Instagram, Reels ve Alışveriş özelliğini ön plana çıkardığı yeni ana ekran tasarımlarını test etmeye başladı. Bu tasarımlar, Keşfet ve Hareketler sekmesinin yerinin değişeceğini de haber veriyor.
İlginizi çekebilir: TP-Link TL-MR100 ile, hem sabit hem mobil internet bir arada
Sosyal ağ platformu Instagram, yaptığı duyuruda yakında kullanıma sunacağı yeni ana ekran tasarımlarına dair bilgi verdi. Evet, “tasarımları” diyoruz çünkü platform sadece bir tane değil; üç farklı tasarım test ediyor. Fakat bunlar majör farklılıklar değil. Test edilen bu tasarım değişikliğinin ortak paydası, Reels ve Alışveriş özelliğinin ana ekranda ön plana çıkarılması diyebiliriz.
İçindekiler
Instagram, yeni ana ekran tasarımlarını duyurdu
Instagram’ın paylaştığı ekran görüntüsüne göre birinci – en soldaki – tasarım değişikliğinde, alt çubukta bulunan Keşfet ve Hareketler düğmeleri kaldırıldı. Bu düğmeler, yerini Alışveriş (Shop) ve Reels düğmelerine bırakmış; Keşfet ve Hareketler ise sağ üst köşedeki DM simgesinin sol tarafına konumlandırılmış.
İkinci – ortadaki – tasarım değişikliği, yalnızca Hareketler düğmesinin kaldırılıp sağ üst köşedeki DM’nin yanına eklendiğini haber veriyor. Bu görünümde Instagram, Hareketler’in olduğu yere Alışveriş özelliği için ayrı bir düğme eklemiş. Böylelikle şirket, kullanıcıların uygulama içerisinde alışveriş yapabilmelerini daha fazla kolaylaştırmak ve alışverişi ön plana çıkarmak istiyor. Keşfet’in ise kaldırılmadığını görüyoruz.
Instagram’ın paylaştığı görüntüdeki diğer – en sağdaki – tasarım değişikliğinde ise kaldırılan bir düğme yok. Aksine platform, alt çubuktaki düğme sayısını Reels ve Alışveriş özellikleri ile genişletiyor. Yani böylelikle alt sekme çubuğunda; Ana sayfa, Keşfet, Reels, Alışveriş, Hareketler ve Profil olmak üzere toplam 6 bölüm yer alacak.
Bu değişikliklerin ne zaman kullanıma sunulacağı ise henüz belli değil.
*Testing, testing* different versions of the home screen. ✨
Open Instagram and you’ll soon see a Reels and Shop tab in one of these layouts.
These updates represent how people are using the app and giving extra love to creators, videos and shopping. 🤳📹🛍 pic.twitter.com/Rnyf37ddQb
— Instagram (@instagram) September 9, 2020
Aslında tüm bu değişiklikler her ne kadar kafa karıştırıcı gibi gözükse de, Instagram için stratejik açıdan özel bir anlamı var. Twitter hesabından yaptığı test duyurusunda sosyal medya devi; “Bu güncellemeler, insanların uygulamayı nasıl kullandıklarını ve içerik oluşturuculara, videolara ve alışverişe ekstra ilgi duyduklarını temsil ediyor.” dedi.
Yani tahminen bu değişiklikler, insanlara uygulamayı kullanma biçimine göre sunulacak. Bu bağlamda değişikliğin ilk kullanıma sunulduğu ülke, geçen haftalarda Hindistan olmuştu. Yakın zamanda hangi ülkelerde kullanıma sunulacağını hep beraber göreceğiz.