Bugüne kadar pek sosyal medya reklamlarına yanaşmayan Apple, yeni iPad modelleri için Twitter’ın Sponsorlu Trend hizmetini 200.000 dolar ödeyerek kullanmaya başladı. Bu, hem şirketin bugüne kadar sosyal medya reklamlarından uzak duruyor olmasından dolayı hem de reklam için iTunes Music hesabının kullanılmış olması nedeniyle epey ilginç bir durum.
Change is in the Air. #iPadAir2 http://t.co/7V7Zgc0DPJ pic.twitter.com/PRZbUPhLy8
— iTunes Music (@iTunesMusic) 16 Ekim 2014
Sponsorlu gönderi için iTunes Music kullanılmasının sebebi, Apple’ın @apple, @iPhone gibi herhangi bir hesaba sahip olmaması. (@Apple diye bir hesap var, 35 bin takipçisi var ancak hiç tweet atılmamış. Büyük ihtimalle birisi Apple’dan erken davranıp zamanında bu hesabı almış.) Apple’ın böylesi hesaplar kullanmıyor olması, bedavadan reklam yapamamasına sebep oluyor. Karşılaştırma yapacak olursak Samsung’un yönettiği onlarca farklı global ve lokal hesaplar ve takipçi sayıları da hiç fena değil. Şirketin Samsung Mobile hesabının 9.8 milyon takipçisi var örneğin.
Bu verilere baktığımızda Apple’ın sosyal medya konusunda daha yol kat etmesi gereken çok yolun olduğunu görüyoruz. Ancak iPad ile başlayan sponsporlu gönderi, artık bunun değişmeye başladığının işareti gibi.
İçindekiler