İstihbarat şirketi Niko Partners’ın yeni bir raporuna göre Çin’in e-spor pazarının geliri, dünyanın en büyük ikinci ekonomisinde oyun için zorlu bir düzenleyici ortama rağmen, 2021’de yıllık bazda %14 arttı.
E-spor, oyuncuların büyük turnuvalarda sıklıkla birbirleriyle oynadığı ve hayranların canlı yayınlar aracılığıyla izlediği profesyonel oyunları ifade ediyor.
Niko Partners yayınlanan bir raporda, Çin’in 2021’de 403.1 milyon dolarlık e-spor geliriyle dünyanın en büyük tek ülke pazarı olmaya devam ettiğini söyledi.
Alexander Champlin, Niko Partners’ta e-spor başkanı, “Çin’in sahip olduğu şey, e-spor alanında bir tür avantaj. E-spor içeriğiyle ilgilenen, e-spor profesyonelleri olmak isteyen çok büyük bir oyuncu popülasyonu ile gerçekten olağanüstü büyük bir pazar.” dedi.
Çin, oyun düzenlemeleri konusunda katı bir çizgiye sahip olmasına rağmen büyümeye devam ediyor. Geçen yıl Pekin, 18 yaş altının çevrimiçi video oyunları oynayabileceği süreyi haftada üç saate kadar sınırlayan kurallar getirdi.
Çinli düzenleyiciler ayrıca Temmuz 2021 ile bu yıl nisan arasında dağıtım ve para kazanma için yeni oyunların onaylarını dondurdu. Etki, Çin’in en büyük oyun şirketleri NetEase ve Tencent tarafından hissedildi.
E-spor piyasası iyi durumda olsa da Champlin, Çin’deki profesyonel oyunların geleceği üzerinde bazı etkilerin olabileceği konusunda uyardı.
Champlin, “Bu düzenlemelerin özellikle yaptığı şey, genç e-sporcuların önünü kapatmaktır. Bu nedenle, e-spor unvanları ve e-spor ünlüleri hakkında hala çok fazla heyecan olsa da, bunun gelecek nesil e-spor hayranları ve e-spor profesyonelleri için ve de ayrıca Çin’in e-spor alanında tarihsel hakimiyeti için neler yapabileceği konusunda biraz endişeliyiz.” dedi.
Oyun oynayan gençlere yönelik geniş kapsamlı kısıtlamalara rağmen, e-spor için devlet desteği var gibi görünüyor. Geçen yıl, Şanghay şehri 500.000 metrekarelik bir e-spor arenasında çığır açtı.

İçindekiler
Peki ya diğer ülkeler?
Çin hakimiyetini sürdürürken, hızlıca büyüyen başka bölgeler ve ülkeler de var. Japonya ve Güney Kore, e-spor gelirleri için Asya’daki diğer iki büyük pazar.
Güneydoğu Asya’daki e-spor geliri, 2021’de yıllık %27.3 artışla 80,1 milyon dolar oldu. Hindistan, e-spor gelirinin geçen yıl 20,3 milyon dolar artarak 2020’ye göre %26 arttığını gördü.
Champlin, “Hindistan çok büyük bir pazar ve tarihsel olarak bir tür dolar-katılımcı oranı olarak değer görmedi” dedi.
“Bunun anlamı, Hintlilerin satın alma gücü arttıkça, pazar akıllı telefonlarla daha fazla doygun hale geldikçe, potansiyel oyuncu tabanı ve izleyici tabanı önemli ölçüde genişliyor. Hint oyun pazarındaki kilit oyunculardan çok fazla yatırım yapıldığını da görüyoruz” diye ekledi.