Sosyal medya

Sosyal Medya

Facebook, eski tasarımını Eylül’de kullanımdan kaldırıyor

Facebook eski tasarım

Facebook, kısa bir süre önce kullanıma sunduğu yeni tasarımını artık herkesin kullanmasını zorunlu kılacağını söyledi. Karara göre, Eylül ayından itibaren eski tasarım tarihe karışacak.


İlginizi çekebilir: Adobe, son Lightroom güncellemesiyle kullanıcıları mağdur etti

reklam
MSI reklamı

Facebook eski tasarımı kullanımdan kalkıyor

Sosyal medya şirketi Facebook, kısa süre önce web sürümünü güncelleyerek tepeden tırnağa değiştirilmiş yepyeni bir tasarım kullanıma sunmuştu. Ancak bu tasarımı kullanmak istemeyenler, sitenin ayarlar kısmındaki “Klasik Facebook’a geçiş yap” seçeneği sayesinde, alışılageldik eski tasarımla hayatına devam edebiliyor. Şimdi ise platform, eski tasarımını Eylül ayında tamamen kullanımdan kaldıracağını açıkladı.

Facebook’un şimdiden kullanıcılarını yeni değişiklikle alakalı uyarmaya başladığını da ekleyelim. Örneğin yeni tasarımı kullanıyorken, klasik tasarıma geçiş yapılmak istendiğinde, “Klasik Facebook deneyimi Eylül’den itibaren kullanılamayacak.” uyarısının yer aldığı bir pencere çıkıyor. Aynı zamanda Facebook’un destek sayfasında da, Eylül ayından itibaren herkesin yeni tasarımı kullanacağına dair bilgilendirme mesajı yer alıyor.

Facebook eski tasarım

Facebook yeni tasarımını geçen yıl düzenlediği geliştirici konferasında duyurmasının ardından, ilk önce iOS ve Android uygulamalarında kullanıma sunmuş; Mart ayında ise, tüm dünyada kademeli olarak masaüstü sürümünde de kullanıma açmıştı. Şu an kadar yeni tasarıma alışamayıp eski tasarımla yoluna devam etmek isteyenlere böyle bir imkan sunuluyor olsa da, Eylül ayına gelindiğinde bu imkan ortadan kalkacak ve yeni tasarım Facebook’un vazgeçilmez bir parçası olarak kalacak.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Instagram ‘takip et’ özelliği, çoklu hesap kullananlar için kolaylaşıyor

Yazan:

Instagram

Instagram, ‘takip et’ özelliğini çoklu hesap kullanımları için daha fazla işlevselleştirmeye çalışıyor. Yeni sistemle, birden fazla hesabınız olup da birisini diğer hesaplarınızdan biriyle takip etmek istiyorsanız, artık o diğer hesabınıza geçmeden yapabileceksiniz.


İlginizi çekebilir: Zoom Android sürümüne YouTube’da canlı yayın açma desteği

reklam
MSI reklamı

Mobil uygulama geliştiricisi Alessandro Paluzzi kısa süre önce Twitter’da, Instagram’ın üzerinde çalıştığı yeni ‘takip et’ işlevi hakkında kısacık bilgi paylaştı. Paluzzi’nin belirttiğine göre Instagram, uygulamada birden fazla hesabı olanların, başkalarını takip etmek için hesapları arasında geçiş yapma zorunluluğunu ortadan kaldıracak.

Instagram, ‘takip et’ özelliğini işlevselleştirmek istiyor

Örneğin Instagram uygulamasında hem kişisel hem de iş hesabınızın açık olduğunu düşünün; gözlerinizi kapatın ve elinizde kahvenizi usulca yudumlarken, uzun süredir aradığınız kişiyi Instagram’da bulduğunuzu farz edin, bir yandan bunun sevinci diğer yandan kahvenin verdiği doyumsuz hissiyatın ahengi eşliğinde içinizde beliren müthiş bir heyecanla onu takip etmeye yeltendiniz; fakat aniden iş hesabında olduğunuz aklınıza geldi ve vazgeçtiniz.

Normalde tam bu noktada şahsi hesabınıza geçiş yapmanız ve söz konusu kişiyi ondan takip etmeniz gerekiyor. Tabii bu esnada, içi ağzına kadar suyla dolu olan demlik büyüklüğündeki heyecanınız, yerini adeta çok kaynamaktan bitmeye yüz tutmuş su misali derin bir boşluğa çoktan bıraktı! İşte Instagram, üzerinde çalıştığı güncellemeyle kullanıcıları bu dertten kurtarmayı amaçlıyor. Özellik hayata geçtiğinde, hesaplar arası geçiş yapmaya gerek kalmaksızın ‘takip et’ butonuna basarak açılan pop-up menü sayesinde işinizi halledebileceksiniz.

Instagram takip et

Alessandro Paluzzi’nin paylaştığı tweette yeni Instagram özelliği hakkında ufak bir ekran görüntüsü de yer alıyor. Takip et butonunda bilgi kartı olarak çıkan uyarıda yazıldığına göre, yeni özellik kullanılabilir olduğu zaman butona dokunup basılı tutmak gerekecek, akabinde o an açık olan hesapların herhangi biriyle ilgili kullanıcıyı takip edebileceğiz.

Devamını oku

Haber

Twitch yasal bir mücadale ile karşı karşıya

Twitch ile yasal bir mücadale ile karşı karşıya

Variety raporlarına göre Amazon, geçen Perşembe telif hakkı ihlali ve Twitch’in varolmayan lisans anlaşmaları hakkında bir mektup aldı. Mektup, Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği (RIAA), Kayıt Akademisi, Ulusal Müzik Yayıncıları Derneği, Amerikan Bağımsız Müzik Derneği, SAG-AFTRA ve daha fazlasını içeren kuruluşlar tarafından imzalandı.


İlginizi çekebilir: Twitch, oyun alanında lider olsa da Youtube ve Facebook ona yetişiyor

reklam
MSI reklamı

Twitch ne ile suçlanıyor?

Belge, Twitch’i yayıncıların uygun lisansı almadan telif hakkıyla korunan müzik çalmalarına izin vermekle suçluyor. (Müzik telif hakkı çetrefilli, karmaşık bir konu; görsel-işitsel içeriğe müzik çalmak istiyorsanız, bunu yasal olarak yapmak için en az iki farklı lisansa ihtiyacınız var.( Bir senkronizasyon lisansı ve bir mekanik lisans.) “Twitch, buna yanıt olarak hiçbir şey yapmıyor gibi görünüyor. Variety’ye göre mektupta kısmen, aldığı ve aldığı binlerce müzik ihlali bildirimi, geçmişte olduğu gibi bunları aldığını bile kabul etmediği belirtiliyor.

Twitch ile yasal bir mücadale ile karşı karşıya

Yaklaşık bir hafta önce Twitch, binlerce yayıncıya telif hakkını ihlal ettiklerini ve platformun rahatsız edici videoları sildiğini bildiren bir bildirim gönderdi. Amazon’a gönderilen mektup, RIAA’nın bir kampanyada Twitch’in çevrimiçi telif hakkını yöneten Dijital Binyıl Telif Hakkı‘na uymadığını gösteren bir sonraki adım gibi görünüyor. Bu, telif hakkı talepleri için dava açılmasına neden olabilir. Bunun bir emsali var: Medya şirketleri, aynı gerekçelerle 2007 ve 2009 yılları arasında YouTube’a dava açtı. Bu da şirketin hala telif hakkı ihlallerini ortadan kaldırmak için kullandığı bir içerik parmak izi sisteminin oluşturulmasına yol açtı. YouTube’da, hak sahipleri artık isterlerse telif hakkıyla korunan bir videodan reklam gelirini toplayabilir ve hak ihlalinde bulunan kanalları kaldırabilir. Lisanslarla ilgili yasal çekişme, RIAA’nın Twitch ile benzer bir şey peşinde koştuğunu gösteriyor. Mektup ayrıca Twitch’in müziği görsel-işitsel akıştan ayıran ve arşivlenmiş yayınlardan ayıran yeni Soundtrack aracını da havaya uçurdu. Mektubu gönderen gruplar, “Twitch’in Soundtrack aracı için ne senkronizasyon ne de mekanik lisansların gerekli olmadığı şeklindeki açık duruşuyla şaşkına döndüklerini” söylüyorlar.

Müzik konusu hayli karmaşık

Yanıt olarak Twitch, şirketin müzik işinin yayıncılık tarafı olan icra hakları örgütlerine telif ücreti ödeyerek müzik ekonomisini desteklediğini iddia eden bir açıklama yaptı. Bu, Twitch’in RIAA’nın istediği lisansları değil, lisansları ödediği anlamına geliyor. Twitch’in ödediği kamusal performans lisansları, restoranlar gibi yerlerin halka açık yerlerde müzik çalmasına izin veriyor. Twitch ayrıca Soundtrack özelliğinin tamamen lisanslı olduğunu ve üründe yer alan müzik için hak sahipleriyle anlaşmalarının olduğunu söyledi.

Sektör grupları, şirketin özelliği kaldıracağını iddia etmesine rağmen lisanssız müziğin hala Twitch’te yaygın olarak bulunabileceğinden endişe duyduklarını söylüyor: “Twitch, aldığı ve almadığı binlerce müzik ihlali bildirimine yanıt olarak hiçbir şey yapmıyor gibi görünüyor. şu anda onları aldığını bile kabul etmiyor. “

Devamını oku

Haber

Youtube yenilenen mobil oynatıcısı daha akıcı kontrollere sahip

YouTube'un yenilenen mobil oynatıcısı daha akıcı kontrollere sahip

YouTube, mobil cihazlarda video oynatıcı sayfası için basitleştirilmiş kontroller, birkaç hareket daha ve önerilen eylemler dahil olmak üzere bazı güncellemeler yayınlıyor. Altyazılar düğmesi ve otomatik oynatma geçişi artık doğrudan oynatıcıya ekleniyor. Platform, düğmeleri yeniden düzenleyerek oynatıcının görünümünü basitleştirirken kontrollerin daha duyarlı olması gerektiğini söylüyor.


İlginizi çekebilir: Youtube Müzik, Apple Watch serisi için artık kullanılabilir

reklam
MSI reklamı

Youtube yeni özellikler neleri içeriyor?

Yukarı kaydırarak tam ekran moduna geçebilir ve aşağı kaydırarak çıkabilirsiniz. Bu, cihazınızı döndürdüğünüzde videonuz ekran modunu değiştirdiğinden pek kullanışlı bir özellik gibi görünmüyor. Bir videoda ne kadar süre kaldığı ve ne kadar zaman geçtiği arasında geçiş yapmak için zaman damgasına dokunmanız yeterli.

YouTube'un yenilenen mobil oynatıcısı daha akıcı kontrollere sahip

YouTube’un artık mobil cihazlarda da önerilen eylemleri mevcut. Uygulama, daha iyi bir deneyim yaşayacağınızı düşünüyorsa, tam ekranda izlemek için cihazınızı döndürmenizi veya bir VR kulaklığı takmanızı isteyebilir. Youtube daha sonra önerilen daha fazla eylem eklemeye çalışıyor. Video oynatıcıda birkaç yeni düğme de var: Artık videoyu otomatik oynatmayı açma veya kapatma düğmesiyle birlikte doğrudan yer paylaşımı menüsünde görünen yeni bir kapalı altyazı geçişi var. Bir videoda ne kadar zaman geçtiğini ve ne kadar süre kaldığını görmek arasında geçiş yapmak için videonun zaman damgasına da dokunabilirsiniz.

Güncellenen uygulamalar, YouTube’un son birkaç aydır geliştirmekte olduğu video bölümleri özelliğinin genişletilmiş bir sürümünü de içeriyor. Şimdi, önizleme küçük resmi dahil (bir DVD menüsü gibi) video için tüm bölümleri gösteren yeni bir liste görünümü var. Bu güncellemelerin hiçbiri kendi başlarına dünyayı sarsan özellikler değil, ancak yaşam kalitesini daha fazla iyileştirebilir gibi görünüyor. Platform duyurusunda, bu yıl video oynatısına sunduğu birkaç başka özelliği de vurguladı: video bölümleri ve uyku zamanı hatırlatıcıları.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler