“Fotoğraf açıklaması” uzunluğunu kafaya takmayın
Instagram’da yüklediğiniz fotoğraflara 2.200 karakterlik açıklamalar ekleyebiliyorsunuz. Bu da Twitter’da olduğu gibi 140 karakter ile sınırlanmıyorsunuz demek oluyor. Yine de buna rağmen birçok Instagram kullanıcısı kısa açıklama eklemenin daha verimli olduğunu düşünüyor. Peki gerçekten öyle mi?
Araştırma şirketi Simply Measured’ın birçok farklı Instagram hesabı üzerinde yaptığı çalışma sonucuna göre yazdığınız fotoğraf açıklamasının uzunluğu ile etkileşimin önemli bir bağıntısı bulunmuyor. Şirket bu noktada Instagram kullanıcılarına dikkat çekici açıklamalar yazmalarını tavsiye ederken, bir yandan gereksiz içeriklerden de sakınılması gerektiğini söylüyor. Tabii ki bu açıklama alanının bir kısmı hashtag’lere ayrılacak. Ancak yapılan araştırma sonucuna göre bir arkadaşınızı tag’lediğiniz fotoğraflar diğer fotoğraflara oranla % 56 daha fazla etkileşim alıyor. Aynı araştırma fotoğrafa eklenen yer bildirimlerinin de % 79 oranında daha fazla etkileşim sağladığını söylüyor.