İşTurkcell reklamı

Haftanın Seçkisi

Nothing

Nothing’e TÜRK İMZASI! | Phone (3a) Community Edition tasarladı! | Emre Kayganacı

28 Mayıs 2025
Synology COMPUTEX’ye Yeni Nesil Depolama, Gözetim ve Veri Yönetimi Çözümlerini Tanıttı

Synology COMPUTEX’ye Yeni Nesil Depolama, Gözetim ve Veri Yönetimi Çözümlerini Tanıttı

28 Mayıs 2025
Carl Pei Nothing CEO'su

Nothing CEO’su Carl Pei açıkladı! Gelecekte telefonlar nasıl olacak?

28 Mayıs 2025
galaxy a57 işlemcisi ne olacak a57 özellikleri

Galaxy A57 işlemcisi ne olacak? İşte Samsung A57 özellikleri!

27 Mayıs 2025
Rekabetçi Fiyatıyla Yeni Citroën C3 Türkiye’de Yollara Çıktı!

Rekabetçi Fiyatıyla Yeni Citroën C3 Türkiye’de Yollara Çıktı!

30 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Turkcell e-ticaret müşterilerinin nabzını tuttu

Yazı: Murat Halilbeyoğlu
10 Aralık 2015
Kategori: Akıllı Telefonlar, Haber
Okuma süresi: 3 dakika
Turkcell e-ticaret müşterilerinin nabzını tuttu

Turkcell her geçen yıl %50’nin üzerinde büyüme kaydederek hayatın bir vazgeçilmezi haline gelen mobil ticaret alanında müşterilerin beklentilerini anlamak için Ipsos işbirliği ile çarpıcı sonuçlara ulaşılan bir e-ticaret araştırmasına imza attı. Nisan 2016 itibariyle 375 Mbps süper hızlı mobil internet sunacak olan Turkcell, bu hızını e-ticarette de müşterileri için avantaja dönüştürecek. Araştırmada çıkan sonuçlara göre güven, uygun fiyat ve iade koşulları müşterilerin önceliğini oluşturuyor.

“Turkcell olarak E-ticarette önemli bir oyuncuyuz”

E-ticaret araştırması ile ilgili bilgi veren Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan, “Dijital dönüşümümüzü tam manasıyla gerçekleştirmek için önemli bir araştırmaya imza attık. Bu araştırmayı yaparken de e-ticaretin dinamikleri neler, müşteriler nasıl davranıyor, pazardan beklentileri neler bunların üzerinde durduk. Araştırmamıza baktığımızda online alışveriş tercihlerinde değer tekliflerinin, kategori zenginliğinin ve iade koşullarının en önemli kriterler olduğu görülüyor. Biz bu işte gerçekten önemli bir oyuncuyuz ve Türkiye’nin bu dijital dönüşümünde etkin bir rol oynamayı hedefliyoruz.Turkcell.com.tr’deki trafiğin %63’ü mobil üzerinden geliyor. 1 Nisan’dan itibaren 375 Mbps süper hızlı internet sayesinde mobile uyumlu platformların sayısı artacak.

Murat-Erkan

Türkiye’nin % 14’ü online alışveriş yapıyor
Turkcell’in müşterilerinin isteklerine kulak vermek amacıyla Ipsos’la yaptığı araştırmaya göre Türkiye’nin %14’ü online alışveriş yapıyor. Her 3 online alışverişçiden 1’i 15-25 yaş aralığında. Online alışverişçilerin %50’den fazlası 15-35 yaş arasında ve erkekler. En fazla alışveriş yapanlar %22 ile öğrenciler. Öğrenci dışında kalan kitle ise çalışan ve özellikle özel sektörde çalışan kişiler. Bu sene mobil ticaretteki artışın %50-60 oranında olduğu görülüyor. Bu da teknolojinin gelişmesi, hızın artmasıyla daha çok kişinin mobil üzerinden alışverişe yöneldiğini gösteriyor.

Online alışverişçilerin 53%’ü ürünü almadan mağazada inceliyor
Mağaza yerine internetten alışverişi en fazla tetikleyen neden ise avantajlı fiyat. En sık alışveriş yapılan İnternet sitesini tercih nedenlerinde de “fiyatlarının uygunluğu” ön planda. Online Alışverişçilerin neredeyse tamamı alışveriş yaptıkları İnternet sitesi dışındaki İnternet sitelerinden de fiyat araştırması yapıyor. Online Alışverişçilerin yarısından fazlası İnternet’ten ürünü almadan önce mağazada ürünü inceliyor. Her 5 alışverişçiden 2’si ise mağaza gezerek fiyatları inceliyor. Mağaza yerine İnternet’ten almayı en fazla tetikleyen ise yine fiyat. İnternetten alışveriş yapmayı düşünmeyen perakende alışverişçiler, online alışveriş yapmalarını engelleyen en önemli bariyerin önce ürünü denemek istediklerini söylüyorlar.  Bu kategorinin devamında internetten alışveriş yapmayı güvenli bulmayanlar ve internetten alışveriş yaptığında beğenmediği ürünü iade etmenin zorluğundan yakınanlar yer alıyor.
Alışverişte en etkili mecra sosyal medya
Araştırmada internet alışverişini en fazla tetikleyen mecranın ise sosyal medya olduğu ortaya çıkıyor. Gerekçesi olarak avantajlı fiyat teklifi ve olumlu bir alışveriş deneyimi paylaşımının yapılması gösteriliyor. İnternet sitesi seçiminde “hızlı iade süreci” ise en fazla avantaj sağlayan konu. Bunu takiben diğer etkenler arasında iade sürecinin kolay, teslimat sürecinin hızlı olması ve internet sitesinin kullanım kolaylığı yer alıyor.

Tablet yaygınlaştıkça, tablet üzerinden alışveriş artacak
Türkiye’de online alışveriş %15 cep telefonu, %5 tablet, %80 oranında bilgisayar üzerinden yapılıyor. Tabletler cep telefonu ve bilgisayarlar kadar yaygın olmadığı için online alışveriş için henüz diğer cihazlara kıyasla daha az popüler. Fakat ekran büyüklüğü ve kullanım kolaylığı sebebiyle daha elverişli olduğu düşünülüyor. Tabletlerin yaygınlığının artmasıyla birlikte, buradan yapılacak online alışveriş oranının da artması bekleniyor.

Murat Halilbeyoğlu

Murat Halilbeyoğlu

Nobody knows...

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya