Sosyal medya
Huawei P40 reklamı

İnternet

Facebook 4 Nisan’da ne tanıtacak?

Facebook

Sosyal ağ devi Facebook, 4 Nisan tarihine hazırladığı basın davetinde “Android’deki yeni evini” tanıtacağını söylüyor.

Dünya çapındaki teknoloji firmaların göz attığımızda, her birinin sürekli olarak yeni alanlara açıldığını görüyoruz. Microsoft’un ne kadar geniş bir yazılım yelpazesi varsa, Google’da da benzer bir durum mevcut. Facebook da hayatımızın içinde sadece sosyal ağ olarak değil, aynı zamanda daha farklı uygulamalarla yer almak için çabalıyor. İlk olarak sadece sosyal ağ olarak karşımıza çıkan Facebook, chat işine girerek Windows Live Messenger’ı ortadan kaldırdı. Şimdi ise sesli görüntülü sohbet özelliklerinin kullanımının yaygınlaşması için çabalıyor.

Türkiye’de yoğun bir şekilde kullanılan Facebook, yeni bir basın daveti hazırladı. 4 Nisan’a atanan yeni basın davetinde, “Android’deki yeni ev” tanıtımına çağırılıyor. Pek çok firmanın basın davetinde yaptığı gibi, oldukça gizemli bir mesaj. Yeni evden neyin kastedildiği henüz bilinmiyor.

HTC ile işbirliği içerisinde olan Facebook’un, 4 Nisan’da akıllı telefon duyuracağı konuşuluyor. Bundan önce ChaCha modeli ile şanslarını deneyen ortaklar, bekledikleri başarıya ulaşamamışlardı. Akıllı telefonun su gibi satıldığı dönemde Facebook, HTC ortaklığı ile bu pastadan kendine pay almak istiyor gibi görünüyor.

Diğer tarafan firma, hali hazırda geliştirme çalışmalarına başladığı Android uygulamasını güncelleyebilir. Android kullanıcılarının en çok sıkıntı çektiği uygulamalardan biri olan Facebook, iOS’taki sürümünün çok gerisinde. Facebook çalışanlarının büyük oranda iPhone kullanıyor olmasından kaynaklanan bu durum karşısında, ofis içerisine çalışanları Android cihaz kullanmaya yönlendirecek afişler asılmıştı. Firma, 4 Nisan’da “Yeni uygulamamızı Google Play’den indirebilirsiniz” diyebilir.

Şu sıralar hali hazırda yeni bir Zaman Tüneli akışı için çalışan firma, bazı kullanıcıları yeni arayüzle tanıştırdı bile. Basın toplantısında yeni Zaman Tüneli arayüzü de tanıtılıp, ne kadar süre içerisinde, kimlere aktif hale geleceği anlatılabilir.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

Facebook Venue canlı etkinlik uygulaması yayınlandı!

Facebook Venue

Facebook bünyesi altında bulunan Yeni Ürün Deneme (NPE) ekibi, canlı etkinliklere odaklanan Venue adında yeni bir uygulama geliştirdi. Bu uygulama sayesinde hayranların canlı spor etkinlikleri sırasında yorumcularla etkileşim kurabilecek.

İlginizi çekebilir: Opera tarayıcısına Instagram’a hızlı erişim geldi!

Facebook Venue

Facebook Venue, canlı etkinliklerde interaktif bir “ikinci ekran” deneyimi sunmayı amaçlıyor. Uygulama, o sırada devam eden ve başka mecralarda izlenen canlı etkinliklerle ilgili olarak gazeteciler, mevcut veya eski sporcular ve ünlü analistler gibi tanınmış kişiler yorumcu olarak katılabilecek. Ek olarak, bazı sosyal medya fenomenleri de etkinlikler sırasında kullanıcılarla etkileşim halinde olabilecek.

Facebook’un paylaştığı yazıda: “Canlı yayınlar milyonlarca insanın aynı anda içerik tüketmesi için nadir bir fırsat sunuyor. Geniş eşzamanlı görüntüleme sağlanmasına rağmen, canlı yayınlar hala çoğunlukla yalnızca görüntüleme deneyimidir. Tutkulu hayranlar sürekli olarak en sevdikleri etkinlikler etrafında diğer hayranlarla ve uzmanlarla iletişim kurmanın daha iyi yollarını arıyorlar. Facebook Venue, hayranlarla canlı spor etkinlikleri arasında köprü görevi görerek hayranların en sevdikleri etkinliklerin önemli anlarına odaklanan etkileşimli bir ikinci ekran deneyimi sunmayı amaçlıyor.” ifadelerine yer verildi.

Facebook Venue

İlk olarak bir NASCAR etkinliğinde kullanılacak olan Facebook Venue pazar günü yapılacak olan Food City 500 etkinliğiyle başlayacak. Yeni uygulamanın ilk ev sahipliğini ise FOX Sports NASCAR muhabiri Alana Cavana ve NASCAR sürücüsü Landon Cassil yapacak.

Söz konusu uygulama şimdilik sadece ABD‘de kullanılabilir durumda. Facebook Venue’nun başka ülkelere ne zaman sunulacağı konusunda bir ayrıntı henüz mevcut değil. Ancak uygulamanın başarılı olması halinde diğer ülkeler için de kısa bir sürede kullanıma açılması bekleniyor.

Devamını oku

Genel

İnternet hızı rekoru kırıldı: 44,2 Tbps

İnternet hızı

Avustralyalı bilim insanları, internet bağlantısı hızı için dünya rekoru kırıp saniyede tam 44.2 terabit hıza ulaştı. Uzmanlar, laboratuvar ortamında erişilen bu hızın tüm kullanıcılara ulaşabileceğini söylüyorlar.

İlginizi çekebilir: Netflix, Avrupa genelinde yayın kalitesini tekrar arttırıyor!

İnternet hızı

Avustralya merkezli Monash, Swinburne ve RMIT Üniversitesi araştırmacıları, Melbourne‘ün internet altyapısını kullanarak gerçekleştirdiği çalışmada veri transferi için yüzlerce kızılötesi lazer içeren “micro-comb” optik çipler kullanıldı.

Nature Communications bilim dergisinde yayımlanan bilgilere göre 75 km uzunluğundaki standart optik fiber kablo üzerinden, tek bir entegre çip ile tam 44.2 Tbps internet hızına ulaşıldı. Laboratuvar ortamında erişilen bu hız ile ortalama 5,3 GB boyuta sahip 1000 HD filmi 1 saniyede bilgisayarınıza indirebileceğimiz anlamına geliyor. Bu yüksek internet hızı şimdilik sadece laboratuvarda elde edilmiş olsa da bilim insanları, bu yüksek internet hızının herkese ulaştırılabileceğine inanıyorlar.

İnternet hızı

Monash Üniversitesi’nden Dr. Bill Corcoran, yapmış olduğu açıklamada: “Dünya genelinde bu teknolojiyi ticari aşamaya taşımak için bir tür bir yarış var. Çünkü, micro-comb teknolojisini mevcut fiber-optik altyapısıyla çok geniş bir alanda kullanmak mümkün” ifadelerine yer verdi.

Bu yüksek hızların veri merkezleri / internet sağlayıcılar dışında normal kullanıcı için de önemi oldukça büyük. Özellikle artan internet kullanımı nedeniyle mevcut altyapıyı daha verimli kullanmak, sorunsuz bir internet deneyimi için şart. Yaşadığımız bu dönem içinde koronavirüs salgını nedeniyle evinde kalan kişilerin oluşturduğu aşırı yoğunluk, özellikle Avrupa’da ciddi kapasitesi sorunları baş göstermişti.

Devamını oku

Haber

Facebook Shops resmen duyuruldu!

Facebook, kendi platform üzerinden sanal alışverişin yapılmasına olanak verecek, Facebook Shops adını verdiği yeni hizmetini duyurdu. Şirketin sağladığı yeni servis, satıcı ile müşteri arasındaki ilişkiyi çevrimiçi platformda iyileştirmeyi hedefliyor. Koronavirüs salgını nedeniyle özellikle küçük işletmeler oldukça derinden etkilendi. Şirket, kapalı olan ve hala açılamayan mağazalar için harekete geçti. Facebook Shops, işletmelerin sosyal ağ içerisinde bir vitrin oluşturmalarına yardımcı oluyor. Sosyal medya devi atmış olduğu bu adım ile özellikle küçük esnafın sıkıntısına çare olması bekleniyor. Facebook ve Instagram üzerinde kullanılacak olan bu platformu kullanmak oldukça kolay. Açılan mağazalara, işletmelerin Facebook sayfaları ya da Instagram profilleri aracılığıyla ulaşabilecek. Bu alışveriş özelliği, Facebook'a bağlı mesajlaşma uygulamaları ile de entegre çalışacak. Mark Zuckerberg tarafından tanıtılan bu yeni özellik, şirketlerin / kişilerin Facebook’ta dijital dükkan açması ya da başka bir deyişle profillerini birer dükkan haline getirmesi ve satış yapmasına imkan tanıyor. Facebook üzerinde paylaşmak istedikleri kataloglarını hazırlayan işletmeler, çeşitli kapak görselleri ve renklerle vitrinlerini özelleştirebiliyor. Facebook Shops tamamen ücretsiz bir hizmet olarak karşımıza çıkıyor. Şirket, işletmelerinin reklamını yapmak isteyen kullanıcılardan dolaylı olarak para kazanmış olacak. Kullanıcı dostu olduğu iddia edilen bu yeni servis satıcı ile müşteri arasındaki ilişkiyi daha da iyi hale getirmeyi planlıyor. Söz konusu platform, ilk etapta ABD’de hizmete açıldı. Facebook Shops servisi, Türkiye'de kullanıma sunulup sunulmayacağı ise şimdilik belirsiz. Ancak ilerleyen dönemde Instagram, WhatsApp ve Instagram Direct entegrasyonu ile Facebook Shops'un daha geniş kitlelere yayılacağı düşünülüyor.

Facebook, kendi platformu üzerinden sanal alışverişin yapılmasına imkan sağlayacak Facebook Shops adını verdiği yeni hizmetini kullanıcılarına duyurdu. Şirketin sağladığı yeni servis, satıcı ile müşteri arasındaki ilişkiyi çevrimiçi platformda iyileştirmeyi hedefliyor.

Koronavirüs salgını nedeniyle özellikle küçük işletmeler oldukça derinden etkilendi. Şirket, kapalı olan ve hala açılamayan mağazalar için harekete geçti. Facebook Shops, işletmelerin sosyal ağ içerisinde bir vitrin oluşturmalarına yardımcı oluyor. Sosyal medya devinin atmış olduğu bu adımın özellikle küçük esnafın sıkıntısına çare olması bekleniyor.

İlginizi çekebilir: Uygun fiyatlı kablosuz kulaklık Mi AirDots 2 SE duyuruldu!

Facebook Shops

Facebook ve Instagram üzerinden ulaşılabilen bu platformu kullanmak oldukça kolay. Açılan mağazalara, işletmelerin Facebook sayfaları ya da Instagram profilleri aracılığıyla ulaşılabilecek. Bu alışveriş özelliği, Facebook’a bağlı mesajlaşma uygulamalarıyla da entegre çalışacak.

Mark Zuckerberg tarafından tanıtılan bu yeni özellik, şirketlerin / kişilerin Facebook’ta dijital dükkan açmasına ya da başka bir deyişle profillerini birer dükkan haline getirmesine ve satış yapmasına imkan tanıyor. Facebook üzerinde paylaşmak istedikleri kataloglarını hazırlayan işletmeler, çeşitli kapak görselleri ve renklerle vitrinlerini özdeşleştirebiliyor.

Facebook Shops

Facebook Shops tamamen ücretsiz bir hizmet olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca şirket, işletmelerinin reklamını yapmak isteyen kullanıcılardan da dolaylı olarak para kazanmış oluyor. Kullanıcı dostu olduğu iddia edilen bu yeni servis, satıcı ile müşteri arasındaki ilişkiyi daha da iyi hale getirmeyi planlıyor.

Facebook Shops servisi ilk etapta ABD’de kullanıma açıldı. Bu platformun Türkiye’de kullanıma sunulup sunulmayacağı ise şimdilik belirsizliğini koruyor. Ancak ilerleyen dönemlerde Instagram, WhatsApp ve Instagram Direct entegrasyonu ile Facebook Shops’un daha geniş kitlelere yayılacağı düşünülüyor.

Devamını oku