“Akıllı yaşam” mottosuyla akıllı bileklik, akıllı saat, kulaklık gibi giyilebilir teknolojilere de odaklanan Honor, yeni ekosistem ürünleri ile de portföyünü geliştirerek kullanıcı sayısını artırabilmeyi başardı. Uluslararası pazarda istikralı bir şekilde de büyümeye devam eden Honor, birçok ülkede belirli kategorilerde liderlik yarışına da başladı.
İlginizi çekebilir: Honor V40 serisi MediaTek işlemciler ile geliyor!
İçindekiler
Honor, ekosistem stratejisi ile nasıl bir performans sergiledi
HUAWEI Technologies çatısı altında yol alan Honor markası, geçtiğimiz dönemlerde “1+8+N” stratejisini duyurmuştu. Bu strateji kapsamında giyilebilir ürünlerle dolu bir ekosistem yaratmayı hedefleyen marka; bu alandaki çalışmalara da çoktan başlamış idi. Akıllı telefon sektöründe ciddi satış başarılarına ulaşan marka, buna ek olarak akıllı bileklik, akıllı saat ve daha birçok farklı ekosistem ürününü piyasaya sundu. Bu ürünlerle daha fazla insanın dikkatini çekmeyi başaran marka, bu strateji ile satış rakamlarını da artırdı.
Honor, 2020 yılı Şubat ayında Türkiye pazarında satışa sunduğu MagicWatch 2 modeli ile akıllı saat sektöründe pazar payını %20’lere çıkarabilmeyi başardı. Fiyat ve performans dengesiyle dikkatleri üzerine çekmeyi başaran MagicWatch 2, Türk kullanıcıların takdirini kazanarak kısa süre içinde yoğun talep gördü.
Rusya tarafına baktığımızda ise, akıllı telefon satışlarında %25.9 pazar payına ulaşan Honor’un, liderliği ele geçirdiğini görüyoruz. Bu başarıyla da yetinmeyen Çinli şirket, Suudi Arabistan pazarında, 2020 yılının ilk çeyreğini orta ve üst segment cihazlarda ilk 3’te yer alarak tamamladı.
IDC raporlarında ise, Honor’un 2020 yılının ilk çeyreğinde, giyilebilir teknolojiler kategorisinde Rusya, Malezya, Çek Cumhuriyeti ve Hindistan’da ilk 5’in içinde yer aldığı belirtilmiş durumda.
HiHonor platformu, yurtdışında büyük başarılar yakaladı
Honor’un online mağazası HiHonor, İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Hollanda’da aktif bir şekilde satış gerçekleştirmeye devam ederken; Honor’un toplam satışlarında da büyük pay yakaladı. Platform, Batı Avrupa’daki HONOR MagicBook serisi laptop satışlarının %20’sini; HONOR MagicWatch 2 akıllı saat satışlarının ise %30’unu sağlamış durumda. Hihonor.com’un bugün itibariyle 14 ülkede, toplamda 2,79 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunuyor. Honor’un global büyüme planlarında da büyük paya sahip olan HiHonor, Türkiye’de de açık olmasına rağmen ülkemizde aktif bir şekilde satış gerçekleştirmiyor. Honor’a ait online bir platform üzerinden alışveriş yapmak isteyen Türk kullanıcılar ise bu sebepten dolayı fiziksel mağazaları tercih etmek zorunda kalıyor. Dileriz Honor, İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Hollanda’da gerçekleştirdiği online satış operasyonunu Türkiye’de de başlatır; ve bizler de Apple, Samsung ve Huawei’nin bizlere sağladığı gibi online bir platform üzerinden Honor cihazlara ulaşabiliriz.