Sosyal medya

Finans

Türk Telekom’dan son 10 yılın en iyi ilk çeyrek abone kazanımı

Türk Telekom, 2018 yılı ilk çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. 2018’in ilk üç ayını yüksek faaliyet kârlılığı ve son 10 yılın en iyi ilk üç aylık abone kazanımı ile kapatan Türk Telekom’un 31 Mart 2018 itibarıyla toplam abone sayısı 42,6 milyona yükseldi. Türk Telekom’un bu dönemde faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK), yıllık bazda yüzde 29,1 artarak 2 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı yüzde 42,1 ile son 7 yılın en yüksek ilk çeyrek değerine ulaştı.

4,7 milyar TL gelir, 581 milyon TL yatırım

Şirketin konsolide gelirleri ise geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 8,8 artışla 4.7 milyar TL olurken, operasyonel kârlılığı da yüzde 35,5 artarak 1,1 milyar TL’ye yükseldi. Türk Telekom’un ilk çeyrek net kârı ise 56 milyon TL olarak gerçekleşti. Türk Telekom’un 2018 ilk çeyrekteki yatırım harcamaları, 581 milyon TL’ye yükseldi.

reklam
MSI reklamı

Sabit internet abone sayısı 10 milyonu aştı

Türk Telekom, yılın ilk çeyreğinde 916 bin net abone kazanımı ile toplam abone sayısını 42,6 milyona taşıdı. Abone kazanımları, geçen yılın ilk çeyreğine göre 3,3 milyona ulaşarak 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek artışı gösterdi. Türk Telekom’un toplam internet abone sayısı ise, 320 bin artış ile 10 milyonu aştı ve 10,1 milyona ulaştı. Mobil abone sayısı ise geçen yılın ilk çeyreğinin iki katının üzerinde olan 332 bin artışla 19,9 milyona yükseldi. İlk çeyrekte net kazanımların yüzde 95’ini faturalı aboneler oluştururken faturalı abone oranı da yüzde 56’ya ulaştı. Bir yıl önce yüzde 75 olan LTE nüfus kapsama alanı ise ilk çeyrekte yüzde 87’ye genişledi. Fiber abone tabanı, yılın ilk üç ayında 211 bin artarak 3 milyona ulaştı.

Sabit ses abone bazında büyüme trendini sürdürdü

Sabit ses’te 2017’nin son iki çeyreğinde abone kazanımı sağlayan Türk Telekom, 2018 başından beri 79 bin yeni abone daha kazanarak bu alandaki yükseliş trendini yılın ilk çeyreğinde de sürdürdü. Yalın DSL hatları dahil, toplam sabit erişim hatları, 210 bin net kazanım ile 13,9 milyona ulaştı. Ev TV aboneleri bu segmentte görülen en yüksek birinci çeyrek net abone kazanımı olan 108 bin kazanım ile 1,3 milyona ulaşarak, TİVİBU EV’i büyük ekran pazarında ikinci sıraya kadar yükseltti. Toplam ödemeli TV aboneleri ilk çeyrekte net 184 bin artarak 2,9 milyona ulaştı.

Doany: Tüm Türkiye’yi kapsayan hizmet ve müşteri memnuniyeti

Başlattıkları EMPATİ programı ile birlikte mükemmel müşteri deneyimine ulaşmayı hedeflediklerini kaydeden Doany, abone sayılarındaki rekor artışla ilgili olarak, “Toplam abone sayımızda ve internet abone sayımızda, 2008’deki halka arzdan bu yana en iyi ilk üç aylık ve yıllık artış performanslarını yakaladık. Son bir yılda gerçekleştirdiğimiz 3,3 milyon yeni abone kazanımında güçlü operasyonel yapımızın yanı sıra entegre yaklaşımımız ve mükemmel müşteri deneyimi hedefleyen EMPATİ programımız da önemli ölçüde rol oynadı. Türkiye’nin kalkınma hedefleri doğrultusunda dijital eşitliğin sağlanması adına ilk defa internet kullanacaklara yönelik 2017 ortasından bu yana devam eden ‘İnternet Bizden’ kampanyamızın başarılı sonuçlarını bu çeyrekte de almaya devam ettik. 10 milyonu aşan toplam internet abonesi sayımızdaki 3 aylık artışın yaklaşık yüzde 40’ı sadece bu kampanyadan yararlanan abonelerimizden oluşuyor” değerlendirmesini yaptı.

Nobody knows...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Finans

Spotify 144 milyonu ücretli toplam 320 milyon aylık kullanıcıya ulaştı

Yazan:

Spotify RTÜK

2020 yılının üçüncü çeyreğine ait finansal raporlarından bahseden Spotify, genel performansı ve aktif kullanıcı sayısı hakkında bilgi verdi. Yıldan yıla %29’luk artışla, toplam 320 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaştığını açıklayan platform, ücretli abone sayısınınsa 144 milyona çıktığını kaydetti.


İlginizi çekebilir: Apple Music, Android arayüzünü güncelliyor!

reklam
MSI reklamı

Dünyanın en büyük çevrim içi müzik dinleme platformu Spotify, 2020’nin bitmesine aylar kala yılın üçüncü çeyreğine ait finansal raporunu açıkladı.

Spotify, abone ve kullanıcı sayısını katlamaya devam ediyor

Spotify Google ile devam et

Şirketin açıkladığı verilere göre, 2019’un üçüncü çeyreğinde 248 milyon olan aylık aktif kullanıcı sayısı, günümüze gelindiğinde 320 milyona çıkmış durumda. Bu veri, Spotify’ın yıldan yıla tam %29’luk bir seyirde aylık aktif kullanıcısını artırdığını gösteriyor. Platformun, 2019’un üçüncü çeyreğinde 108 milyon olan ücretli abone sayısıysa 2020’nin üçüncü çeyreğinde toplam 144 milyona çıkmış. Yani Spotify, yıldan yıla ücretli abone sayısını %27 artırmış.

Spotify’ın kullanıcı sayısındaki bu bariz artış, Hindistan’daki pazarlama kampanyalarının yanı sıra hizmetin Rusya ve çevredeki 12 pazara açılmasından kaynaklanıyorken, Spotify yetkilileri de Rusya’yı “bugüne kadarki en başarılı yeni pazar girişi” olarak nitelendiriyor.

Türkiye’de yakın zamanda RTÜK ile problem yaşamış ve yasaklanma tehlikesiyle karşı karşı karşıya kalmış olsa da bu tehlikeyi başından def eden Spotify, her geçen gün pazardaki hakimiyetini de korumaya devam ediyor. Özellikle açıkladıkları son verilere bakarsak, anlaşılan bu abone ve kullanıcı büyümesi Spotify’ı, Amazon ve Apple karşısında rahatça öne geçiriyor.

Apple ve Amazon da abone sayılarını artırmaya devam ediyor ve yeni kullanıcı çekmek için çalışmalar yapıyor olsalar da, görünüşe göre Spotify uzun süre pazar lideri olarak kalmaya devam edecek.

Devamını oku

Finans

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Alphabet

Google herkes tarafından tek bir şirket olarak biliniyor ancak haberin içerisindeki görselden de inceleyebileceğiniz şekilde Google ve birçok şirket Alphabet’in alt şirketleri konumunda. Farklı iş kolları ve hizmetler sağlayan ve birçoğunun adını daha önce duyduğumuz tüm bu şirketler Alphabet çatısı altında toplanıyor. Teknoloji devi şirket bugün 2. çeyrek raporlarını açıkladı ve geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla %2 düşüşe sahip.

İlginizi çekebilir: Apple, yeni iPhone serisinin birkaç hafta erteleneceğini doğruladı!

reklam
MSI reklamı

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Hala sürmekte olan salgın nedeniyle yılın ikinci çeyreği çoğu insan için olduğu gibi teknoloji şirketleri içinde pek iyi geçmedi. Google da dahil olmak üzere birçok şirkete sahip olan Alphabet için salgının etkileri ekonomik anlamda görüldü. ABD’de devam eden davalar kapsamında 5 saat ifade veren şirket CEO’su Sundar Pichai 2. Çeyrek raporu ile birlikte şunları söyledi: “Bu belirsiz zamanlarda insanlara, işletmelere ve topluluklara yardım etmeye çalışıyoruz.”

Alphabet’in 2020 yılının 2. çeyrek gelirleri geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %2 düşüş gösterdi. Şirket 38.9 milyar dolar elde ederken 6.96 miyar dolar net gelir açıkladı. Bu sırada Apple bugün üç aylık gelirinin geçtiğimiz yıla göre %11 artışla 59.7 milyar dolar olduğunu açıkladı. Şaşırtıcı bir şekilde son zamanlardaki reklam boykotuna rağmen Facebook tarafında da reklam gelirlerinde %10 büyüme gördü.

Alphabet

Şirketin açıklamasında Pichai gelirlerindeki düşüşün büyük ölçüde salgının yarattığı ekonomik ortam olduğunu ancak bu durumun giderek normale dönmeye başladığını belirtti. Geçtiğimiz çeyrekte şirketin reklam gelirinin mart ayında büyük bir darbe aldığına şahit olmuştuk. Fakat Google hala Cloud ürünleri üzerinden beklenen gelirleri elde etmeye devam ediyor. Şirket CEO’su Pichai “Müşteriler Google Cloud’u işletim verimliliğini arttırarak maliyetlerini düşürmek veya dijital dönüşüm ile birlikte yenilikler elde etmek için tercih ediyorlar.” dedi. Salgın nedeniyle birçok kişinin evden çalışmaya devam ediyor olması da Google’ın bulut hizmetlerinin kullanımının artışını sağlayan bir etken oldu.

Son olarak Pichai reklamcılık ve Cloud gelirlerinin ötesinde YouTube, Google Play ve YouTube premium müzik gibi alanların da oldukça iyi performans gösterdiğine vurgu yaptı. Uygulama ve oyun indirmelerinin geçtiğimiz yıla göre %35 arttığını belirtti.  Salgın döneminde insanların telefon kullanımlarının arttığını ve eğlence için YouTube’un oldukça tercih edildiğini söyleyebiliriz.

Devamını oku

Finans

Forbes, 2020 yılının en değerli 100 markasını açıkladı

Yazan:

2020 yılının en degerli 100 markası

2020 yılının en değerli 100 markası listesi Forbes tarafından açıklandı. Listenin başında geçen yıl da olduğu gibi Apple, Google, Microsoft, Amazon ve Facebook yer alıyor. Söz konusu marka değeri olduğunda, içerisinde bulunduğumuz çağ itibariyle teknoloji firmalarının bu denli konumlarda yer alması normal görünüyor.

Listede 5. sırada yer alan Facebook, önceki mali yıla kıyasla %21’lik bir azalma yaşamış. Bazı markalarda ise ciddi büyümeler mevcut. Örneğin Visa, bir önceki yıl 25. sırada yer alırken 18. sıraya, Adidas 61. sıradan 51. sıraya yükselmiş. Pandemi sürecinde tüm dünyada izlenme ve abonelik rekorları kıran Netflix ise, 38. sıradan 26. sıraya yükselmiş. Mevcut listeye yeni dahil olan markalar arasında, Nintendo, Burger King ve AXA gibi firmalar yer alıyor.

reklam
MSI reklamı

2020 yılı degerli markalarİlginizi çekebilir: WhatsApp, yakında birden fazla cihazda aynı anda kullanıma izin verecek

En büyük başarılardan birini ise ABD üzerinde bir marka zinciri olarak bilinen Walmart yakaladı. Firma yıllık değerini %12 artırarak, 26. sıradan 19. sıraya yükseldi. Otomobil sektörüne baktığımızda ise, Mercedes-Benz 17 den 23. sıraya, BMW ise 21 den 27. sıraya kadar gerilemiş. Bir diğer otomobil markası Nissan ise, 2019 yılında 81. sırada bulunduğu listeden doğrudan çıkarılmış.

Listenin tamamı ise şu şekilde;

Sıra Marka Marka değeri  1 Yıllık Değer Değişimi Marka geliri 
1 Apple $241.2 17% $260.2
2 Google $207.5 24% $145.6
3 Microsoft $162.9 30% $125.8
4 Amazon $135.4 40% $260.5
5 Facebook $70.3 -21% $49.7
6 Coca-Cola $64.4 9% $25.2
7 Disney $61.3 18% $38.7
8 Samsung $50.4 -5% $209.5
9 Louis Vuitton $47.2 20% $15
10 McDonald’s $46.1 5% $100.2
11 Toyota $41.5 -7% $187
12 Intel $39.5 2% $72
13 NIKE $39.1 6% $39.3
14 AT&T $37.3 -10% $151.2
15 Cisco $36 4% $50.6
16 Oracle $35.7 11% $39.1
17 Verizon $32.3 2% $131.9
18 Visa $31.8 18% $23
19 Walmart $29.5 12% $341
20 GE $29.5 -14% $76.6
21 Budweiser $28.9 6% $11.2
22 SAP $28.6 0% $30.9
23 Mercedes-Benz $28.5 -14% $121.7
24 IBM $28.2 -10% $77.1
25 Marlboro $26.8 -6% $25.1
26 Netflix $26.7 72% $20.2
27 BMW $25.9 -13% $93.4
28 American Express $25.1 -3% $43.6
29 Honda $24.5 -5% $126.2
30 L’Oréal $22.8 23% $11.7
31 Gucci $22.6 22% $10.8
32 Hermès $21.6 19% $7.7
33 Nescafe $20.4 14% $9.2
34 Home Depot $19.2 6% $110.2
35 Accenture $19.1 15% $43.2
36 Pepsi $18.2 -3% $9.3
37 Starbucks $17.8 5% $26.5
38 Mastercard $17.3 23% $16.9
39 Frito-Lay $16.3 11% $12.2
40 IKEA $15.8 3% $46.2
41 Zara $14.7 9% $21.9
42 Gillette $14.5 -13% $6
43 HSBC $14.4 12% $94.3
44 Audi $13.8 -3% $59.6
45 J.P. Morgan $13.7 11% $52.6
46 Deloitte $13.5 9% $46.2
47 Sony $13.3 18% $63
48 UPS $13.3 5% $74.1
49 Bank of America $13.2 14% $97.5
50 Chase $13.1 12% $64.9
51 Adidas $12.9 15% $24.5
52 Chanel $12.8 42% $13.7
53 Siemens $12.7 -8% $97.2
54 Nestle $12.3 -2% $7.9
55 CVS $12.3 -10% $187.2
56 Cartier $12.2 14% $6.2
57 Porsche $12.1 10% $31.9
58 ESPN $11.9 -9% $11.4
59 Citi $11.8 4% $103.5
60 Wells Fargo $11.8 -16% $103.9
61 Adobe $11.5 10% $9
62 Pampers $11.5 8% $8.6
63 Corona $11.4 13% $7.5
64 T-Mobile $11.4 20% $45.3
65 Ebay $11.3 7% $8.6
66 Chevrolet $11.3 5% $77.5
67 PayPal $11.3 24% $17.5
68 Ford $11.2 -14% $148.1
69 Red Bull $11.1 12% $6.8
70 PwC $11 6% $42.4
71 HP $11 -12% $58.8
72 Colgate $10.7 4% $5.4
73 Fox $10.6 -13% $12.4
74 Lowe’s $10.5 13% $72.1
75 Lancôme $10.4 22% $7.1
76 H&M $10.4 -10% $24.6
77 Lexus $10.3 8% $25.3
78 Santander $9.7 6% $99.8
79 Costco $9.5 8% $148.8
80 Rolex $9.5 5% $5.2
81 Hyundai $9.5 17% $96.1
82 Danone $9.3 1% $11
83 Heineken $9.3 7% $6.7
84 Uniqlo $9.2 6% $17.2
85 Goldman Sachs $8.9 -1% $56.4
86 Hennessy $8.9 $2.8
87 Nintendo $8.8 $11.8
88 AXA $8.8 $115.9
89 Allianz $8.8 7% $130.4
90 Dell $8.7 6% $79.5
91 Caterpillar $8.6 4% $53.8
92 LEGO $8.6 6% $5.8
93 Huawei $8.5 6% $188.6
94 John Deere $8.4 5% $39.4
95 UBS $8.3 $34.2
96 KFC $8.3 -2% $27.9
97 Burger King $8.2 $22.9
98 EY $8 $36.4
99 FedEx $7.9 -4% $69.2
100 Volkswagen $7.9 $111.8
Devamını oku

HWP COIN’den Haberler