Oturduğunuz yerden, tek satır kod bilgisine sahip olmaya gerek kalmadan web sitesi açabilmenizi sağlayan WordPress, istatistiklere göre kullanım oranını yılda ortalama %2,47 oranında yükseltiyor. WordPress’in bu yükselişinden yola çıkarak bazı tahminlerde bulunan analistlere göre, 2025 yılında web sitelerinin yarısı WordPress tabanlı olacak.
İlginizi çekebilir: Apple Podcast artık web sitelerine gömülebilir
İçerik Yönetim Sistemi WordPress, günümüz dünyasında kendi web sitesini veya blog sayfasını açmak isteyenlerin çaldığı ilk kapılar arasında yer alıyor. Tek satır kod bilgisi gerektirmemesinin verdiği rahatlık sebebiyle WordPress, günümüzde şirket sitesinden CV sitesine varana kadar çoğu alanda web sitesine ev sahipliği yapan bir sistem haline geldi.
İçindekiler
WordPress, 2025 yılına kadar, web sitelerinin yarısına ev sahipliği yapan bir platform haline gelecek
Gün geçtikçe daha fazla web sitesini bünyesinde barındırarak pazar payını artıran bu sistemle ilgili, analistlerin ise bazı kehanetleri var. W3Techs’in verilerine göre WordPress’in şu anda %39,1’lik bir kullanım oranı bulunuyor ve yılda ortalama %2,47 oranında da kullanım oranı artıyor. W3Techs’e göre, eğer WordPress önümüzdeki yıllarda da büyümeye bu hızda devam ederse, pazar payı beş yıl içerisinde %50’yi aşacak.
Aşağıya eklediğimiz tabloda, geçen seneden bu yana İçerik Yönetim Sistemi pazarının kilit oyuncularının kullanım oranlarıyla ilgili detaylı bilgiler yer alıyor. Tabloya bakılırsa, sektörde bir zamanların söz sahibi diyebileceğimiz platformlar önemini yitirmeye yüz tutarken, kimilerininse yüzü gülmüş durumda.
Örneğin Joomla ve Drupal’ın kullanım oranlarında geçen seneden bu yana gözle görülür bir düşüş yaşandığı açıkça belli oluyorken; bir başka İçerik Yönetim Sistemi Wix’te ise garip bir belirsizlik havası kendini gösteriyor. Gözle görülür artışın açıkça yaşandığı en önemli iki platform ise, Shopify ve WordPress.
Bu iki platformun bu kadar yükselişte olmasının aslında birçok sebebi olabilir; ancak en önemli iki sebebinin, tek satır kod yazmaya bile ihtiyaç duymamaları ve kullanıcı dostu olmaları olduğunu söyleyebiliriz. Günümüzde web sitesi açmak ve işlerini çevrim içi ortama taşımak isteyen çoğu işletme veya bireysel kullanıcı, platformda kullanım kolaylığı ve işlevsellik arıyor.
Fakat WordPress’in rakibi olan İçerik Yönetim Sistemleri, bu konuda ne yazık ki WordPress’in eline su bile dökemeyecek durumdalar. Diğer taraftan WordPress, rakiplerine göre daha az teknik bilgi gerektiriyor. Öyle ki, WordPress’e kayıt olarak Instagram hesabı açar gibi site açabiliyorsunuz.
İşte tüm bu hususlar, WordPress’in günümüzde en çok kullanılan ve hala da kullanılmaya devam edilen bir İçerik Yönetim Sistemi olmasının temel sebepleri. Bu sebepler ortadan kalkmadığı müddetçe yani insanları WordPress’e çeken şeyler önemini yitirmediği sürece, WordPress yükselişini sürdürmeye devam edecek.