Instagram, Reels ile Shop özelliklerini birbirleriyle entegre etme çalışmaları kapsamında bugünden itibaren Reels’a alışveriş özelliği getirdi. İlk olarak Ekim 2020’de testlerine başlanılan yeni özellik, aralık ayı itibariyle de tüm dünyadaki Instagram kullanıcılarının erişimine açılmaya başladı.
İlginizi çekebilir: Instagram arama işlevini güncelledi: Artık gönderiler de aranabiliyor
İçindekiler
Instagram Reels yavaş yavaş alışveriş platformu haline geliyor
Sosyal medya şirketi Facebook’un bünyesinde faaliyet gösteren Instagram, geçtiğimiz aylarda TikTok benzeri kısa video oluşturma platformu Reels’ı tanıtmıştı. Reels özelliğini tanıttıktan sonra rakiplerini yenmek için yoğun çalışmalara devam eden Instagram, bugün bir başka özelliği olan Alışveriş’i Reels’la birleştirdi.
Bu kapsamda kullanıcılar, Instagram uygulamasındaki Alışveriş sekmesine artık Reels bölümünden erişebilecekler. Instagram’ın Alışveriş özelliğinin, sadece kullanıcılar için değil aynı zamanda markalar ve markalarla ortaklık kurarak Instagram’da yayın yapan içerik üreticiler için de büyük önemi bulunuyor.
Aslında bakarsanız Facebook ve Instagram’ın, ve hatta yakın zaman önce WhatsApp’a da eklenen Alışveriş özelliğinin içerik üreticiler için öneminin reklamlardan daha fazla olduğunu söyleyebiliriz. Zira reklamlar, evet hem markanın hem de içerik üreticinin para kazanması için yegane diyebileceğimiz bir yöntem; ancak işin içine alışveriş eylemi girdiği zaman, içerik üreticiye ekstra bir gelir modeli oluşuyor.
Instagram örneğinden gidersek, bir içerik üretici ortaklık kurduğu markanın ürününün reklamını yapmanın ötesinde, takipçilerini Reels üzerinden direkt satın alma bölümüne yönlendirebilecek. Böylelikle içerik üretici, takipçilerinin yaptığı satın alma üzerinden ekstra komisyon da kazanmış olacak. Bugünkü güncellemeyse işte bahsetmiş olduğumuz bu sistemin Instagram içerisinde daha fazla yaygınlaşmasına kapı aralamış olacak.
Bu arada küçük bir not ekleyelim: Bugün yayınlanan yeni güncellemeyle Instagram; Reels, IGTV, Canlı Yayın, Hikayeler, Akış olmak üzere uygulamadaki tüm alanları Alışveriş özelliğiyle donatmış oldu. Anlaşılan Facebook, bünyesindeki tüm uygulamaları alışveriş sektörünün vazgeçilmezleri haline getirmekte çok kararlı.