Sosyal medya

Otomotiv

Uber’in Sürücüsüz Araçlarından Birisi Arizona’da Kazaya Karıştı

Uber test sürüşü sırasında sürücüsüz araçlarından bir tanesinin Arizona’nın Tempe şehrinde bir kazaya karıştığını açıkladı.

Fresco News tarafından paylaşılan fotoğraflarda Uber’in Volvo marka aracı yan gelmiş şekilde yatıyor. Yanında ise kazaya karıştığı diğer iki araç yer alıyor. Kazada herhangi bir kaza veya can kaybı yaşanmadı.

reklam
MSI reklamı

Şirketin basın sözcüsü yaptığı açıklamada kaza ile ilgili araştırma başlattıklarını belirtti. Ayrıca sürüş esnasında aracın arka koltuğunda kimsenin olmadığını açıkladı. Kaza esnasında araç otomatik sürüş modundaydı. Soruşturma sonlandırılana kadar şirketin sürücüsüz araç filosu yollara çıkmayacak.

Şirket Şubat ayında sürücüsüz araç filosunu Kaliforniya’dan, Arizona’ya taşımıştı. Çünkü Kaliforniya Motorlu Araçlar Dairesi’nin istedi 150 dolarlık test ücretini ödemeyi reddetmişti. Bu kaza araç servisine büyük bir darbe daha indirdi. Şirketin Başkanı geçtiğimiz günlerde şirketten ayrıldı ve ayrıca Waymo tarafından teknoloji kaçırmakla mahkemeye verildi.

Star Wars hayranı, Sherlock Holmes düşkünü, fantastik ve bilim kurgu meraklısı, teknoloji takipçisi. Fransızca nasıl öğretilir onu öğreniyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Makyajlı 2021 Renault Megane Sedan tanıtıldı!

Uzun süredir 4. nesli ile satışta olan Renault Megane’ın, bahar aylarında hatchback ve station modelleri makyajlanmıştı. Şimdi ise makyajlanma sırası ülkemizde üretilen Megane Sedan‘a geldi.


İlginizi çekebilir: 2021 Fiat Egea Ailesi, yeni Egea Cross modeliyle birlikte tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Megane hatchback ve station modelinde de olduğu gibi sedan modelde de tasarım değişikliklerini, ancak küçük detaylarda görebiliyoruz. 2021 Megane Sedan, yeni tasarıma sahip C şekilli gündüz farları ile birlikte, artık hem ön hem de arka farlarında LED teknolojisini sunmaya başladı.

Aracın ön kısmına baktığımızda yenilenen tampon ve ızgara üzerinde yer alan krom detaylar göze çarpıyor. Yan tarafa baktığımızda ise açıkça kendini belli eden farklar ise yeni jant takımları (16 ve 18 inç arasında değişen) ve kapı kolu aydınlatmaları oluyor. Aracın arka kısmında ise yenilenen LED arka farlar ve arka tamponda yer alan sahte krom egzoz uçları yer alıyor.

Makyajla birlikte Megane, kabininde ve donanımlarında ne gibi yenilikler sunuyor?

İç mekanda yapılan yeniliklerin başında GPS navigasyonu da destekleyen 10.2 inçlik dijital gösterge paneli  ve yeni 9.3 inçlik dikey bir EasyLink bilgi-eğlence ekranı yer alıyor. Android Auto ve Apple CarPlay’i desteği sunan EasyLink, ses tanıma, Google üzerinden adres arama, yakıt fiyatları ve gerçek zamanlı trafik bilgisi gibi yeteneklere sahip.

Renault, sürüş ergonomisini arttırmak adına direksiyon simidinde yer alan sürüş destek kontrolcülerini bir araya getirmiş. Kendiliğinden kararan çerçevesiz dikiz ayna, klima kontrolcülerindeki krom kaplamalar ve yeni döşemeler ise araçtaki diğer yenilikler arasında bulunuyor. Ayrıca sürücünün konforunu arttırmak adına, elektrikli olarak ayarlanabilen bir sürücü koltuğu da gelmiş.

Sezgisel bir kullanım için basitleştirilen ayarlar, yeni ortam renkleri ve motor sesi için R-Sound uygulaması gibi yeni yeteneklere sahip MultiSense sürüş modlarında da ayarlamalar yapılmış. Söz konusu modlar ise Eco, Comfort, Sport ve MySense olarak adlandırılmış.

Makyajlı Megane Sedan’ın motor seçenekleri neler?

İlk olarak ailenin benzinli üyeleriyle başlayalım. Bunlardan ilki, yeni üç silindirli 1.0 TCe  turbo benzinli motor. Altı ileri manuel şanzıman ile eşleştirilen bu ünite 113 beygir güce sahip. Diğer üye ise altı ileri manuel veya yedi ileri EDC çift kavramalı şanzımanla alınabilen, 140 beygirlik 1.3 TCe ünite.

Dizel tarafında ise tek seçenek bulunuyor. Bu seçenek, 115 beygir gücündeki 1.5 litrelik Blue dCi motor. Bu motor, altı ileri manuel veya yedi ileri EDC çift kavramalı şanzıman ile alınabiliyor. e-Tech plug-in hibrit sistemin durumu hakkında ise herhangi bir bilgi yok.

Start&Stop özellikli adaptif hız sabitleyici, yaya algılamalı aktif acil durum fren sistemi, arka çapraz trafik uyarısı ve otomatik tutma işlevine sahip elektronik park freni gibi sürüş destek sistemlerinin de araçta yer aldığını da söyleyelim.

Makyajlı Megane’ı, 2021’in başında yollarda göreceğiz.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

Genel

2021 Fiat Egea Ailesi, yeni Egea Cross modeliyle birlikte tanıtıldı!

Fiat‘ın uzun zamandır piyasada olan Egea ailesi makyajlandı. Makyajla birlikte aileye, Egea Hatchback’in yükseltilmiş hali olan Egea Cross modeli de eklendi.


İlginizi çekebilir: 2.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşan, 800 beygirlik Audi TT RS!

reklam
MSI reklamı

Aracın dış tasarımına baktığımızda, ön kısımda küçük ama etkili değişimler görüyoruz. Değişen Fiat logosu, yenilenen ızgara, sis farlarının etrafındaki yeni çerçeve ve en dikkat çeken kısım olarak yeni LED ön farlar bulunuyor.

Aracın arka tarafına doğru baktığımızda ise yeni LED arka farlar haricinde dikkat çeken bir değişim bulunmuyor. Ayrıca yeni tasarımlara sahip 16 ve 17 inç büyüklüğünde jantlar da makyajla birlikte gelen değişiklikler arasında bulunuyor. Önceden de belirttiğimiz üzere, bu bir makyaj olduğu için çok büyük değişiklikler pek fazla miktarda değil.

Makyajlı Egea Ailesi’nin kabinine baktığımızda ise bir dizi yenilik bizleri karşılıyor. 7 inçlik yeni dijital gösterge paneli ve 10.25 inçlik UConnect 5 bilgi-eğlence sistemini merkeze alan kabinde, yeni bir direksiyon simidi ve yeni bir vites topuzu yer alıyor.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma, ayak hareketiyle açılabilir elektrikli bagaj kapağı, şerit takip yardımcısı, kör nokta uyarı sistemi, trafik levhası tanıma ve kablosuz şarj bölmesi gibi yenilikler de makyajla birlikte Egea’da sunulmaya başlanmış. Ayrıca Okyanus Mavisi ve Egea Cross’a özel turuncu tonlarındaki bir renk ise makyajla birlikte Egea’nın renk seçenekleri arasına katıldı.

Ailenin yeni üyesi Egea Cross

Hatchback, sedan ve station wagon karoserleriyle hayatımıza giren Egea, artık Egea Cross adında bir seçeneğe daha sahip. Günümüzün yükselişteki crossover pazarına kayıtsız kalmak istemeyen Fiat, markanın en çok satılan üyelerindenbirine böyle bir seçenek ekleyerek kendine yer edinmek istiyor gibi görünüyor. Esasen hatchback modelin yaklaşık 4 cm yükseltilmiş hali olan  Egea Cross, plastik dodikler, gümüş tavan rayları, gri renkli aynalar ve arazi tipi tasarıma sahip tamponlar gibi detaylara da sahip.

Egea Cross, üç farklı donanım paketiyle satışa çıkacak. Bunlar City Cross, Cross ve Cross Plus şeklinde isimlendirilmiş. Fiat Türkiye’nin söylediğine göre Egea Cross‘un giriş seviye donanımlı modeli, %50’lik ÖTV diliminde kalacak.

Makyajla birlikte Egea’ların performans verileri nasıl oldu?

Yeni 1.0 litrelik 3 silindirli benzinli FireFly motor, 100 beygir güç ve 190 Nm tork değerlerine sahip. 1.4 litrelik benzinli motor ise 95 beygir güç ve 127 Nm tork değerlerini korumuş. Ayrıca Fiat, 1.0 litrelik yeni motorun, emisyon ve tüketim değerleriyle gurur duyduğunu da belirtti.

Dizel tarafında ise 1.6 litrelik Multijet motor, 10 beygirlik artışla artık 130 beygir güce sahip. Tabi 1.6 litrelik Multijet‘in 95 beygirlik bir seçeneğinin de  olduğunu belirtelim. Şanzıman seçenekleri ise eskisi gibi 6 ileri manuel ve 6 ileri DCT olarak korunmuş.

Makyajlı Egea’lar, Ocak 2021‘de satışa çıkacak. Fakat fiyatlandırma ile ilgili henüz bir bilgi bulunmuyor.

Kaynak: Carscoops, Motor1 TR, Fiat Türkiye

Devamını oku

Genel

2.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşan, 800 beygirlik Audi TT RS!

Audi TT RS, dünyanın en etkileyici spor otomobillerden birisi olmayabilir. Fakat sınıfına göre sunduğu performansı ve modifiyeye yatkınlığı, onun sevilmesi için en büyük sebep olarak gösterebiliriz.


İlginizi çekebilir: Prior Design, yeni BMW M3 ve M4’ün böbreklerini düzeltecek!

reklam
MSI reklamı

Standart haliyle 2.5 litre hacminde beş silindirli bir motor barındıran araç, 400 beygir güce sahip. Çift kavramalı yedi ileri şanzımanla bu performansı, dört çeker Quattro sistemine aktaran TT RS, 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlıyor. Belirtmeliyiz ki yakın bir geçmişte bu performans değerleri, süper sporları tehdit eder nitelikteydi.

Bir Audi TT RS sahibi ise bu performansı yeterli bulmamış. Birtakım geliştirmelerle TT RS’ini, 800 beygir gücü aşabilir hale getirmiş. AutoTopNL‘nin paylaştığı bu videoda, araçta yapılan değişikliklerin detayına çok fazla girilmemiş. Fakat oldukça büyük bir turbonun bu araçta yer aldığı söyleniyor.

Araca bağlanan özel zaman ölçüm cihazına göre bu TT RS, 0-100 km/s hızlanmasını 2.87 saniyede tamamlıyor. 100-200 km/s arası hızlanması ise yalnızca 4.33 saniye sürüyor. Aracın çeyrek mili kat etme süresi ise 9.85 saniye olarak açıklandı. Seri üretimde olan drag efsanesi Dodge Challenger SRT Demon‘un çeyrek mil süresinin 9.65 saniye olduğundan yola çıkarsak, bu TT RS için asfalt anavarı diyebiliriz.

Kaynak: AutoTopNL, Carscoops

 

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler