WhatsApp, satın alma ve işlemleri kolaylaştırmak için iş sohbetlerine yeni bir alışveriş düğmesi ekleyerek e-ticaret potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için küçük bir adım daha attı. Uygulama tarafından açıklandığı gibi:”Artık sohbetlerin üst kısmındaki yeni alışveriş butonuna dokunarak en sevdiğiniz işletmeden satın almak istediğiniz bir şeyi kolayca keşfedebilirsiniz.”
İlginizi çekebilir:WhatsApp, kaybolan mesajlar kullanıma başlıyor
İçindekiler
Whatsapp gelişmeye devam ediyor
Instagram ve Facebook’taki yeni Mağaza seçeneklerine benzer şekilde, WhatsApp alışveriş butonu sizi uygulama içi ürün listelemesine götürüyor. Burada ürün seçebilir ve bir satın alma işlemi yapmak için dokunabilirsiniz. Bu nispeten küçük bir eklenti, ancak özellikle uygulama, halihazırda en çok kullanılan mesajlaşma uygulaması ve milyonlarca Hintli kullanıcının bağlantıda kalmasını sağlayan kilit bir platform olan Hindistan’daki varlığını geliştirmeye çalıştığı için büyük bir etkisi olabilir.
Buradaki fikir, insanların WhatsApp içinde para transfer etmelerini sağlamak. Daha sonra insanların daha sonra satın almalarını kolaylaştıracak. Zaten uygulama üzerinden para aktarıyorlarsa, mallar için ödeme yapmak doğal bir uzantıdır ve WhatsApp’ı görebilirler. Bu, ana şirket Facebook’un uygulamadan para kazanmasını sağlayacaktır. WhatsApp’taki reklamlar işe yaramadı, ancak Facebook WhatsApp’ı daha kritik bir iş aracı haline getirebilirse, markaları kullanmak için ücret alabilir. Veya işlemlerin bir yüzdesini alırken, aynı zamanda bağlantıyı kolaylaştırmak için kritik bir platform haline gelebilir. Bu göz önüne alındığında, özel bir mağaza sekmesinin eklenmesi önemli ve uygulamadaki alışveriş davranışını daha da normalleştirmeye yardımcı olacaktır.
Elbette bu sadece Hindistan ile ilgili değil. WhatsApp’ın dünya çapında 2 milyar aktif kullanıcısı var ve birçok bölgede birçok marka için önemli fırsatlar sunuyor ve eğer yayın içi alışverişi daha alışkanlık haline getirebilirse, bu uygulama içindeki işletmeler için bir dizi fırsat sunabilir.WhatsApp, Batı pazarlarında Messenger kadar büyük değil. Ancak yine de bunun gibi eklemeler, çok daha geniş bir bağlantı aracına dönüşmeye devam ederken takip etmeye değer.