Bir markanın değer kazanmasındaki ve tanınmasındaki en büyük etken elbetteki görsel özellikleridir (tasarım). Bunun için marka logosu çok önemli bir unsurdur. Firmalar genelde logolarına büyük ilgi gösterirler. Renkler, fontlar, şekiller gibi elementler logoyu daha akılda kalıcı yapmak için ayarlanır.
Lakin firmalar genelde marka adını bu özelliklerin önüne koyarlar. Akılda kalıcı bir ad her ne kadar önemli olsa da işitsel bellekten çok görsel belleğe hitap etmenin önemi fazla kavranamaz.
işte İspanyol tasarımcı Lucas Gil-Turner bunu oldukça basit bir deney ile kanıtlamış. Turner sırdan İngilizce kelimeleri alarak oldukça basit ancak yaratıcı tasarımlarla onları birer logoya dönüştürmüş adeta. 25 farklı kelimeden anlamlarına göre tasarımlar ortaya çıkartan Turner’ın birkaç çalışmasını sizlere sunuyoruz.
Çalışmanın tümünü buradan görebilirsiniz.