Sosyal medya

Basın Bülteni

Türk Telekom 2020’ye sağlıklı ve güçlü başladı!

Türk Telekom

Türk Telekom, 2020’nin ilk üç ayında yüzde 17 büyüme ile 6,3 milyar TL gelir elde ederek 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek gelir artışını kaydetti. Geçen yılın aynı dönemine göre kârlılığını ikiye katlayan Türk Telekom 661 milyon TL net kârıyla 2020’ye sağlıklı bir başlangıç yaptı. Son on iki ayda net 1,7 milyon abone kazanan Türk Telekom’un toplam abone sayısı da 48,4 milyona ulaştı.


İlginizi çekebilir: Türk Telekom’dan ‘güvenli’ e-posta hizmeti!

reklam
MSI reklamı

Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik eden Türk Telekom, 2020’nin ilk çeyreğinde yüzde 17 büyüme ile 6,3 milyar TL gelir elde ederken, 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek gelir artışını gerçekleştirdi. Güçlü gelir büyümesiyle Türk Telekom’un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı da (FAVÖK), geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artışla 3 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı 47,2 oldu. Güçlü operasyonel performans ve yabancı para riskinin azaltılması ile düşen finansal giderler sayesinde yılın ilk çeyreğinde Türk Telekom, 661 milyon TL net kâr kaydetti. Türk Telekom’un yatırım harcamaları da 2020’nin ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41 artarak 896 milyon TL’ye yükseldi.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal: “Yılın ilk çeyreğinde yüzde 17 büyüme kaydettik”

Konuya ilişkin açıklama yapan Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Yılın ilk çeyreğinde özellikle sabit genişbant segmentindeki büyümenin katkısı ile konsolide gelirlerimiz, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17 büyüme kaydetti. Nakit akış yaratma kapasitemiz artmaya devam ederken, gelir tablomuzun kur hareketlerine karşı hassasiyetinin azalması, içinden geçtiğimiz bu olağanüstü durumda dahi öngörülebilir finansal giderler ve net kâr yaratmamıza olanak sağladı. Vergi öncesi net kârımız geçen yıla göre yaklaşık 4 katına çıkarken vergi sonrası net kârımız ise 661 milyon TL olarak gerçekleşti. Türk Telekom olarak 2020’ye ‘sağlıklı’ ve güçlü bir başlangıç yaptık” dedi.

Türk Telekom

“Güçlü bilançomuz ile kur risklerine karşı daha korunaklıyız”

2020 yılı birinci çeyreğinde, koruma işlemleri gerçekleştirmeye devam ettik. Aynı zamanda TL cinsinden borçlanma payını artırdıklarını da sözlerine ekledi. Önal, “Borçluluk seviyesindeki düşüş ve türev işlemlerin etkisi ile net açık yabancı para pozisyonumuz, halka arzdan bu yana en düşük seviye olan 225 milyon dolara geriledi. Diğer yandan, Net Borç/FAVÖK oranımız da aşağı yönlü seyrini sürdürerek son beş yılın en düşük seviyesi olan 1.38x seviyesinde gerçekleşti” diye konuştu.

“2020 yatırım öngörümüzü yükselttik”

Yılın ilk çeyreğinde güçlü finansal ve operasyonel sonuçlar kaydettiklerini aktardı Önal. “Bu sonuçlar neticesinde, FAVÖK için belirlemiş olduğumuz yıllık öngörümüzü ‘12,4 milyar TL’den12,4 – 12,6 milyar TL’ aralığına; yıllık yatırım öngörümüzü ise ‘yaklaşık 5,8 milyar TL’den ‘yaklaşık 6,4 milyar TL’ye yükseltmiş bulunuyoruz” dedi.

“Süreç, internet kullanım alışkanlıklarını değiştirdi”

Sosyal izolasyon tedbirleri uyarınca evde kalınan bu dönemde dijital dönüşümün önemine tanık olduk. Önal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Mart ayı ortasından itibaren ülke çapında alınan önlemlerle çok sayıda faaliyetin online ortamlara taşınması, hem internet trafiğine yansıdı hem de üst paketlere geçişi hızlandırdı. Ortalama günlük sabit data kullanımı Şubat ayına göre, Mart ayında yaklaşık yüzde 20, Nisan ayında yaklaşık yüzde 45 artış gösterdi. Ayrıca sosyal izolasyon döneminde ‘Online İşlemler’ uygulamamızı kullanan tekil abone sayısı son üç ayda 2 milyon artışla 19,8 milyona yükseldi.”

“Kesintisiz ve güvenli iletişim”

Önal, “Ülkemizin 81 ilinde 30 bini aşkın çalışanımız, yaygın ve güçlü altyapı yatırımlarımız bulunuyor. Türkiye’nin dört bir yanında 308 bin kilometreye ulaşan güçlü fiber ağımızla kesintisiz ve güvenli iletişimi sağlamaya devam ediyoruz. Son 12 ayda fiber hane sayımız 3,5 milyon artarak 22,6 milyon seviyesine ulaştı.

Türk Telekom toplam abone sayısı, 48,4 milyona ulaştı!

Yılın ilk çeyreğinde 563 bin net abone kazanımı sağlayan Türk Telekom, toplam abone sayısını 48,4 milyona taşıdı. Sabit genişbant internet aboneleri, fiber abone sayısındaki güçlü büyüme ile 11,6 milyona ulaştı. Sabit genişbant ARPU ilk çeyrekte 2011 yılından bu yana en yüksek yıllık büyümeyi kaydederek yüzde 14 artış gösterdi. Fiber abone sayısı ilk çeyrekte, yıllık yüzde 22 artış ile 4,4 milyona yükseldi. Mobil abone sayısı 23,2 milyona yükseldi. Sabit seste 103 bin net abone artışı ile 2008 yılındaki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek net abone kazanımı kaydedildi.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle

Teknolojiyle içli dışlı olmayı seven, yapay zeka teknolojilerine hayran, kendi halinde bir yazar.

1 yorum

1 yorum

  1. Selim

    4 Haziran 2020 at 15:07

    Büyüdü de bana mi büyüdü? Bir sene olacak altyapı bekliyoruz. Türk telekom daha hızlı daha düzgün çalışsa zaten kimse başka iss ye gitmez.48 milyon kullanıcı derken telefonda dahil herhalde tabikide.
    Neden bilinmez herşey tamam rögar â kadar ok sonrası altyapı kurulu toplanınca ne zaman toplanır desen bilemeyiz.
    Bir şirket tahattur ettiği şeyi yapamıyorsa başarısızdir çok kar yapması ne yazıkki kalite göstergesi değil.

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Basın Bülteni

Bakanlık, scooter yönetmeliği üzerinde çalışmaya başladı

Yazan:

SEAT EXS KickScooter

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bugün düzenlediği toplantıda, uzun süredir beklenen scooter düzenlemeleriyle alakalı çalışmaya başladığını açıkladı. Yapılacak düzenleme çerçevesinde, elektrikli bisiklet ve scooter’ların özellikle trafik akışına zararının önlenmesi amaçlanıyor.


İlginizi çekebilir: Elektrikli 2021 Mercedes-Benz EQS, test edilirken yakalandı!

reklam
MSI reklamı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bugün Bakan Adil Karaismailoğlu ve sektördeki diğer katılımcılarla ortaklaşa bir Mikro Hareketlilik Odak Grup Toplantısı düzenledi. Toplantıda elektrikli araçların Türkiye’deki yaygınlığından ötürü ulaşımdaki önemi vurgulandı. Ayrıca bakanlık, e-scooter’lar ile alakalı yapılması planlanan düzenlemelerden da bahsetti.

Bu bağlamda ilk olarak, faaliyet izni almak için başvuruda bulunan e-scooter firmalarının, mobil uygulamasının olması ve sunucularının da Türkiye’de olması isteniyor. Ayrıca şu anda dünya genelinde kullanılmakta olan 4.6 milyon adet e-scooter sayısının, 2024 yılına kadar 6 katına çıkabileceğinin de ifade edildiği bu toplantıda, mikro hareketlilik araçlarının çevreciliğinden de bahsediliyor. Buna göre araçların, dünya çapında gerçekleşen yıllık bazda 1.7 milyar ton karbon salınımını azaltacağı söyleniyor.

Scooter yönetmeliği

Mikro Hareketlilik Odak Grup Toplantısı’nda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu çeşitli açıklamalarda bulundu. Bakanın ifade ettiğine göre şu an ülkemizin nüfusunun %92′sinden fazlası şehirlerde ve ilçe merkezlerinde yaşıyor ve dolayısıyla e-scooter’lar, bu açıdan ulaşımda kendine büyük bir yer ediniyor. Ayrıca araç ve şirketlerin şu anda lisanslarının olmamasının önemli bir engel oluşturduğunu da ifade eden Bakan Karaismailoğlu, bu engellerin aşılması noktasında kamu ve özel sektörün iş birliği içinde olmasının öneminin altını çizdi.

İşte tüm bu iş birliklerini sağlamak ve sorunları çözmek için sektörde belirli standartlar oluşturulacağını söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, “Vatandaşlarımızın hem güvenliğini hem de en iyi standartlarda hizmet almasını sağlıyoruz.” diye konuştu.

Scooter yönetmeliğinin ilk detayları beli oldu

Bakanlık scooter

Toplantıda Bakan Adil Karaismailoğlu, yaş sınırı, güvenlik araçlarının kullanılması ve hız sınırı dahil olmak üzere e-scooter’ların ulaşımdaki yerine dair ilk düzenlemelerden bahsetti. Buna göre, şehirler arası yollar ve azami hız sınırı 50 km/saat üzerinde olan kara yollarında e-scooter’ların kullanılmaması isteniyor. Diğer düzenlemeler ise şu şekilde:

  • E-scooter’ı aynı anda birçok kişi kullanamayacak
  • E-scooter’da sadece kişisel eşyalar taşınacak
  • Yayaları, engellileri ve yaşlıları zor duruma sokmayacak şekilde kullanılacak
  • Kask, dizlik, reflektör ve ceket gibi güvenlik ekipmanlarının kullanılması istenecek
  • Firmalar, çağrı merkezi veya mobil uygulama üzerinden kullanıcıya destek sağlayacak
  • Görüntü kirliliğine sebep olmayacak şekilde kullanılması gerekecek

Bunlara ek olarak e-scooter’ların her şehirde toplu taşıma araçlarıyla uyumlu bir şekilde kullanılması yönünde de planlamalar yapılması, yönetmeliğin öngördüğü düzenlemeler arasında yer alıyor. Bir diğer önemli konu ise yerlilik. Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, e-scooter’larda kullanılacak donanım ve yazılımların tamamen yerli olmasını teşvik edecek. Ayrıca yerli ürün kullanan firmalara da kolaylık sağlanacak.

Türkiye’de 3 milyon e-scooter kullanan kişi var

Scooter

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’nın açıkladığına göre şu anda Türkiye’de 35 bin adet e-scooter kullanan 3 milyonu aşkın kişi var. Üstelik e-scooter’lar, salgın dönemi hasebiyle insanların alternatif ulaşım aracı arayışına girmesinden dolayı trafikte büyük bir ivmeyle yaygınlaşmaya devam ediyor. İşte Bakan Karaismailoğlu da tam bu duruma dikkat çekerek, içinde bulunduğumuz dönemin şartları gereğince yenilikçi adımlarla çalışmalarına hız verdiklerini ifade etti.

Esasında düzenlemelerin tek sebebi, e-scooter’ların salgın döneminde yaygınlaşması değil. Böyle bir atılımın gelmesini zaten bekliyorduk, ancak salgın dönemi bu düzenlemenin hızlanmasını tetikledi. Diğer taraftan e-scooter’lar, gürültüsüz olmaları ve karbon emisyonu bakımından da son derece çevre dostu olduğu için benimseniyor. Konuşmasında bu hususa da dikkat çeken Bakan, mikro hareketlilik araçlarının yaygınlaşmasına yardımcı olmak ve seyahatin belli standartlar çerçevesinde güvenli bir şekilde yapılması amacıyla ilk çalışmalara başladıklarını söyledi.

İlgili çalışmalarda dikkat edilecek önemli husus, e-scooter’ların şehir içinde yol güvenliğine etkileri ve altyapısal birtakım koşulların belirlenmesi noktasında olacak. Bakan Karaismailoğlu, bu konu üzerinde özellikle durduklarını belirterek, ortaya koydukları vizyonun, yol kapasitelerinin verimli kullanılması, çevreye verilecek potansiyel zararların azaltılması ve trafik güvenliğini artırma noktasında olduğunu kaydetti.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

Basın Bülteni

MediaMarkt Startup Challenge için başvurular başladı

MediaMarkt Türkiye tarafından gerçekleştirilen girişim projesi “MediaMarkt Startup Challenge” başvuruları başladı. Geleceğin teknolojilerini kurgulayan şirketlerle, perakendeyi yeniden şekillendirecek girişimcileri bir araya getirmeyi hedefleyen projeye başvurular, mediamarktstartupchallenge.com adresi üzerinden 11 Eylül tarihine kadar devam edecek. Kazananlar ise 20 Ekim tarihinde açıklanacak.


İlginizi çekebilir: Vivo X50 Lite kutusundan çıkıyor (Vivo’nun TR’deki ilk telefonu!)

reklam
MSI reklamı

MediaMarkt Startup Challenge’ın önceki yıllarının kazanan girişimcilerinden BuyBuddy’nin kasasız ödeme çözümleri ve Udentify’ın yüz tanıma/takip teknolojilerini kullanarak pazar araştırmalarında çok daha iyi çözümler elde edilmesini sağlayan bir BI (business intelligence) çözümü ise çeşitli MediaMarkt mağazalarında kullanılmaya başlandı.

Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın gerçekleştirdiği “MediaMarkt Startup Challenge” projesinin üçüncü dönemi için başvurular başladı. Perakende dünyasında, inovatif değişikliklerle fark yaratan ve dönüştüren uygulamaları hayata geçirmeyi amaçlayan proje kapsamında girişimciler, 11 Eylül tarihine kadar başvurularını yapabilecek. Başvurular mediamarktstartupchallenge.com adresi üzerinden gerçekleştirilecek.

MediaMarkt

Dijitalleşmeyi iş süreçlerine adapte edebilen ve perakende sektörüne yönelik çözümler geliştiren projeler arasından istenilen kriterlere uygun 10 proje ise, 20 Ekim günü dijital olarak düzenlenecek MediaMarkt Startup Challenge Day etkinliğinde uzman jüriye sunumunu yapacak.

Startuplara projelerini Avrupa’da hayata geçirme fırsatı

MediaMarkt Startup Challenge Day etkinliğinde ilk üçe giren projeleri oldukça cazip ödüller bekliyor. Birinci olan proje, Münih’te gerçekleşecek Plug and Play Retailhub Programı’na katılmanın yanı sıra; girişimciler için kurumsal ortaklıklar sunan hızlandırma programına dahil olma hakkı, Silikon Vadisi’nin en aktif yatırımcıları arasında olan Plug and Play’in girişimci ağına dahil olma fırsatı yakalayacak.

MediaMarkt

İkinci olan proje ise MediaMarkt mağazalarında pilot uygulama fırsatı ve Kategori Mağazacılığı Derneği’ne çözümlerini sunma hakkı elde edecekken; üçüncü olacak proje de yine MediaMarkt mağazalarında pilot uygulama imkanına sahip olacak.

Kazanan projeler MediaMarkt ile iş birliğine başladı!

Bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek MediaMarkt Startup Challenge’ın ilk yılının kazanan girişimcilerinden BuyBuddy’nin kasasız ödeme çözümü bugün MediaMarkt Türkiye’nin Ümraniye, EMAAR ve Metropol mağazalarında çoktan kullanılmaya başlandı. BuyBuddy, müşteri davranışlarını gerçek zamanlı olarak kasada beklemeksizin ödemelerini gerçekleştirmelerini sağlayan bir IoT cihaz sunuyor. Aynı yılın diğer bir başarılı projesi Udentify ise MediaMarkt Türkiye’nin Kozyatağı, EMAAR, MOI, Brandium, Denizli ve Ankara Antares olmak üzere 6 farklı mağazasında kullanılırken proje, yüz tanıma ve takip teknolojilerini kullanarak pazar araştırmalarında çok daha iyi çözümler elde edilmesini sağlayan bir BI (business intelligence) çözümü sunuyor. Aynı zamanda bu firmalar Almanya’daki Plug and Play Retailhub’ta kendilerini tanıtma fırsatı buldu.

Geçtiğimiz yıl düzenlenen MediaMarkt Startup Challenge 19’un kazananı kişisel eşyayı fiziksel olarak; şehir merkezi, AVM, plaj, konser salonu gibi belirlenen mekanlarda güvenli olarak saklamaya yarayan Bagaj adlı mobil uygulama olmuştu. Şu anda Almanya’daki Plug and Play Retailhub’ta olan girişimin önümüzdeki günlerde MediaMarkt’ta pilot çalışmalarını hayata geçirmesi planlanıyor.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

Basın Bülteni

300 Hz tazeleme hızı sunan RTX 2080 Super’li laptop Türkiye’de

Predator Triton 500 Türkiye pazarına giriş yaptı. 20.369 TL satış fiyatına sahip olan Triton 500, RTX 2080 Super ekran kartı ve 300 Hz tazeleme hızı sunan ekranı ile geliyor.

reklam
MSI reklamı

İlginizi çekebilir; Sağlam kasalı dizüstü bilgisayar – Acer Aspire 5 A515-43-R1KW inceleme


Hem güçlü hem ince!

Acer Predator Triton 500, performansı ile dikkat çekiyor. 10. Nesil Intel Core i7-10750H işlemci ve  NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER ekran kartı ile donatılan Predator Triton 500 Türkiye piyasasının en güçlü ürünlerinden biri olmayı başarıyor. 15,6 inç ekranda 300 Hz IPS panel, 3 ms tepki süresiyle geliyor. sRGB renk gamının %100’ünü kapsayan ekran, NVIDIA G-SYNC teknolojisi de görüntü yırtılmalarını ortadan kaldırıyor. 7,5 saatlik pil ömrü de bir oyuncu bilgisayarı için oldukça iyi. Bu özelliklerine rağmen ince yapısıyla dikkat çeken Predator Triton 500, rahat taşınabilen 2,1 kg ağırlığındaki yapısı ve 17,9 mm inceliğiyle tam bir taşınabilir canavar olmuş.

Predator Triton 500 bağlantı tarafında da iddialı

Triton 500, Killer Wi-Fi 6 AX1650i kablosuz bağlantı kontrolcüsü, E3100G ethernet kontrolcüsü ve Control Center 2.0 ile ağ bağlantı tarafında günceli takip ediyor. Ayrıca cihazda 32 GB DDR4 bellek ve 1 TB NVMe RAID 0 SSD depolama bulunuyor. HDMI 2.0, mDP veya Thunderbolt 3 bağlantı noktaları ile birkaç ekstra monitör takılabilmesi de önemli artısı. DTS:X Ultra, bilgisayarınızdan veya kulaklığınızdan çıkan sesi 360 derece ses sistemine dönüştürerek oyun içi sesleri gerçek ses gibi deneyimlemenizi sağlıyor.

İnce olmasına rağmen başarılı soğutma

Predator Triton 500, Acer’ın Vortex Flow teknolojisinden yararlanıyor. Bu tasarımda, üç adet fan bulunuyor. Bu sistem, CoolBoost teknolojisiyle destekleniyor. Oyuncular, PredatorSense UI üzerinden cihazlarının sıcaklık düzeyini görebiliyor ve fan hızını ayarlayabiliyor. Ürünün soğutma sisteminde 4. Nesil AeroBlade 3D fan bulunuyor. Tırtıklı kenarlar, kanatçıklar ve kavisli bölüm sayesinde hava akımı %45 artıyor. Soğutma sistemine beş adet de ısı borusu ekleyen 2020 Triton 500, 2019 modeline göre %33 daha yüksek termal performans sunuyor.

Acer Predator Triton özellikleri

  • İşletim sistemi: Free DOS
  • İşlemci: Intel Core i7-10750H
  • Ekran Kartı: NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER
  • Ekran: 39,6 cm (15,6″) IPS LCD FHD
  • Kesilme Önleme Teknolojisi: NVIDIA G-SYNC
  • Tazeleme Hızı: 300 Hz
  • Bellek: 32 GB DDR4 SDRAM
  • Depolama: 1 x 1 TB
  • WiFi: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac/ax
  • Ethernet: 2.5 Gigabit Ethernet
  • Bluetooth: Bluetooth 5.0
  • Maksimum Pil Çalışma Süresi: 4 Saat
  • Maksimum Güç Kaynağı Vat Gücü: 230 W
  • Boyut:  358,5 mm x 255 mm x 17,90 mm
  • Ağırlık: 2,10 kg
Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

HWP COIN’den Haberler

Donate

© EMY Medya. Kaynak gösterilerek ve bağlantı verilerek dijital ortamda alıntı yapılabilir.

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost tarafından verilmektedir.

LimonHost logosu