Sosyal medya
MSI reklamı

Genel

World of Tanks, League of Legends’tan daha çok kazanıyor!

Oyun dünyasında son dönemlerde bir MMO çılgınlığıdır gidiyor. Yeni çıkan oyunların özellikle multiplayer kısımları oyuncuların ilgisini daha da çekiyor. Ütekil oyuncu kitleisnin büyük çoğunluğu bu oyunların türüne bakmadan sadece online olduğu için onları oyunuyorlar.

Öte yandan online oyunların çoğunun da ücretsiz olması bu durumu daha da ateşliyor. Bildiğiniz gibi son dönemin en çok öne çıkan oyunlarından üçün World of Tanks, League of Legends ve DotA2. Özellikle bu üç F2P oyun son zamanlarda kendilerinden sıkça bahsettiriyor. Peki ama dünyada en çok hangisdi para kazandırıyor.

reklam

F2P oyunlar, oyunu kendisi ücretsiz olsa da yan ürünlerin satışından para kazanan oyunlar. DOlayısı ile micro-transaction dediğimiz bu olay oyun firmaları için önemli bir gelir kaynağı. İşte SuperData Research bu konuda bir araştırma yapmış ve ilginç rakamlar ortaya çıkartmış. Tüm dünyadaki F2P oyunlarının tek bir oyuncudan elde ettiği ortalama geliri yayınladığı yeni raporunda World of Tanks’in ilk 10’da birinci sırayı aldığını belirtiyor.

f2p-oyunlar

İkinci sırada Valve’ın Team Fortress 2 oyunu buşunurken üçüncü sırada ArenaNet’in Guild Wars 2 oyunu yer alıyor. Ülkemizde de oldukça sevilen DotA2 ve LoL oyunları ise 8 ve 10. sıralarda yer alıyorlar.

Buna göre WoT tek bir oyuncudan ortalama 4.51 dolar kazanırken DotA2 1.54, LoL 1.32 dolar kazanıyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Alonso, F1’e geri dönüyor! Hem de Renault’la birlikte!

Renault ile iki kez F1 dünya şampiyonluğu yakalayan Fernando Alonso, F1’e geri dönüyor. Alonso’nun geri dönüşü, Renault tarafından doğrulandı.


İlginizi çekebilir: Tesla, 5. seviye otonom sürüşe “neredeyse” hazır!

reklam

Dünya şampiyonluklarını 2005 ve 2006 yıllarında kazanan Alonso, Esteban Ocon ile birlikte Daniel Ricciardo‘nun yerini alacak.

Fernando Alonso 2018 yılında Formula 1’den ayrılmıştı. O zamandan beri Toyota‘ya pilotluk yapıyordu. 2019 Dünya Dayanıklılık Şampiyonası‘nı ve 2019‘daki 24 saatlik Le’Mans‘ı kazandı. Alonso ayrıca Dakar Rallisi‘nde Toyota ile yarıştı ve Indy 500‘de de boy göstermişti.

Alonso, “Renault benim ailem. Onlarla olan,  F1’deki iki dünya şampiyonluğumu en sevdiğim anılarım olarak hatırlarım. Şimdi ise tekrar birlikteyiz. Bu büyük bir gurur kaynağı ve muazzam bir duygu. Kariyerime başlama şansımı veren takım, şimdi bana en üst seviyeden F1’e geri dönme imkanı sunuyor. Renault, eskiden yaptığımız gibi podyumlara dönmek istiyor. Tıpkı benim gibi.” şeklinde açıklamada bulundu.

Bu gelişme hakkında Renault Sport Racing Genel Müdürü Cyril Abiteboul, “Alonso’nun takımımıza geri dönüşü Renault Grubu’nun F1’e bağlılığını sürdürme ve zirveye geri dönme planımızın bir parçası. Onun ekibimizdeki varlığı, hem spor adına hem de markamız için oldukça müthiş bir durum. Esteban ve Alonso ile birlikte Renault F1 takımı, 2022 sezonuna en iyi şekilde hazırlanmak için mücadeleye başladı.” dedi.

 

 

Devamını oku

Genel

Tesla, 5. seviye otonom sürüşe “neredeyse” hazır!

Şangay‘da her sene düzenlenen, Dünya Yapay Zeka İstihbarat Konferansı (WAIC) esnasında Elon Musk, Tesla‘nın otonom sürüşte 5. seviyeye neredeyse hazır olduğunu söyledi.


İlginizi çekebilir: Yeni 2021 Toyota Corolla Cross tanıtıldı!

reklam

Bu, şu anda satışta olan Model S/3/X/Y’lerin sürücüden tamamen bağımsız şekilde kendini sürebileceği anlamında geliyor. Musk, ” Seviye 5 veya tamamen bağımsız sürüşlerin olacağına inanıyorum ve bu beklediğimizden çok daha çabuk gerçekleşecek. Bu sene içerisinde Seviye 5 otonom sürüş çalışmalarımızı tamamlayacağımızı düşünüyorum.” dedi.

Ayrıca Amerikalı üreticinin, otomobillerde daha gelişmiş bilgisayar sistemleri kullanabilmek için yeni ısıtma ve soğutma sistemleri üzerinde de çalıştığı söyleniyor.

Musk her ne kadar güvense de sektörde büyük bir kesim, otonom arabalara bu denli güvenmenin şimdilik doğru olmadığını düşünüyor. Çoğu ülkenin yollarındaki kalitenin yeterince iyi olmayışı, bu güvensizliğin en büyük sebeplerinden biri. Çukurlar, şeritleri belirgin olmayan yollar gibi etmenler, otonom sürüşün güvenilirliğini azaltıyor.

Kaynak: Autonews Europe

 

Devamını oku

Genel

Yeni 2021 Toyota Corolla Cross tanıtıldı!

Toyota, günümüz müşterilerinin ilgi odağı SUV ve crossover modellerine bir seçenek daha ekledi. Karşınızda Toyota Corolla Cross! Bu modelle RAV4‘ü büyük bulan, C-HR‘ı da ufak bulanlara bir çözüm üretilmek istenmiş.


İlginizi çekebilir: Audi Q4 Sportback e-tron konsepti tanıtıldı!

reklam

Toyota Corolla Cross, Tayland’da tanıtıldı. Fakat bu cümleden sonra kafalarda oluşacak malum soruya da şimdiden cevap verelim: Aracın, global pazarda satışa çıkma ihtimali oldukça yüksek olduğu söyleniyor.

Dış tasarıma baktığımızda adında her ne kadar Corolla olsa da minik bir RAV4‘e daha çok benzediğini söyleyebiliriz. Öndeki belirgin siyah ızgara, keskin tasarımlı farlar ve siyah tavan rayları dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor.

İç tasarımda ise dışarıdaki kadar özgünlük yer almıyor. Kabin, son nesil Corolla hatchback modelinin neredeyse aynısı diyebiliriz. Dijital gösterge paneli ve orta konsoldaki büyük ekran, kabindeki baskın karakterler arasında yer alıyor.

Corolla Cross 4460 mm uzunluğa, 1825 mm genişliğe, 1620 mm yüksekliğe ve 2640 mm dingil mesafesine sahip. Aracın önünde MacPherson tipi, arkasında ise torsiyon-kiriş süspansiyonlar tercih edilmiş. 17  inç (215/60) ve 18 inç (225/50) jant seçenekleri de Corolla Cross’ta yer alıyor.

Tayland‘da satılacak modellerde hem benzinli hem hibrit üniteler yer alacak. Benzinli ünite 1.8 litre hacminde, 140 beygir güç ve 175 Nm tork değerleri barındırıyor. Hibrit ünite ise 98 beygir güç ve 142 Nm torka sahip benzinli motor ile  72 beygir güç ve 163 Nm tork değerine sahip elektrikli motordan oluşuyor.

Haberin başında dediğimiz gibi bu motor seçenekleri, Corolla Cross modeli Tayland için tanıtıldı. Global pazar için de mi bu seçenekler olacak henüz bilinmiyor.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku