Unity patronu ve eski EA yöneticisi John Riccitiello, akıllı telefon oyunlarından para kazanmayı sıkıştırmak istemeyen mobil geliştiricilerle ilgili yorumları nedeniyle eleştirildi.
Riccitiello, PocketGamer.biz‘e yaptığı açıklamada, “Oyun endüstrisinin çok küçük bir kısmı bu şekilde çalışıyor ve bu insanlardan bazıları, dünyada birlikte savaşmaktan en çok hoşlandığım insanlar – onlar en güzel, en saf, en parlak insanlar. . Aynı zamanda en büyük aptallardan bazıları.”
Ayrıca bkz: Çin, Kısıtlamalara Rağmen Dünyanın En Büyük E-spor Pazarı Olmaya Devam Ediyor
Şu anda Unity’yi yöneten ve aynı zamanda Electronic Arts’ta da çalışmış olan Riccitiello, projelerin yaratıcı sürecinde bu yön de dahil olmak üzere tüm geliştiricilerin oyunlardan para kazanmaya öncelik vermesi gerektiğine inanan ekipte görünüyor. Donut County oyununun yaratıcısı Ben Esposito, sosyal ağda tam tersi bir görüş dile getirdi.
i made Apple’s iPhone Game of the Year in 2018 (Donut County) using Unity, but according to their CEO i’m a ‘big fucking idiot’ for not making Hole io, the f2p game that ripped it off 🤡 https://t.co/Gv1zqy0BjH
— Ben Esposito (@torahhorse) July 14, 2022
Twitter’daki bir gönderide Esposito, 2018’de iPhone Yılın Oyunu seçilen Donut County’yi oluşturmak için ünlü motoru kullandığını iddia etti.
Riccitiello, bu hafta uygulama içi reklamlarla mobil oyunlardan para kazanma konusunda uzmanlaşmış bir şirket olan Ironsource’u satın aldığını duyurduğunda da ilgi odağı oldu. Duyuru, Unity’nin “şirket önceliklerini” yeniden değerlendirdiği gerekçesiyle 263 çalışanını işten çıkardığını ortaya çıkaran raporların ortaya çıkmasından sadece iki hafta sonra geldi.
Kaynak: Eurogamer