Büyük veri analitiği: Mobil cihazlar ve sosyal medya uygulamaları yaklaşık 4 milyar insan tarafından kullanılıyor. Sadece Facebook’un 1 milyardan fazla, Twitter ve Google+’ın yaklaşık 500 milyon kullanıcısı bulunuyor. Twitter üzerinden günde yaklaşık 400 milyon tweet gönderiliyor. Facebook üzerinden, günde yaklaşık 350 milyon fotoğraf paylaşılıyor. Sensörler ve video kameralardan gelen içeriğin de eklenmesiyle ortaya çıkan çok yüksek hacimli verilerin analiz ihtiyacı doğuyor.
Büyük veri analitiğinin, bilimsel araştırma ve pazar araştırmaları gibi birçok alanda kullanılması bekleniyor. Xerox, 2014 yılında şirketlerin kendi ürünleri ve marka imajını izlemek için sosyal medya analizleri yapan yeni yazılımlar geliştirme ihtiyacı hissedeceğini ve kendisinin de benzeri yazılımlar üzerinde çalıştığını belirtiyor. Bu yazılımlar, bir iletinin yansıttığı duygu ve düşünceyi belirlemek, şirketlere anında geri bildirimde bulunmak için kullanılacak. Ayrıca bu yazılımlarla, tanımlama, gruplama ve içerik sınıflaması gibi işler de, daha detaylı ve kapsamlı analizlerle yapılabilecek.