TikTok ve Instagram Reels’de dikey, kısa biçimli videoların artan popülaritesine atıfta bulunan Google, 2020’de YouTube Shorts’un tanıtımıyla çoğunluğa atladı. Şimdi, teknoloji devi kısa video platformuna reklam ekleyeceğini duyurdu.
İçindekiler
YouTube Shorts yakında reklam gösterecek
Google 2022’nin ilk çeyreğine ilişkin kazanç raporunu paylaştı. Şirket beklenen kazancı kaçırmış olsa da (7.51 milyar doları bulması bekleniyordu, ancak yalnızca 6.87 milyar dolara ulaştı), reklamlar sayesinde YouTube’da önemli bir büyüme kaydetti. YouTube, bu tutara en çok eklenen reklamlardan elde edilen gelirle birlikte, YY %14’lük bir büyüme kaydetti. Bu büyümeden yararlanan Google, artık YouTube Shorts’a reklam getirmeyi hedefliyor.
Google’ın Baş İşletme Sorumlusu Phillip Schindler, şirketin Shorts’ta para kazanma fırsatlarını test etmeye başladığını söyledi. Ayrıca tüketiciler, yaratıcılar ve reklamcılar için heyecan verici bir katkı olacağını belirtti.
İlginizi çekebilir; Elon Musk, Twitter Güvenliği Konusunda Yeni Hamlesini Duyurdu!
Google’ın kazançlarının çeyrek için beklentisini karşılamamasına rağmen, şirketin YouTube Shorts için önemli bir büyüme kaydettiğini belirtmekte fayda var. 100’den fazla ülkede kullanılabilen platformun şu anda günlük 30 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor.
Kısa video alanına şu anda TikTok hakim olsa da Schindler, Google’ın YouTube Shorts’u değerli bir rakip haline getirmek için yoğun kaynaklara yatırım yaptığını kaydetti. Yönetici ayrıca, YouTube Shorts içerik oluşturucularını içerikleri, görüntülemeleri ve katılımları için ayda 10.000 dolara kadar ödüllendiren 100 milyon dolarlık Short Fund’dan da bahsetti.
Google, YouTube Shorts’taki reklamlarla Shorts’un sürekli artan kullanıcı tabanından elde ettiği geliri daha da genişletmeyi hedefliyor. Ayrıca, şirket açısından bakıldığında, diğer hizmetlerinden elde edilen gelirlerdeki düşüş göz önüne alındığında mantıklı bir hareket olarak gözükebilir. Ancak kullanıcı açısından bu hoş bir değişiklik olmayabilir. Bununla birlikte, YouTube videolarının zaten reklam gösterdiğini düşünürsek, insanlar bunu kolayca kabul edebilir.
Google’ın bundan sonra tüm kullanıcılar için platforma reklam getirmesinin biraz zaman alabileceğini belirtmekte fayda var. YouTube Shorts’a gelen reklamlar hakkındaki düşünceleriniz neler? Aşağıdaki yorumlarda bize bildirin.