Sosyal medya

Diğer

Dell Technologies Forum 2018 gerçekleştirildi

Türkiye’nin de dahil olduğu 42 ülkede 4 bin 600 işletme üzerinde gerçekleştirilen Dell Technologies Dijital Dönüşüm Endeksi (Dell Technologies Digital Transformation Index) sonuçları Dell Technologies Forum 2018’de açıklandı. Intel’in katkılarıyla, orta ve büyük ölçekli şirketlerin dijital dönüşüm süreçlerini, beklenti ve endişelerini açıklayan endekse göre, Türkiye’deki işletmeler arasında kendisini Dijital Lider olarak tanımlayanların oranı yalnızca yüzde 4. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanacaklarını ifade eden yöneticilerin yüzde 26’sı işletmelerinin geride kalmasından endişe ediyor. Araştırmada işletmeler 5 ayrı sınıfta yer aldı:

Gruplar Açıklama 2018 Türkiye analizi
Dijital Liderler Tüm formlarıyla dijital dönüşümü işletme DNA’sına dahil edenler %4
Dijitale Adapte Olanlar Olgun bir dijital planı, yatırımı ve yenilikleri yer alan %31
Dijitali Değerlendirenler Dijital dönüşümü yakından takip eden ve gelecek için planlama ve yatırım yapan %37
Dijitali Takip Edenler Az da olsa dijital yatırımlarına başlamış ve gelecek için planlar yapanlar %25
Dijitalde Ağır Kalanlar Herhangi bir dijital planı bulunmayan, kısıtlı inisiyatif ve yatırımı bulunan %3

Türkiye’deki dijital dönüşüm eğrisine bakıldığında, önemli bir farkındalık oluştuğunun ancak henüz hayata geçirmekte geride kaldığımızı görüyoruz. Liderlerin yalnızca yüzde 4’ü dijital dönüşümün yapılan işin DNA’sında yer aldığını ve işletmelerini dijital lider olarak tanımlıyor. Bununla birlikte işletmelerin yüzde 28’i ya dijital dönüşüm konusunda oldukça yavaş hareket ediyor ya da hiçbir dijitalleşme planları bulunmuyor.

Sevindirici gelişme ise Türkiye’deki üst düzey işletmelerin yaklaşık 3’te 1’inin olgunlaşmış bir dijital dönüşüm planı bulunuyor ve yatırımlarını, inovasyon çalışmalarını bu doğrultuda sürdürerek “dijitale adapte olan” sınıfında yer alıyorlar.

Dijital Dönüşümün önündeki engeller

Araştırmaya göre, işletmelerin yüzde 92’si dijital dönüşümde büyük engellerle karşı karşıya. Dijital dönüşümün önündeki 5 önemli bariyer ise şu şekilde sıralanıyor:

1. Veri mahremiyeti ve siber güvenlik endişeleri (%45)

2. Bütçe ve kaynak eksikliği (%40)

3. Üst düzey destek ve sponsorluk (%29)

4. Regülasyonlar ya da yasal değişiklikler (%27)

5. Henüz olgunlaşmamız dijital kültür: şirket boyunca ortak çalışma ve iş birliği eksikliği (%27)

Bu engeller dijital dönüşüm için harcanan çabaların sonuçsuz kalmasına ya da yavaşlamasına sebep oluyor. İşletmelerdeki yöneticilerin yüzde 82’si dijital dönüşümün tüm şirkete yayılması gerektiğini düşünüyorlar. Yalnızca yüzde 27’si, 5 yıl içerisinde bu dönüşümden başarıyla çıkabileceğini düşünüyor.

Dell EMC Türkiye Ülke Müdürü Sinan Dumlu, “İşletmelerle konuşmamızın üzerinden çok geçmemesine rağmen, bu araştırmada gördük ki her şey hızla değişiyor. Bir sonraki dijital döneme girdik ve nasıl yaşadığımıza, iş yapış modellerimize ve işimize doğrudan katkısına tanık olduk. Görünen o ki zaman çok önemli ve parlak bir geleceğe adım atılması için hemen şimdi dönüşümü başlatmak gerekiyor” dedi.

Önümüzdeki 3 yılda yapılacak yatırımlar belirlendi

İnovasyonda ya da çözümlerde zirvede yer alan iş liderlerinin önümüzdeki 3 yılda yatırımda bulunacakları alanlar ise şu şekilde sıralanıyor:

  • Siber güvenlik (%70)
  • Çoklu bulut ortamı (%51)
  • Bilişim odaklı yatırımlar (%59)
  • Nesneletin interneti (%52)
  • Bilişsel sistemler (%52)

Araştırma hakkında daha fazla bilgi için https://www.delltechnologies.com/en-us/perspectives/digital-transformation.htm adresini kullanabilirsiniz.

Uzun süredir teknoloji basınında yer alan Kerem, başta mobil teknolojiler olmak üzere donanım ve kripto paralar ile de ilgileniyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Diğer

MediaMarkt’tan ‘Teknolojiyle Yenilen’ kampanyası

Yazan:

Bugün itibarıyla fiziksel mağazalarını tekrar bir dizi önlemle açan MediaMarkt, ‘Teknolojiyle Yenilen’ kampanyasını başlattı. 1 – 8 Haziran tarihleri arasında geçerli olacak kampanyada, beyaz eşyadan akıllı telefona, küçük ev aletlerinden kişisel bakım ürünleri ve süpürgelere tüm kategorilerde indirimler var. İndirimler hem mağazalarda hem de mediamarkt.com.tr’de geçerli.

Kampanyada öne çıkan ürünler hangileri?

Kampanya kapsamında indirime giren tüm ürünleri görmek için buraya tıklayabilirsiniz.

iPhone 7 – 32GB

Apple’ın 32 GB depolama alanı sunan iPhone 7 akıllı telefonu, kampanya kapsamında 3499 TL yerine 3349 TL‘lik satış fiyatıyla listeleniyor.

PHILIPS BRE245/05

Philips’in kompakt epilasyon cihazı, MediaMarkt Teknolojiyle Yenilen kampanyasıyla 259 TL yerine 179 TL‘ye satılacak.

Oppo A5 2020

Oppo’nun uygun fiyatıyla en çok tercih edilen akıllı telefonlarından A5 2020 modeli, kampanya kapsamında 1949 TL‘ye satılıyor.

MediaMarkt mağazaları hangi saatler arasında çalışıyor?

Mağaza çalışma saatleri 12.00-20.00’dır. Sadece Ankara Kızılay mağazası 11.00-19.00 arası hizmet vermektedir. Kargo beklemek istemeyen müşteriler, internetten sipariş verip mağazadan teslimat seçeneğiyle sıra beklemeden ürünü mağazadan alıp aynı gün kullanmaya başlayabilirler.

Not: Bu içerik MediaMarkt desteğiyle hazırlanmıştır

Devamını oku

Diğer

Google, ırkçılığa karşı mücadele edenleri destekliyor!

Yazan:

Google

Google, birkaç gündür büyük olaylara gebe olan ırkçılık karşıtı gösterileri destekleme kararı aldı. Firma ırk eşitliğini savunduklarını bildiren bir mesaj yayınladı.


İlginizi çekebilir; Zoom ücretli kullanıcıları için uçtan uca şifreleme getiriyor!


Google ırkçılığa karşı net tavır sergileme kararı aldı!

ABD’de George Floyd‘un ölmesi ile gündeme gelen ve büyük protestolara sebep olan ırk eşitliği konusu, firmalar tarafından da ele alınmaya başlandı. Google da bu konuda aksiyon alarak ırkçılığa karşı takındığı tavrı gösterdi. Firma, Google arama motorunu kullanan kişiler için ekrana bir adet mesaj ekledi. Mesajda, ırkçılığa karşı her zaman eşitliği savunduklarını yineleyen firma, bu konuda mücadele eden herkesin yanında olduklarını yineledi. Mesaj herhangi bir link içermez iken, siyah kurdele ve yazılı metin içeren bir “Doodle” olarak görüntülendi.

Tüm bu olanların yanı sıra, YouTube da ırkçılığa ve sosyal adaletsizliğe karşı mücadeleye destek verme kararı aldı. Google‘ın alt firmalarından olduğu için bu tarz bir hamlenin şaşırtıcı olmadığı görülmekte. Ayrıca firma ırkçılığa, şiddete ve sosyal adaletsizliğe karşı tam 1 milyon dolar bağışta bulunacaklarını belirtti ve Twitter profil resimlerini kararttı. Olayları yakından takip edip ciddi aksiyonlar alan Google, Android 11 için düzenlenecek etkinliğinin de ertelendiğini duyurdu. Kutlama yapmak için uygun zaman olmadığını belirten firma, etkinlik için yeni bir gün vermedi. Bakalım Google gibi başka firmalardan da destek gelecek mi bekleyip göreceğiz.

Devamını oku

Diğer

Samsung Money kart duyuruldu!

Samsung Money

Samsung, Apple ve Huawei şirketlerine rakip olacak “Samsung Money” olarak adlandırdığı kendi kartını duyurdu. Samsung Pay uygulaması ile çalışacak bir banka kartı duyuran şirket, rakipleri karşısında lider olmayı hedefliyor.

İlginizi çekebilir: Huawei Card duyuruldu!

Samsung Money

Teknoloji şirketleri hayatın her anına dokunmak için mesai harcamaya devam ediyor. Kullanıcılarının satın alma işleminde de kendi ürünlerinin kullanması için ilk adımı atan Apple’dan sonra Samsung da kendi kartını duyurdu. Rakibi Apple Card gibi titanyum bir malzemeden yapılmış ve üzerinde kart sahibinin adı dışında herhangi bir kart numarası, son kullanma tarihi veya CVV kodu bulunmuyor.

Güney Koreli teknoloji devi tarafından yapılan açıklamada Samsung Money sahiplerinden herhangi bir hesap/kart kullanım ücretinin alınmayacağına da özellikle dikkat çekiliyor. Bununla birlikte kartın faiz oranının oldukça düşük olacağı da yetkililer tarafından belirtiliyor. Ayrıca banka kartı Samsung Pay mobil ödeme platformları ile bağlantılı olarak çalışabiliyor. Bu özellik sayesinde kullanıcılar kartlarını kaybetse dahi, Samsung Pay üzerinden kapatabiliyor.

Samsung Money

Şirketin yeni banka kartı, yapacağınız alışverişler ile birlikte ek puanlar kazanmanızı sağlayacak. Böylece bu puanları paraya veya diğer hizmetlere çevrilebilecek. Ayrıca kullanıcılar kartın gelmesine gerek kalmadan, Samsung Pay üzerinden kolaylıkla ödemelerini yapabilecekler.

Samsung’un yeni kartının ne zaman satışa sunulacağı henüz netlik kazanmadı. Söz konusu banka kartı ilk olarak sadece Amerika Birleşik Devletleri’nde kullanıma sunulacak. Samsung Money kartının diğer ülkelerde ne zaman kullanıma sunulacağı da şimdilik bilinmiyor.

Devamını oku