Snapchat ana şirketi Snap, son çeyrekte yaklaşık 422 milyon dolar kaybetti. Geçen yılın aynı çeyreğinde, bu rakam 151.7 milyon dolar seviyesindeydi. Snap, kaybın fotoğraf uygulamasındaki reklamlardan elde edilen hayal kırıklığı yaratan gelirden kaynaklandığını söyledi.
Ayrıca bkz: Netflix, iOS Kullanıcıları İçin Harici Abonelik Düğmesini Kullanıma Sunuyor!
Yayınlanan üç aylık rakamlar, Snap’in son çeyrek satışlarının 1,1 milyar dolar olduğunu gösteriyor. Bu, yaklaşık 982 milyon dolar olan bir önceki yılın çeyreğinden biraz daha fazla. Ancak bu sefer yaşanan kayıp iki katından fazladır. Snap CEO’su Evan Spiegel, “Snapchat topluluğunun devam eden büyümesi işimiz için uzun vadeli fırsatları artırırken, son çeyreğin finansal sonuçları hırsımızı yansıtmıyor” dedi.
Snap, bazı reklamverenlerin hala tedarik zinciri kesintileri ve işgücü sıkıntısı ile uğraştığını söylüyor. Reuters‘e göre, reklamverenler de reklam harcamalarında kesintilere yol açan enflasyon nedeniyle artan maliyetlerle karşı karşıya.
Spiegel, zararları azaltmak için Snap’in yalnızca reklam vermekten ve stratejisini ayarlamaktan başka gelir akışları üzerinde çalışmak istediğini söylüyor. Geçen ay Snapchat, kullanıcılara “özel, deneysel ve yayın öncesi özelliklere” erişim sağlayan bir abonelik sundu. Abonelik ayda dört dolara mal oluyor ve şu anda yalnızca Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Birleşik Krallık, Fransa, Almanya, Avustralya, Yeni Zelanda, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde mevcut.