İçindekiler
Facebook ile kullanım oranı açısından sürekli bir rekabet içinde olan Twitter, sonunda bir ülkede de olsa liderliği kapmayı başardı.
Gün geçtikçe bir ihtiyaç halini almaya başlayan sosyal medya kullanımı birçok farklı zevk ve ilgiye göre değişiklik göstermekte. Özellikle bu sektörün başını çeken iki şirket, Facebook ve Twitter’ın kullanım oranları çeşitli ülke ve bölgeye göre farklılık gösteriyor. Ancak bu değişimler çok büyük oranlarda olabiliyor olsa da Twitter hiçbir zaman Facebook’u geçememişti, ta ki bugüne kadar…
Wall Street Journal gazetesi tarafından yayınlanan, 2015 yılı sonları ve 2016 yılı başlarında yapılan bir araştırmayı konu alan rapora göre Japonya’da aktif Facebook kullanıcısı 25 milyon iken aktif Twitter kullanıcı sayısı ise tamı tamına 35 milyon. Ayrıca Asya-Pasifik, Latin Amerika Twitter başkan yardımcısı Shailesh Rao, konuyla ilgili olarak yaptığı bir açıklamada “Japonya’da 2011 yılında aktif 7 milyon Twitter kullanıcısı varken günümüzde bu sayıyı tam 5 kat artırarak 35 milyona ulaşmanın gurur ve sevincini yaşıyoruz. “ demişti.
Facebook gibi bir sosyal medya devi için Japonya’daki liderliğin Twitter’da olması belki çok bir şey ifade etmeyecektir. Ancak Japonya gibi teknoloji ve sanayinin merkez üssü kabul edilebilecek bir ülkede halkın büyük çoğunluğunun Twitter’a yönelmesi, belki de Facebook için gelecekte yaşanması olası kayıplarının sadece başlangıcıdır.