BMW, İngiltere’deki arabalarında ısıtmalı ön koltukları ayda 15 sterlin karşılığında açmak için çevrimiçi bir abonelik teklif ettikten sonra tartışmaya yol açtı. Aylık ısıtmalı direksiyon aboneliği 10 sterlin tutarında.
Birleşik Krallık’ta bir süredir BMW otomobillerindeki özellikler için abonelikler mevcuttu, ancak ısıtmalı koltuk teklifi bu ay başladı.
Şirket, müşterilerin isterlerse tüm donanım özelliklerini tek seferlik ödemeyle etkinleştirebileceklerini söylüyor.
Özellikler, BMW’nin ConnectedDrive çevrimiçi mağazası aracılığıyla edinilebilir ve bir bayiye gitmeye gerek kalmadan uzaktan etkinleştirilebilir.
Isıtmalı koltuk teklifi İngiltere’de mevcut, ancak mevcut abonelikler ülkeye göre değişiyor.
Üretici, “Bir araç sipariş edildiğinde ısıtmalı koltuklar veya ConnectedDrive mağazasında bulunan herhangi bir özellik satın alındığında, daha sonra abonelik veya ödeme gerekli değil” dedi.
Ancak şirket, yeni özellikler ekleme yeteneğinin, satın aldıktan sonra fikrini değiştiren sahipler için yararlı olabileceğini savunuyor.
BMW, “artık orijinal sahibinin seçmediği özellikleri ekleme fırsatına sahipler” diyerek ikinci el araç sahipleri için özellikle yararlı olduğunu savundu.
Şirket, aboneliklerin ayrıca sürücülerin “satın almadan önce kısa süreli bir deneme satın alarak bir özelliği denemesine” olanak tanıdığını da sözlerine ekledi. Ancak bir özelliği sınırsız kullanbilmek için satın alma gerekiyor.
200 sterlin karşılığında, elleri soğuk olanlar “bu araç için teknik ön koşullar karşılandığı sürece” sıcak bir direksiyonun keyfini çıkarabilir.
İçindekiler
Sıcak tartışma
Haber, The Verge haber sitesiyle birlikte çevrimiçi tartışmayı ateşledi: “Örneğin, ısıtmalı koltuklar söz konusu olduğunda, BMW sahipleri zaten gerekli tüm bileşenlere sahipler, ancak BMW, alıcıların daha sonra bu işlevleri kullanmak için ödeme yapması gereken bir yazılım bloğu yerleştirdi.”
RRRr, sahiplerin karşılayabilecekleri özellikler eklemelerinin bir yolu olarak çalışabileceğini, ancak “öte yandan, bir kupa satın almak ve kulp kiralamak zorunda kalmak gibi hissedebileceğini” söyledi.
Bir dizi rapor, BMW’nin hareketinin, abonelik sunan bir dizi otomobil üreticisiyle daha geniş bir endüstri trendinin parçası olduğunu belirtiyor.
Sosyal medyada da olumsuz yorumlar vardı, bir Twitter kullanıcısı şöyle yazdı: “Yazılım abonelikleri diye bir şey vardır ancak hiç kimse ısıtmalı koltuklara abone olmaz, eğer arabamın sahibiysem, içindeki her şeyin de sahibiyim.”
Electronic Frontier Foundation adlı dijital sivil özgürlükler kampanya grubunun genel danışmanı Kurt Opsahl, bir tweet’inde “Yazılım tarafından bloke edilen bir koltuk ısıtıcısı bozulduysa araç sahibinin koltuklarını tamir etme hakkı olmalı.” diye yazdı.