Yemeksepeti geride bıraktığımız yılda da milyonlarca insanın karnı acıktığında aklına gelen ilk isim oldu. 2018’de 250 milyon porsiyonu aşkın sipariş karınları doyurdu. Karnı doyanlara 2,7 milyon kişi daha eklendi ve 11 milyon üyeye ulaştı.
İlginizi çekebilir: Yemeksepeti.com Alan Adını Yenilemeyi Unuttuğu İçin Hizmet Veremedi!
İçindekiler
Yemeksepeti Yemekçuvalı oldu
Büyüme sadece kullanıcılarda olmadı, 27 bin olan restoran sayısının yarısı, bu sene Yemeksepeti dünyasına katıldı. Büyük şehirler, İstanbul, Ankara ve İzmir nüfus avantajı ile en çok sipariş veren iller oldu fakat liste onlarla sınırlı değil, Eskişehir, Antalya, Bursa, Adana, Denizli, Kocaeli ve Konya listenin üstünü zorlayan diğer iller. Yemeksepeti sadece müşterinin karnını doyurmakla kalmadı restoranların da cebini doldurdu. Burdur, Karabük ve Karaman, Anadolu’da da çevrimiçi siparişin arttığını kanıtlar nitelikte, cirosunu en çok arttıran iller oldular. Restoranlar ve müşteriler arasındaki bir diğer etkileşim yolu da yorumlar, 4,9 milyon puanlamaya 3,4 milyon yorum eşlik etti.
İyi yedik
Yemeksepeti’nde en çok yemeği 22 yaşındakiler yedi. Gençlerin bu kadar sipariş verdiğini görüp üniversitelerden bahsetmemek olmaz, Ayazağa Kampüsü’ndeki İTÜ’lüler en çok siparişi verme başarısına ulaştılar. Yıllardır fastfood deyince akla gelen ilk isim hamburger zirvedeki yerini yine kimseye kaptırmadı. Her köşe başı görmeye alıştığımız döner çevrimiçi dünyayı da ele geçirmek için emin adımlarla ilerliyor, %70’lik bir büyüme ile hamburgerin ensesine yapıştı. Bir başka köşe başı lezzeti lahmacun ikinci sıradaki yerini kaybetse de üçün altına da düşmedi. En çok yiyenimiz ise yıl boyu tamı tamına 1,633 sipariş verdi.
Yediğimiz hamburgerleri üst üste koysak 210 Everest, lahmacunları yan yana koysak 280 futbol sahası eder. Karnımızı doyurmaya istikrarlı bir şekilde devam ettik, gurultulara ses verecek olursak doyurmaya devam da edeceğiz.