Sosyal medya

Otomotiv

Yerli otomobil modelimiz tanıtıldı! Yerli üretimin yeri belli oldu!

Yerli otomobil

Yerli otomobil, bugün öğlen saatlerinde yapılan bir etkinlikle tanıtıldı. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın sunumuyla yerli otomobilimiz resmen duyurulmuş oldu.


İlginizi çekebilir: Yerli otomobilin piyasaya çıkış tarihi açıklandı!


Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun oluşumuyla tasarımına başlanan araç, lüks dizaynıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Geçtiğimiz haftalarda yerli otomobilin tanıtılacağıyla ilgili bilgiler resmi kaynaklardan gelmeye başlamıştı. Bu anonsun üzerinden çok vakit geçmeden TOGG’un kendi Twitter hesabı üzerinden, yapılan açıklamalarla detaylanmaya başlamıştı.

Sonuç olarak, bugün beklenen an geldi ve Türkiye’nin ikinci yerli otomobil girişimi olan otomobil  resmen tanıtılmış oldu. Lansmanda ilk yerli otomobil projemiz olan ve seri üretime geçirilmeyen Devrim modeline de atıfta bulunuldu. Aynı zamanda lansmanda Devrim modelinin, son ve tek prototipi de sergilenmek üzere alanda konumlandırılmıştı.

Yerli otomobil özellikleri neler? Ne vadediyor?

TOGG CEO’su Gürcan Karataş’ın sunumuyla araç resmen tanıtıldı. Araba modeli teknolojik olarak gelişmiş özellikler sunuyor. Internet of  Things (IoT) gibi yenilikçi donanıma sahip modelin üretim itibariyle günümüz standartlarına uygun şekilde fakat doğuştan elektrikli motora sahip olacak. Araçta 0 emisyon değerleri yer alacağı Cumhurbaşkanımız tarafından açıklandı. Bu motorun toplamda 500 km menzil kat edebilecek.

Yerli otomobil

Yerli arabanın şu an için sadece iki tip kasa seçeneği bulunuyor. Sedan ve SUV olarak belirlenen bu kasa modelleri 2030 yılına kadar seri üretimle birlikte C-SUV, C-Sedan, C-Hatchback, B-SUV, B-MPV olmak üzere 5 model alternatifi bulunacak. Beygir seçeneklerinde ise 200 ve 400 beygir kıstaslarından biri seçilebilecek. 200 beygirlik seçenek 7,6 sn, 400 beygirlik opsiyon 4,8 saniyede sıfırdan yüze çıkabiliyor. Bununla birlikte, arabanın içerisinde çift motor konumlandırılmış. Bu yüksek motor hacmine sahip otomobillerde dört çeker özelliğine sahip olacak.

Segmentinde en uzun aks mesafesi ve en geniş iç hacmine sahip araçta 500 km yol mesafesi kat edebilecek. Yerli otomobil merkezi bir sisteme bağlı olacak ve sürekli güncelleme alabilecek.

Avrupa Yeni Araba Değerlendirme Programında (Euro Ncap), araç 5 yıldız  programına uygun tasarlanmış. Bu sıralama yeni araçların konfor standartlarına ne kadar uygun olduğunu belirleyen bir program olarak karşımıza çıkıyor.

Yerli üretimin merkezi Gemlik’te kuruluyor!

Yerli arabamız, Gemlik’te bulunan 4,5 km’lik askeri arazinin üzerinde konumlandırılacak ve üretimlerine hız kesmeden başlanacak. 2022 yılında yerli aracımızı piyasada görmenin gururunu yaşayacağız.

TOGG resmi hesabından arabaların tanıtım videosu yayınlandı!

Teknolojiyle içli dışlı olmayı seven, yapay zeka teknolojilerine hayran, kendi halinde bir yazar.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

BMW Concept i4, 523 beygir güçle gelecek!

BMW‘nin tamamen elektrikli “Gran Coupe” modeli Concept i4‘ün, 2020 Cenevre Otomobil Fuarı‘nda tanıtılmasına 1 hafta gibi bir süre kaldı. Alman üreticinin açıklamasına göre bu araç BMW’nin meşhur dinamiklerini, modern, zarif ve sportif bir tasarımla, Gran Coupe ferahlığı ve pratikliğini birleştirecek.


İlginizi çekebilir: Telefonda ETS 2 oynamak! | ADSL ve Fiberde GeForce Now testi!


Concept i4’e ait son içerikte, aracı tam ayrıntılarıyla göremesek de çok da ağır olmayan bir kamuflajlı halinin animasyonuna yer verilmiş. Önceden yayınlanan casus fotoğraflardan da bu şekildeki hafif kamuflajlı haline aşinayız. (Okumakta olduğunuz haberin sonlarına doğru, söz konusu casus fotoğrafları bulabilirsiniz.)

Tabi ki aracın en çok dikkat çeken kısımlarından birisi ise sıfır emisyonlu bir arabanın 523 beygir gibi bir güç üreterek, günümüz M3/M4 araçlarından daha güçlü olması. Concept i4’e ait 0-100 km/s süresi yaklaşık 4 saniye olarak biliniyor. Ayrıca aracın maksimum hızı da 200 km/s olarak sınırlandırılmış.

Concept i4’ün  elektrik motoru, yaklaşık 550 kg‘lık 80 kWh değerindeki yeni bataryadan gücünü alacak. Bu da i4’ün (WLTP döngüsüne göre) tek şarjla 600 km civarında yol gidebileceği anlamına geliyor. Söylenenlere göre 35 dakikalık bir şarjla %80 batarya doluluğuna ulaşmak mümkün olacak. Ayrıca 6 dakikalık bir hızlı şarj ile 100 km civarı bir menzile sahip olabiliyorsunuz.

BMW Concept i4’ün seri üretim versiyonu önümüzdeki sene, 3-Serisi ile yan yana Münih‘te üretilmeye başlanacak.

 

 

Devamını oku

Genel

Elektrikli Mercedes EQA’ya ait resmi “casus fotoğrafları” yayınlandı!

2017’de Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept halinin ilk gösterimi yapılan Mercedes-Benz EQA’nın prototip testleri önümüzdeki birkaç ay içinde tamamlanacak. Bu yılın sonlarına doğru ise kamuflajlarından kurtulacak gibi görünüyor.


İlginizi çekebilir: BMW iX3, aerodinamik jantlarıyla test edilirken görüntülendi!


Üreticinin doğruladığı bir habere göre aracın tanıtım tarihi 2020 yılının sonlarına doğru olacak. Yani bu sonbahardaki Paris Otomobil Fuarı‘nda aracı görmemiz olası. Fakat Mercedes, EQA prototiplerinin, hava sıcaklığından etkilenmeden düzgünce çalışabildiğinden emin olmak istiyor.

Testlerin son aşamasında Mercedes, EQA prototiplerini İsveç‘e götürdü. Oradaki testlerde aracın soğuk iklimlerdeki şarj olma durumunu, sıfırın altındaki sıcaklıklarda bataryaların termal yönetimini ve bu şartlarda aracın kabininin nasıl bir konfor sunduğu incelendi. Diğer test kriterleri ise aracın buz ve kar üzerindeki enerji geri kazanımı ve çekiş yetenekleriydi.

Mercedes EQA nasıl bir performans tablosuna sahip?

Yeni GLA‘nın elektrikli kardeşi, MEA EVA II platformunda yükselecek ve Mercedes EQC’nin altında konumlandırılacak. 60 kWh ve 100 kWh arasında değişen batarya seçenekleriyle karşımıza çıkacak Mercedes EQA, yaklaşık 400 km gibi bir menzil sunacak. Ayrıca 201 beygir, 268 beygir ve 335 beygir güç sunan üç farklı motor seçeneğiyle de tercih edilebilecek.

Mercedes tarafından doğrulanan bir başka haber ise 2020 Cenevre Otomobil Fuarı‘nda, EQ Power serisi altında, henüz hangi modeller olduğu açıklanmayan plug-in hibrit araçları da görücüye çıkaracak olması. Elektrikli modellere ek olarak makyajlı E63 AMG, yeni GLA 45 AMG ve GT 73 AMG plug-in hibrit araçları da üreticinin standında yer alacak.

Devamını oku

Genel

BMW iX3, aerodinamik jantlarıyla test edilirken görüntülendi!

Tamamen elektrikli BMW iX3 test edilirken casus kameralara yakalandı. Bu sefer araç, opsiyon olarak sunulması beklenen aerodinamik tasarımlı jantlarıyla görüntülendi.


İlginizi çekebilir: 2020 Audi A3’ün koltukları, dönüştürülmüş PET şişelerden yapılacak!


Alman üreticinin iX3 için tasarladığı bu jantlar, standart bir X3‘ün jantlarına göre %5 daha az sürtünme yaratıyor. Ayrıca hafif tasarımı sayesinde aracın tüketim değerlerine az da olsa etki ettiği söyleniyor. Avrupa WLTP testine göre %2 kadar daha fazla menzil sunuyor. Yani aynı aracın standart jant takılı haliyle yapılan sürüşlere göre yaklaşık 10 km kadar daha fazla mesafe gidebileceğimiz vaat ediliyor.

Geçen senenin sonlarına doğru açıklanan WLTP test döngüsü sonuçlarına göre iX3’te kullanılan 74 kWh‘lik batarya paketi 440 km’yi aşan bir menzil sunuyor. Bu batarya paketi 282 beygir güç, 400 Nm tork üreten bir motor ile arkadan itişli bir şekilde karşımıza çıkacak.

iX3‘ün üretimi, BMW Brilliance Automotive ortak girişimi ile bu yıl Çin’de başlayacak. 2021 yılı sonlarına doğru üretilmeye başlanacak araç, Alman üreticinin 5. nesil eDrive teknolojisini kullanan ilk araç olacak.

Devamını oku