Sosyal medya

Genel

Akıllı saat satışları 2021’in ilk çeyreğinde %35 artış gösterdi

counterpoint research akıllı saat

Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Counterpoint Research tarafından yapılan araştırmalar sonucu yayınlanan verilere göre, 2021 yılının ilk çeyreğinde akıllı saat satışları bir önceki yılın aynı dönemine oranla %35 oranında artış gösterdi.

reklam
Aorus reklamı

İlginizi çekebilir: Ekran Kartı Modeli ve Özellikleri Nasıl Öğrenilir?


Apple, akıllı saat sektöründe ciddi bir büyüme gösterdi

Satış adedi bazında %50 artış gösteren Appple, bu ciddi başarısıyla akıllı saat sektöründe dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. 2021 yılının ilk çeyreğinde akıllı saat satışlarının bir önceki yılın aynı dönemine oranla %35 artış göstermesinde de, Apple’ın büyük payı vardır diye tahmin ediyoruz. Ayrıca bu büyümede 6 serisinin ciddi bir katkısı olduğu da su götürmez bir gerçek. Apple’ın 6 serisi akıllı saatleri, duyurulduğu günden itibaren, serinin bir önceki modellerine göre daha çok dikkat çekmeyi de başarmıştı. Apple, gösterdiği istikrarlı başarıyla hem akıllı saat sektöründeki liderliğini korudu; hem de pazar payını %30.3’ten %33.5’e çıkarmayı başardı.

Bir diğer popüler akıllı saat üreticisi de Samsung oldu. Samsung, 2021 yılının ilk çeyreğinde, bir önceki yılın aynı dönemine oranla akıllı saat satışlarını %27 oranında artırmayı başardı. Bu noktada Samsung’un akıllı saat satış adetlerine katkıda bulunan modeller de, Galaxy Watch 3 ve Galaxy Watch Active serileri oldu. Fakat sektörün ortalaması olan %35’i göz önüne aldığımızda, Samsung’un satış başarısını artırmak konusunda ortalamanın altında kaldığını söyleyebiliriz.

Counterpoint akıllı saat

2020 ve 2021 yılında akıllı saat sektöründeki şirketlerin pazar payları

Huawei’de ise, maalesef durum uzun bir süredir olduğu gibi pek de parlak değil. Sektörde yaşanan %35’lik büyümeye rağmen Huawei’nin akıllı saat tarafında dönemlik büyüme oranının %10’dan %8’e düşüş göstermesi, Huawei için tehlike çanlarının da çaldığını gösteriyor. Huawei’nin akıllı telefon sektöründe yaşadığı düşüş ister istemez şirketin diğer sektörlerdeki başarısını da etkiliyor gibi gözüküyor.

Counterpoint Research analistlerinden Sujeong Lim, “Apple’ın liderlik pozisyonunda olması, Watch SE ve 6 serisi modelleriyle yakından alakalı. Apple’ın ürün gamının genişlemesiyle beraber daha fazla kullanıcı tercihini Apple’dan yana kullandı ve bu da Apple’ın pazardaki yerini sağlamlaştırmasını sağladı. Bu durum Samsung’u orta segmentte fiyat odaklı akıllı saatler üretmeye itebilir.” dedi. Sujeong Lim, Huawei ile ilgili olarak ise; “Huawei’nin yaşadığı düşüş, şirketin akıllı telefon sektöründe yaşadığı düşüşle de doğrudan orantılı. Çünkü Huawei’nin akıllı saatleri kullanım avantajlarını Huawei marka akıllı telefonlarla tam olarak sunabiliyor. Fakat insanlar Huawei marka akıllı telefonlar tercih etmedikçe; potansiyel Huawei akıllı saat müşterileri de azalmış oluyor.” dedi. Ayrıca Lim, Huawei’nin Harmony OS kullanan ilk akıllı saatini piyasaya sürmesinin sektördeki dengeleri değiştirebileceğine işaret ederek; birçok yazılım üreticinin de Harmony OS’e yönelip yeni bir yazılım ve uygulama havuzu oluşmasını sağlayabileceğini belirtti.

counterpoint akıllı saat yazılım

Akıllı saatlerdeki işletim sistemlerinden hangisi daha avantajlı

İşletim sistemlerine ve yazılım desteğine bakıldığı zaman da akıllı saat sektöründe yine Apple öne çıkıyor. Dünya çapındaki milyonlarca iPhone’un Apple marka akıllı cihazlarla tam uyum içinde çalışabilmesi de hemen hemen bütün iPhone kullanıcılarını akıllı saat alırken yeniden Apple markasını tercih etmeye teşvik ediyor. Google’ın Wear OS işletim sistemiyse hala arzu edilen başarıya ulaşamamış görünüyor. Bunun en önemli sebeplerinden biri de, markaların Fitbit OS, Tizen ve Garmin OS gibi kendi işletim sistemlerine odaklanmaları. Ayrıca Wear OS’un batarya optimizasyonu gibi konularda eksik kalması da; hala birçok kişinin kafasını karıştırıyor. Bütün bu dezavantajlar bir araya gelince; verilere bakıldığı zaman şuanda akıllı saat kullanıcılarının sadece %4’ü Wear OS kullanan cihazları tercih etmiş durumda.

Fakat sektördeki birçok kişi bu gidişatın yakın zamanda değişeceğini düşünüyor. Bunun en önemli sebebiyse geçtiğimiz zamanlarda duyurulan GoogleSamsung iş birliği. Google ve Samsung, Wear OS ve Tizen’i birbiriyle uyumlu hale getirerek sentez bir işletim sistemi oluşturacak. Konuyla ilgili Lim’in açıklamaları da şu şekilde: Google’ın yeni iş birliğinin ürünlerini yeni jenerasyon Galaxy Watch serilerinde göreceğiz. Yeni serinin de, sonbaharın sonlarına doğru piyasaya sürüleceğini düşünürsek; şirketin bu adaptasyon için yeterli zamanı var. Ayrıca bu iyileştirmeler, performans artışından ziyade batarya ömrü, yapay zeka desteği, yeni aplikasyonlar ve servisler ve uyum gibi geliştirmeleri de içeriyor.

Google’ın bu hamleleri Counterpoint Research’ten Neil Shah’a göre Google tarafından yapılmış mantıklı ve güzel bir hamle. Bu hamleyle Google sektördeki diğer rakipleriyle baş edebilme şansına sahip olacak.

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Motosikletler ve teknoloji ile ilgili yenilikleri yakından takip etmeyi seven; aynı zamanda metal müzik tutkunu Hardware Plus yazarı

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Xiaomi’den dikkat çeken “Sahne Senin” Projesi.

Yazan:

Sektöre girdiği günden bu yana hızla büyüme sağlamayı sürdüren Xiaomi yine bir ilke imza attığını duyurarak yeni tanıttığı amiral gemisi Mi 11 modeli için Bağdat Caddesi Erenköy mevkiindeki bir billboard’da ünlü mural sanatçısı Kien ile bir çizim çalışması gerçekleştirdi. Yaklaşık 4 gün süren çizim ve renklendirme çalışmaları 12 Haziran Cumartesi günü tamamlandı. Halkın dikaktini çekmeyi başaran bu çalışma Haziran sonuna kadar Bağdat Caddesi’nde sergilenmeye devam edecek.

reklam
Aorus reklamı

Göz atmak isteyebilirsiniz: PES 2021’de TÜRKİYE vs. GALLER | PES 2021 HEDİYELİ! | TCL P8M 4K LED TV


Ana teması tamamen sürrealist olan bu çalışmada birbirinden farklı renkli öğeler kullanılarak hem Xiaomi’nin dinamik yapısına vurgu yapıldı hem de kreatif bir görsel şölen ortaya çıkarıldı. Çizimin ortasında büyük bir astrranotun elinde Mi 11, hemen yanında ise uzay gemisinden süzülen bir ışığın yarattığı bir sanal podyum yer alıyor. Ayrıca sağ ve sol taraflarda ise gezegen, roket ve dondurma gibi öğeler de kullanılarak hem yaz teması hem de uzay ve teknoloji teması işlendi.

 

Billboard’ın sağ tarafında sokağın içine bakan cephede ise Mi 11 görseli ve sloganı kullanılması gözlerden kaçmadı. Video ve fotoğraf özellikleriyle birçok kullanıcının ilgisini çekmeyi başaran Mi 11, kullanıcılara “Sahne Senin” sloganı ile modelin bu alanda iddiasını vurguladığını gösteriyor.

Projeye dair ünlü mural sanatçısı Kien: ” Xiaomi markası için tasarladığım mural genel hatlarıyla eğlence, yaz ve teknoloji temaları üzerine kurulu. Kien olarak kendi görsel kodlarım arasında en sevdiğim öğelerden biri olan astronotu, bu çalışmada hero olarak kullandım. Renkli bir fonda gördüğümüz astronotun elinde Mi 11 var. Astronot bizim teknoloji algımızı pekiştiriyor. Ayrıca insanların fotoğraf çekilirken güzel anlar yakalamaları için, duvarın çeşitli bölgelerine uzayda bulunan çeşitli obje ve grafik metaforlar yerleştirdim. Yukarıda bulunan küçük uçan dairemizden yayılan ışık hüzmesiyle insanların sahnede duracağı alanı işaretlemiş ve interaksiyona geçebilecekleri bir alan yaratmış oluyoruz” diyerek açıklama yaptı.

Havaların da güzelleşmesi ve sokağa çıkma kısıtlamalarının azalmasıyla birlikte  kalabalıklaşan Bağdat Caddesi’nin merkezinde bu dev kreatif çalışma, insanların yoğun ilgisini çekmeyi başardı. Önünde fotoğraf çektiren birçok kişi ile, Xiaomi burada bir kez daha genç ve dinamik yapısını son kullanıcı ile buluşturmayı başarmış görünüyor.

Xiaomi Corporation Hakkında

Xiaomi Corporation, Nisan 2010’da kuruldu ve 9 Temmuz 2018’de Hong Kong Borsası’nın Ana Piyasası’nda yer aldı (1810.HK). Xiaomi, temelinde bir IoT (Nesnelerin İnterneti) platformuna bağlı akıllı telefonlar ve akıllı donanımlara sahip bir internet şirketidir. İnovasyona ve kaliteye eşit derecede önem veren şirket, kullanıcılara en iyi kaliteyi sunan ürünler sunmak ve en iyi operasyonel verimliliği elde etmek için uğraş vermektedir. En son yenilikçi teknolojilerde herkesin daha iyi bir yaşam sürmesi için adil fiyatlara sahip mükemmel ürünler geliştirmektedir. Şu anda dünyanın en büyük üçüncü telefon markası olan Xiaomi, akıllı telefonlar ve dizüstü bilgisayarlar hariç 324,8 milyondan fazla cihazı birbirine bağlayan platformuyla dünyanın önde gelen tüketici IoT (AI+IoT) platformunun sahibidir. Xiaomi ürünleri şu anda dünya genelinde 100’ün üzerinde ülkede ve bölgede satılıyor. Şirket, 2020 yılının Ağustos ayında geçtiğimiz yıla kıyasla 46 sıra yükselerek Fortune Global 500 listesine 422’nci sıradan ikinci kez girdi. Xiaomi, aynı zamanda İnternet şirketleri arasında 7’inci sırada yer aldı. Xiaomi, Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index ve Hang Seng TECH Index ve Hang Seng China 50 Index’te yer almaktadır.

Xiaomi hakkında ayrıntılı bilgi almak için tıklayın.

Mi 11 Ailesine hepsiburada üzerinden ulaşmak için tıklayın!

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Genel

4. e-Safe Kişisel Verileri Koruma Zirvesi 17 Haziran’da Ankara’da Gerçekleştirilecek

4. e-safe

Bu yıl 4. kez düzenlenecek olan e-Safe Kişisel Verileri Koruma Zirvesi, 17 Haziran 2021 tarihinde Ankara’da düzenlenecek. Olabilecek siber tehditlere karşı önlem detaylarının belirlenmesi ve toplumsal farkındalık oluşturmak için Kişisel Verileri Koruma Kurumu binasında gerçekleştirilecek olan etkinlikte; Covid-19 pandemi koşullarının devam edeceği dikkate alınarak hibrit olarak yapılacak. Zirveyi takip etmek isteyenler, e-Safe’in Resmi YouTube kanalından canlı takip edebilecekler.

reklam
Aorus reklamı

İlginizi çekebilir: e-safe Digital ile, yerli siber güvenlik ürünlerinde uluslararası iş birliği başlıyor


sponsorlar

4. e-Safe zirvesinin amacı

4. kez düzenlenecek olan e-Safe zirvesi, Türkiye’nin yakın gelecekte sürekli gündemine girecek olan kişisel verilerin korunmasıyla ilgili yapılan ve yapılması gerekenlerin konuşulacağı bir zirve. Alanında uzman 20 konuşmacı, 4. e-Safe zirvesinde yarın (17 Haziran 2021 Perşembe günü) hibrit olarak yapılacak toplantılara, konferanslara ve münazaralara liderlik edecek. Zirveye katılım sağlayacak kişiler ise CEO, CTO, CSO, IT Profesyonelleri, Hukukçular, Bilişim Uzmanları, Bilişim Sistemleri Yöneticileri, Kamu Kurumları ve ilgili birim yetkilileri, Silahlı Kuvvetler, Kişisel Veri Uzmanları, Adli Bilimler alanında çalışan uzmanlar, medya, üniversiteler ve siber güvenlik alanında çalışan profesyoneller olmak üzere geniş bir skalaya sahip.

Zirvede kimler konuşacak ve program ne şekilde ilerleyecek

e-safe 2021 4.

09:00-09:30

Karşılama

09:30-10:40

Protokol ve Açılış

  • Saygı duruşu ve İstiklal Marşı
  • Açılış Konuşması – Musa SAVAŞ – e-Safe Kurucusu ve Zirve Başkanı
  • Açılış Konuşması – Uğur Nabi YALÇIN – Türk Telekom Hukuk ve Regülasyon Genel Müdür Yardımcısı
  • Açılış Konuşması – Prof. Dr. Dursun KAYA – Atatürk Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekanı
  • Açılış Konuşması – Taha YÜCEL – Radyo Televizyon Üst Kurulu Üyesi ve Bilgi Güvenliği Derneği Başkanı
  • Açılış Konuşması – Prof. Dr. Faruk BİLİR – Kişisel Verileri Koruma Kurumu Başkanı
  • Plaket Töreni

10:40-11:00

İletişim Arası

11:00-12:20

Birinci Bölüm:

 


İdari Tedbirlere İlişkin Konular

11:00-11:20 Gizlilik Politikası, Aydınlatma Yükümlülüğü Ayrımı / Aydınlatma Yükümlülüğü Hususunda Genellikle Yapılan Yanlışlıklar – Ezgi ERGÜNEŞ DURAN – KVKK Hukuk İşleri D.B. KVK Uzmanı
11:20-11:40 Çerez Politikalarının  Belirlenmesi ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar – Doç. Dr. Hüseyin Can AKSOY – Bilkent Üniversitesi
11:40-12:00 Çocuk Verilerinin işlenmesinde Açık Rızanın Alınması – Cennet ALAS ŞEKERBAY – KVKK Veri Yönetimi Dairesi Başkan Yardımcısı
12:00-12:20 İşe Alım ve Diğer İş Süreçlerinde Yapay Zekanın Kullanımı – Av. Özge EVCİ ERALP – Başkent Üniversitesi Öğretim Görevlisi
12:20-13:30
İletişim ve Öğle Arası
13:30-14:50

İkinci Bölüm:

 


İdari Tedbirlere İlişkin Konular

13:30-13:50 Veri Koruma ve Bilgi Güvenliği: Düzenleme ve Şirketler açısından bir İnceleme – Mehmet Ali İNCEEFE – Accert YK Üyesi
13:50-14:10 Verilerin Bulutta Depolanmasında KVKK Açısından Yükümlülükler – Ersin Can – Veri Güvenliği ve Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanı
14:10-14:30 Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde “Yeterli Önlemler” Alınması Hakkında Kurul Kararları  – Dr. Öğr.Üyesi Çiçek ERSOY – İstanbul Teknik Üni.
14:30-14:50 Sosyal Medya Şirketlerinin KVKK Yükümlülükleri – Doç. Dr. Süleyman YILMAZ – Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi
14:50-15:10
İletişim Arası
15:10-16.30

Üçüncü Bölüm:


Teknik Tedbirlere İlişkin Konular

15:10-15:30 Siber Saldırılara Karşı Veri Güvenliğinin Sağlanması – Gökhan ÇÖREKÇİ – Trend Micro Satış Yöneticisi
15:30-15:50 Veri Güvenliğinde “İzin Verilmedikçe Herşey Yasaktır” Prensibi – Minhaç ÇELİK – Araştırmacı, Siberbulten.com
15:50-16:10 Görsel İşitsel Kayıtlar ile Biyometrik Verilerin Teknik ve Hukuki Ayrımı / 6698 Sayılı Kanunu Çerçevesinde Biyometrik İmza Verisinin Kullanılması – Göksu Hazar ERDİNÇ – KVK Uzman Yardımcısı
16:10-16:30 Blok Zincir ve Quantum Bilgisayarlarında Şifreleme – Hamza Aytaç DOĞANAY – Ankara Üniversitesi Adli Bilişim ve Siber Suç Uzmanı
16:30-16:35 Kapanış

 

Zirve nerede gerçekleştirilecek

Zirveye Ankara Çankaya’da, Kişisel Verileri Koruma Kurumu binası ev sahipliği yapacak. Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun açık adresi ise şu şekilde: Nasuh Akar Mahallesi Ziyabey Cad. 1407. Sok. No:4, 06520 Çankaya/Ankara.

 

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Genel

POCO F3 için çok özel bir kampanyayla geliyor!

Yazan:

Türkiye’de satışa çıkması merakla beklenen ve satışa çıktıktan sonra kazandığı ilgiyi koruyan POCO F3 için bir kampanya hazırlandığı duyuruldu. Hazırlanan kampanya kapsamında 14-21 Haziran arasında mi.com, N11, Hepsiburada, Trendyol ve Xiaomi Store’lardan satın alınacak ürünlerin yanında Mi Watch Lite hediye edilecek şeklinde açıklama yapıldı. Güçlü performansı ve sunduğu özellikler ile birçok kullanıcının radarına giren POCO F3’ü 5.399 TL’den başlayan fiyatlarla satın alabiliyorsunuz.

reklam
Aorus reklamı

Göz atmak isteyebilirsiniz: POCO F3 vs. POCO F2 Pro | POCO’yu POCO’ya kırdırdık!


Gerçek bir Performans Cihazı: POCO F3!

Snapdragon 870 5G* işlemciyle ile desteklenen ve POCO’nun şu ana kadarki en güçlü cihazı olma özelliğini koruyan  POCO F3, sektördeki en yüksek saat hızlarından biri olan 3.2 GHz’ye kadar hız sunan Qualcomm® Kryo™ 585 ana çekirdeğe sahip ve ultra hızlı Qualcomm® Adreno™ 650 GPU ile birlikte mükemmel bir oyun deneyimi sunmayı vaat ediyor. 120Hz ekran yenileme hızına ve 360Hz dokunmatik örneklem oranına sahip olan model, 6,67 inç E4 AMOLED Nokta Ekran ve Dolby Atmos® ses** özellikleriyle donatılarak zenginleştirildi. Yapay zeka destekli üçlü kamera kurulumu ve  yeni kamera özellikleriyle kullanıcıların fotoğrafçılıkla ilgili kreatif işler ortaya çıkarmasına yardımcı olan cihaz 4.520 mAh (typ) pili ve Middle Middle Tab (MMT) teknolojisi sayesinde oldukça hızlı şarj oluyor. Kutudan çıkan 33W hızlı şarj aleti ile POCO F3 sadece 52 dakika ortalama süreyle  %100 şarj olma özelliğine sahip.

Mi Watch Lite Özellikleri

Saat kasası için 3 renk seçeneği, kordon için 5 renk seçeneği, 120’den fazla temalı saat arayüzü ve saat arayüzü işlev özelleştirmesi ile hem estetik görmeyi hem de hayatı kolaylaştırmayı sağlayan Mi Watch Lite, 1.4″ TFT renkli dokunmatik ekrana sahip. 11 farklı egzersiz moduyla özel hedefler belirlemeyi sağlayan cihaz 50 metre derinliğe kadar su geçirmez özelliğe sahip. GPS+GLONASS konumlandırma ve birden fazla akıllı sensör ile saat, yörünge, hız, mesafe ve yakılan kaloriler doğrudan gözlemlenebiliyor.

10-17 Haziran arası devam edecek POCO F3 özelinde hazırlanan kampanyaya  mi.com, N11, Hepsiburada ve Trendyol’dan 5.399 TL’den başlayan fiyatlarla satın alabilirsiniz.

POCO F3’ü Hepsiburada üzerinden satın almak için tıklayın!

POCO F3’ü Trendyol üzerinden satın almak için tıklayın!

* Kampanya stoklarla sınırlıdır.

POCO Hakkında

POCO, Xiaomi Corporation’dan doğan bağımsız bir markadır. POCO, üç yıl içinde dünya genelinde 35’in üzerinde pazara giriş yapmıştır. POCO, toplamda dünya genelinde 6 milyonun üzerinde telefon satışı gerçekleştirmiştir. 2018 yılında lansmanı yapılan şirketin ilk akıllı telefon modeli POCO F1, inanılmaz performansı sayesinde teknoloji meraklıları arasında ve medyada hızlı bir şekilde popüler bir hale gelerek toplamda 2,2 milyon satışa ulaştı. POCO, şu anda bağımsız bir ürün, satış ve pazarlama ekibine sahiptir. Üretim ve satış sonrasında Xiaomi’nin kaynaklarını paylaşmaktadır. POCO, tamamen hayranlarının ihtiyaçlarına odaklanan ve “İhtiyacınız olan her şey, ihtiyacınız olmayan hiçbir şey” felsefesine sahip bir tüketici teknolojisi markasıdır.   Hayranlarının gerçekten ihtiyaç duyduğu durmak bilmeyen teknoloji arayışı üzerine inşa edilen şirket, en üst düzey alaka düzeyini elde etmek için demokratik karar verme süreçlerine sahiptir ve ürünlerini sürekli güncellemektedir.

 

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Forumdan Son Mesajlar

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval