Meta, Messenger hizmetinde yer alacak bir dizi yeni sohbet robotunu duyurdu. Bu, daha doğru yapay zeka üretme konusunda çaresiz kalan teknoloji şirketleri arasındaki chatbot (sohbet robotu) silahlanma yarışının son salvosu oldu.
Şirket, ana sohbet robotuna “Meta AI” adını veriyor ve mesajlaşmada kullanılabiliyor. Örneğin, kullanıcılar “tartışmaları çözmek için” sohbette Meta AI soruları veya başka sorular sorabiliyor. Buradaki yeni fikir, yalnızca soruları yanıtlamak için tasarlanmayan sohbet robotları yaratmak. Yeni sohbet robotlarının “kişiliği” olacak ve tatil veya yemek pişirme tavsiyeleri gibi belirli konularda uzman olacaklar.
Zuckerberg, “Bu sadece soruları yanıtlamakla ilgili olmayacak. Bu eğlenceyle ilgili.” dedi. Meta’ya göre NFL yıldızı Tom Brady, “esprili bir spor tartışmacısı” olan “Bru” adlı bir yapay zeka karakterini, YouTube yıldızı MrBeast ise “seni kızdıracak” abin “Zach”i canlandıracak. Zuckerberg, botların cevaplayabileceği şeyler konusunda hala “birçok sınırlama” olduğunu söyledi. Sohbet robotları önümüzdeki günlerde ve başlangıçta yalnızca ABD’de kullanıma sunulacak.
Mark Zuckerberg, Meta’nın pandemi öncesinden bu yana ilk kişisel etkinliği sırasında bu yılın “yapay zeka için harika bir yıl” olduğunu söyledi. Zuckerberg ayrıca, şirket yeni sanal gerçeklik kulaklığı Quest 3’ü zaten duyurmuş olsa da etkinlikte daha fazla ayrıntı verdi. Meta’nın patronu, kulaklığı ilk “ana akım” karma gerçeklik kulaklığı olarak tanımladı. Öne bakan kameraları sayesinde artırılmış gerçekliğe sahip olan Quest 3, 10 Ekim’den itibaren satışa sunulacak.
Meta, ayrıca şu ana kadar on milyarlarca dolar harcadığı sanal dünya metaverse’den de bahsetti. Firmanın metaverse üzerindeki büyük, uzun vadeli iddiası henüz karşılığını alamayacak gibi çünkü Meta’nın VR bölümü 2022’nin başından bu yana 21 milyar dolar zarara uğradı. Quest 3, Apple’ın bu yılın başlarında Vision Pro ile yüksek fiyatlı karma gerçeklik donanım pazarına girmesinden sonra geldi.
İlginizi çekebilir: Epic Games İş Gücünün %16’sını İşten Çıkarıyor
EssenceMediacom’un küresel oyun stratejisi direktörü Mat Day, Mark Zuckerberg’in VR sektörünü “yeniden canlandırdığını” söyledi. Day, “Meta’nın VR yol haritası artık sıkı bir şekilde kitlesel pazar için fiyatlandırılan donanım etrafında yer alıyor. Bu, Apple’ın ileri teknoloji meraklılarını hedef alan yaklaşımıyla tam bir tezat oluşturuyor” dedi.