Apple, Spotify ile rekabet edebilmek için abonelik hizmetini güçlendirmeye çalışırken, şirket, klasikleri cover’lamak ve kendi hit’lerini yeniden yaratmak için Apple’ın stüdyolarını kullanabilecek sanatçılardan özel performanslar ekliyor.
Cuma günü şirket, Carrie Underwood ve Tenille Townes gibi şarkıcıların içeriklerini içeren Apple Music Sessions’ı tanıttı. Her ikisi de performanslarını Apple Music’in Nashville, Tennessee’deki yeni stüdyolarında kaydetti.
Apple’ın basın açıklamasında Underwood, “Bu büyük şarkıları yeniden hayal edip farklı bir şekilde sunmaktan çok eğlendik” dedi.
Spotify özel podcast’lere sahipken, Apple Music’te birden fazla yayın yapan radyo istasyonu, şirketin kulaklıklarıyla çalışan surround ses ve Apple ürünleriyle derin entegrasyon var. Şirket, Spotify, Amazon Music ve diğer hizmetlerle rekabet eden aylık abonelik teklifine kullanıcıları cezbetmeye çalışıyor.
Yatırımcılar Apple’ın hizmet işini seviyor çünkü donanım ürünlerinden daha yüksek marjlara sahip ve daha öngörülebilir, sürekli gelir geliyor. iCloud saklama alanı, garantiler, arama motoru lisanslaması ve ödemeleri de içeren hizmetler birimindeki satışlar, 2021 mali yılında %27 artışla 68 milyar dolara yükseldi.
Apple Music, şirketin ilk içerik aboneliği teklifiydi. Artık Apple TV+ gibi büyüyen ürünlere ilgi çekmek için Apple’ın Music gibi daha popüler hizmetlerini kullanan Apple One adlı bir içerik paketinin parçası. Ücreti ise bireysel bir kullanıcı için aylık 15 dolar.
Apple Music Sessions, Nashville’de birkaç ülke sanatçısıyla başladı. Şirket, seriyi diğer türlere genişletmeyi planladığını söyledi.