekliyor ve çoğu zaman müşterilerin ihtiyaçlarını dinleyerek onlara en uygun bilgisayarları sunuyor. Çünkü felsefemiz herkese en pahalı ürünü satmak değil. İnternette dolaşma, e-posta alıp gönderme ve sosyal medya gibi ihtiyaçlarla bize gelen bir müşteriye pahalı ve çok lüks bir bilgisayar yerine gayet ekonomik bir cihaz sunabiliyoruz. 2011 Aralık ayında İstanbul Mecidiyeköy’de bir çözüm ve deneyim merkezi açtık. Buradaki amaç insanlara bilgisayarla ilgili yapabilecekleri şeyler konusunda bilgi vermek. Gelsinler, yeni cihaz ve teknolojileri tanısınlar, her hafta tekrarlanan bazı eğitimlerimiz var onlara katılsınlar. Bu çözüm merkezi fikri o kadar başarılı oldu ki bizden sonra başka Avrupa ülkelerindeki HP organizasyonları da buna benzer merkezler açmaya başladılar.

Satın alma aşaması öncesi verdiğimiz bu hizmetlerle birlikte kolay ulaşılabilir olmaya da çok önem veriyoruz. Bu nedenle Türkiye’nin her yerinde bulunan altı binden fazla iş ortağımızla birlikte hareket ediyoruz. Sadece HP bilgisayar değil, yazıcı ve sarf malzemelerimiz her yerde kolaylıkla bulunuyor. Satın alma öncesi ve satın alma aşaması sonrasında bizce en önemli şey kullanma tecrübesi. İnsanlara bilgisayarlarını kullanırken de destek veriyoruz; “benim bilgisayarım yavaşladı” diyen bir müşteri, çözüm ve deneyim merkezine HP bilgisayarını getirerek sağlık taramasından geçirilmesini sağlayabiliyor. Şimdi İstanbul’daki çözüm ve deneyim merkezine benzer noktaları Anadolu’ya da taşıyoruz. Sırasıyla Elazığ, Afyon, Adana, Antep ve Ankara’da HP ürünlerine özel dükkanlar açıyoruz. Amaç hep aynı; insanları satın alma öncesi bilgilendirmek, satın aldıkları HP ürünlerini daha yararlı bir şekilde kullanmalarını sağlamak.

“Teknik servis çok önemli”

Rakiplerimizden en çok farklılaştığımız nokta ise satış sonrasında verdiğimiz teknik servis hizmetimiz. Bugün Türkiye’nin herhangi bir noktasındaki bir müşterimizin HP bilgisayarında bir sorun olursa bize bir telefon ediyor ve kapısına bir kurye göndererek ürünü aldırıyoruz. Ortalama olarak 4 – 5 gün içinde de gerekli tamiratı yapıp ürünü aynı şekilde müşteriye teslim ediyoruz. Bu hizmetimizin kalitesine çok önem veriyoruz ve cihazların teknik serviste geçirdiği zamanı azaltabilmek için tüm imkânları seferber ediyoruz.

Standart garanti kapsamının dışında kalan sorunlar için de geçen yıl bir sigorta sistemi başlattık. Böylece üzerine su dökülen veya fiziki bir hasar gören ürünleri de yenileyebilir duruma geldik. Bazı özel ürünleri alan müşterilerimize de “kesintisiz kullanım garantisi” hizmeti sunuyoruz. Bu müşterilere, ürünlerini teknik servise teslim ettikleri anda işlerini yapmaya devam edebilecekleri yeni bir bilgisayar veriyoruz.

Anında çözüm sunuyoruz

İstanbul’daki çözüm ve deneyim merkezimize gelen sorunlu HP bilgisayarların yarısını anında orada çözüme kavuşturabiliyoruz. Yani belli HP ürünlerini satın alanlar, herhangi bir sorun yaşadıklarında teknik servis ile kontak bile kurmadan çözüm ve deneyim merkezimize ulaşabiliyor ve cihazlarının bakımını yaptırabiliyorlar. Burada çok kapsamlı olmayan yedek parça değişimlerini de yapabiliyoruz. Eğer sorun orada çözülemeyecek gibiyse müşterimizin ürününü oradan teslim alıp teknik servise biz yönlendiriyoruz.

HP olarak ürün kalitemiz zaten dünya standartlarında. Hizmet kalitesini artırmak için de bu kadar çok alternatif gelişirince sanırım 11 yıl boyunca pazar lideri olmak için her şeyi yapmış oluyorsunuz. Müşteri bu kadar benzersiz bir deneyime sahip olunca doğal olarak yeni alacağı bilgisayarlarda da HP’yi tercih ediyor.

HP’nin Türkiye’deki satış rakamları ne durumda?

Geçen yıl Türkiye’de 550 bine yakın HP bilgisayarı satıldı ama ben bu rakama 500 bin bilgisayar sattık gözüyle bakmıyorum. Sağlam teknolojik ürünler ve kaliteli hizmetler sayesinde HP bilgisayarların 500 bin seferin üzerinde tercih edilmesini sağladığımızı düşünüyorum. Diğer yandan Türkiye’deki toplam yazıcı pazarındaki pazar payımız da yüzde 50’ye ulaştı. Yani sadece bilgisayar satışlarında değil yazıcı satışlarında da pazar lideriyiz.

 

 

 

 

 

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Xbox CEO’su PlayStation 5’in DualSense Kontrolcüsüne Övgüde Bulundu

Yazan:

Xbox
Darüşşafaka

Xbox CEO’su Sony‘nin PlayStation 5 için geliştirdiği DualSense kontrolcüsünü beğendiğini ve Xbox kontrolcüsünün neden değişmediğini açıkladı.


İlginizi çekebilir: İşte karşınızda PS5’in yeni kontrolcüsü: DualSense!


Xbox CEO’su DualSense ve Sony için neler söyledi?

DualSense kontrolcüsü, popüler adıyla PlayStation oyun kolu, PlayStation 5‘teki en güzel yeniliklerden birisi. Bu yeni kontrolcü, oyuncular, gazeteciler ve bir çok geliştirici tarafından oldukça beğeni kazandı. Şimdi Xbox başkanı Phil Spencer, konsol pazarındaki en dişli ve güncel rakibi Sony‘nin PlayStation 5 kontrolcüsü DualSense hakkında konuştu.

Phil Spencer The Verge ile yaptığı röportajda, Sony‘nin DualShock ile kazandığı başarıyı alkışladığını söyledi. Spencer sözlerine şöyle devam etti,

reklam
Aorus reklamı

“Bence sektördeki her firma, Game Pass gibi, konsol kontrolcüleri gibi, geçmişte Wii‘nin yaygınlaşması gibi, Kinect‘i yaptığımızda Sony‘nin Move ile karşılık vermesi gibi yenilikleri birbirinden öğrenmeli.

Microsoft‘un oyun bölümünün başkanı Spencer, şirketin Series X ve S için tasarlanan kontrolcülerde neden radikal bir değişikliğe gidilmediğini ve neden önemli bir yenilik yapılmadığını da anlattı. Spencer‘a göre, Xbox konrtolcüsü (oyun dışında kullanım da dahil olmak üzere) bir standart haline geldi. Robotları ve bazı endüstriyel araçları bile kontrol edebiliyor. Bu Spencer’ı hala şaşırtan bir durum ve Microsoft‘un denetleyiciyi fazla değiştirmemesinin ana nedeninin bu olduğunu söylüyor.

Xbox

“Mevcut tüm kullanım senaryolarını düşünmemiz gerekiyor. Kontrolcüde birden radikal bir değişiklik yapamayız çünkü birçok insanın aynı şekilde çalışması gerektiği şeklinde beklentisi var. Bunu unutmadan yenilikler yapmalıyız.”

Ayrıca Microsoft, oyunculara daha rahat ve daha efektif bir oyun deneyimi yaşatabilmek için arka tarafında herhangi bir araç kullanmadan takıp çıkarabileceğiniz değiştirilebilir denetim düğmeleri bulunan nispeten daha pahalı bir kontrolcüyü de piyasaya sürmüştü. Microsoft Xbox One Elite Wireless isimli bu kontrolcü, klasik Xbox One kontrolcülerinden daha yüksek fiyatlıydı ve daha fazla özelliğe sahipti. Şirket eğer gelecekte daha fazla değişiklik ve daha fazla özellik barındıran bir kontrolcü yapacak olursa bunu da büyük ihtimalle Xbox Elite serisi altında ayrıca piyasaya sürecektir.

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Markalara Sorun

Siz sordunuz, Huawei yanıtladı! Markalara Sorun #3

Siz sordunuz, Huawei yanıtladı! Markalara Sorun #3
Darüşşafaka

Markalara Sorun serimizin üçüncü konuğu Huawei oldu. Bu videomuzda, sosyal medyadan ilettiğiniz soruları Huawei Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Mobil Eko Sistem İş Geliştirme Müdürü Kaan Arlı yanıtladı.


İlginizi çekebilir; Huawei Mobil Servisler (HMS) nedir?


Sorular ve zaman çizelgesi

01:00 – HMS’deki son durum nedir? Kaç uygulama oldu, Google uygulamalarının gelme durumu yok ise, alternatifleri gelecek mi? YouTube gibi. – Bahadır Özkan

05:22 – Siz Google olmayan telefonları nasıl pazarlayacaksınız, Google olmayan bir telefon neden alalım? – Galatasaray

reklam
Aorus reklamı

08:10 – Huawei çalışmak nasıl bir duygu iyiki huaweideydim dediğin oldu mu? – Barış Alanyalı + Huawei ile ilişkiniz nasıl başladı? 🙂 Ciddi düşünüyor musunuz? Bu ilişkin adı nedir? – Muzır Neşriyat

10:09 – Corona virüsünden dolayı Çin’de kapanan Ar-Ge laboratuvarı, fabrika veya mağaza var mı? – Yavuz

10:35 – Huawei telefonların kamerası çok iyi. Fotoğraf konusundaki rekabetçi başarısı neden video konusunda yok? Amiral gemisi Huawei’lerin hoparlörleri neden hala orta veya vasat gibi bir kalitede? – Baran Kağan Özçelik

12:49 – Mate XS Türkiye de satışsa çıkacak mı? Fiyatı ne kadar olacak? – Ziya Eken

13:43 – Huawei Developer’ın Türkiye’de etkinlikleri var mı nasıl takip edebilirim, bir geliştirici olarak ekosisteme nasıl dahil oluyoruz? Günalp

15:45 – Honor markasının Huawei’nin önune geçtiği konular var mı, varsa nedir? Şirket içi rekabet ve pazar farki olsa da Honor 10 Lite – P Smart rekabeti gibi tatli rekabetler nasil gecmekte? – Tanzer

16:53 – 5G çalışmaları ne alemde? Operatörler ile ilişkiler nasıl? – Ali Berkay Demiryol

17:58 – Google Play’siz çıkan Türkiye garantili modellere Google Play yüklersek ve telefon bozulduğunda servise götürdüğümüzde garanti dışı kalır mı? Seviliyorsunuz Kerem Enginar ve Kaan Arlı – Burak Eren Gönüler

18:39 – Uzun süredir ambargolar sebebiyle Huawei orta segmentte rekabetçi bir işlemci ile tüketici karşısına çıkamıyor. Bu durum ne zaman sona erecek? Tüketici artık bu durumun farkında ve aynı fiyat bandında daha iyi ve yeni işlemciler mevcutken Huawei’yi neden tercih etsin? – Kaan Özdemir

20:48 – Şu anda güncel Huawei telefon aldık diye düşünelim. Google servislerini yükleyebilecek miyiz? – Ercan Ay

21:40 – Kaan Arlı, Huawei CEO’su olsaydı yapacağı ilk iş ne olurdu ? (Kirin 710 stoklarını bitirmek gibi :)) – Ömer Şanlı

22:55 – Benim sorum biraz kişisel olacak Kaan abiyi SDN’den beri severek örnek alarak takip ediyorum. Donanım Haber’den başlayarak çok güzel bir kariyer elde etti. Onu örnek alan ve teknoloji ve medya konusunda kariyer hedefleyen benim gibi gençler için ne önerir? – Kaan Pray

25:00 – ABD kökenli sosyal medya uygulamaları App Gallery’e gelecek mi? – Furkan Kurtkafa

27:13 – App Galery’de AR uygulamaları eklenebiliyormu? AR için Huawei developer kiti varmı? Bir de 50 milyon TL’lik hibeden developerlar nasıl faydalanabilir? – Poligonar

29:18 – Huawei, Türkiye pazarına giren birçok yeni Çinli firma ile nasıl mücadele etmeyi düşünüyor. Fiyat politikası olarak değişiklik yapmayı yada en azından orta – üst segmentde daha çok fiyat/performans cihazları getirmeyi düşünüyorlar mı? – Oğuzhan Eker

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Röportaj

Logitech diğer markalarla nasıl rekabet ediyor? | Röportaj

Darüşşafaka

Logitech Türkiye Müdürü Mustafa Uyar ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Logitech Türkiye projesinin nasıl başladığını öğrenmeye çalıştık.


İlginizi çekebilir: Logitech’in yeni ürünleri Türkiye’ye ne zaman geliyor? | Röportaj


Bu videomuzda markanın Türkiye ve yakın zamanda atandığı Orta Asya Ülkeleri Müdürü pozisyonunda görev yapan Mustafa Uyar’la bir röportaj gerçekleştirdik. Daha çok Gaming serisi ürünleriyle bildiğimiz firmanın ne kadar kapsamlı bir satış ağı olduğunu sorduk. Ülkemizde ve dünyamızda şirketin kendi pazarında nasıl rekabet ettiğini ve etmesi gerektiği sorularını yönelttik.

Kurumsal pazarda yeni IoT çözümleri üretmek isteyen firmanın akıllı ev otomasyonları pazarına girmişti. Toplamda 5 ürün gamında bulunan Logitech’in bu pazarlarda nasıl etkili oluyor. Türkiye pazarına ne zaman bu tip ürünlerin satışa sunulacak gibi detayları ve daha fazlasını yayınladığımız videodan izleyebilirsiniz.

reklam
Aorus reklamı
Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Forumdan Son Mesajlar

Darüşşafaka

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval

HWP COIN’den Haberler