Çin’de ortaya çıkan coronavirus salgınının, otomotiv tedarik zincirinde çıkardığı sorunlarla küresel otomobil pazarını uzun vadeli etkileriyle tehdit ediyor.
İlginizi çekebilir: Apple, yeni nesil Mac’lerinde AMD Ryzen işlemci kullanacak!
Coronavirus salgınından önce Çin’de, yavaşlayan ekonomi ve elektrikli otomobillere vergi teşviklerinin kalkmasından ötürü otomobil satışları art arda iki yıldır düşüşteydi. Ölümcül virüsün yayılmasından itibaren Çin hükumeti, virüsü kontrol altına almak için birçok büyük fabrikaya önümüzdeki haftaya kadar kapalı kalması şeklinde bir emir yayımladı.
Küresel derecelendirme kuruluşlarından biri olan Standart&Poor’s (S&P) tarafından yapılan açıklamaya göre salgının, Asya’daki otomobil üreticilerinin ilk çeyrekteki üretim kapasitelerini %15 civarında azaltacağını ön görüyor. GM, Nissan, Renault, Honda ve PSA Group gibi virüsün merkez üssü olan Wuhan şehrinde fabrikaları bulunan üreticilerin de bu salgından az da olsa etkilendiğini, Çin’deki otomotiv sektörüne toplamda %9 oranında bir etkide bulunması bekleniyor.
İçindekiler
Coronavirus riski altındaki bir diğer marka da Volkswagen
Çin’de Volkswagen(VW)‘e ait olan, otomobil ve parça üreten 24 fabrika bulunuyor. Bu fabrikalar, VW’in küresel üretiminin en az %24’ünü oluşturuyor. Şimdilik, teslimatı önceden planlanmış araçların teslim tarihlerinde değişiklik olmayacağını ve fabrikaların durdurulması emri kalktıktan sonra üretime eskisi gibi devam etmeye hazır beklediklerini açıkladılar.