YouTube salı günü, izleyicilerin web sitesinden ayrılmadan ürün satın almalarını sağlamak için e-ticaret platformu Shopify ile ortaklık kurduğunu duyurdu.
Shopify’ın hisseleri sabahtan itibaren haberlerde yaklaşık %2,5 arttı.
Bu, örneğin, YouTube’da video izleyen birinin, sayfada içerik oluşturucunun ilgilenebileceğini düşündüğü öğelerin bir listesini görebileceği anlamına geliyor. Bir teknoloji YouTube kanalında video izliyorsanız, Shopify’ı kullanarak doğrudan sayfadan satın alabileceğiniz gadget’lar görebilirsiniz. Veya bir güzellik kanalında makyaj ürünleri görebilirsiniz. İçerik oluşturucular, YouTube Studio’daki “Alışveriş” sekmesini kullanarak hangi ürünlerin dahil edildiğini yönetebilecek.
Tüm işlem, video izlerken gerçekleşecek ve bu, YouTube’un başka bir yerden bir ürün satın almak için siteyi terk edecek olan izleyicileri tutmasına yardımcı olabilecek. Şirket, alışveriş özelliklerini Live, Shorts ve uzun biçimli videolarına da genişletmeyi planladığını söyledi.
YouTube; ABD, Brezilya ve Hindistan’daki izleyicilerin satın alabilecekleri ürünleri önümüzdeki haftadan itibaren keşfetme sekmesinde görebileceklerini ve bu yıl içinde ek ülkelerin kullanıma sunulacağını söyledi.