Huawei Technologies, son üç aylık gelirlerine ait sayısal bilgileri paylaştı. Şirketin bu yılın başlarında yakaladığı çift haneli büyüme trendi sonlanmış görünüyor. Şirketin üçüncü çeyrekteki gelirleri yalnızca %3.7’lik bir artış gösterebildi.
İlginizi çekebilir: 5G’de Huawei ve ZTE’yi yasaklayan İsveç’e Çin’den cevap geldi
İçindekiler
Negatif tablo devam ediyor
Şirket, Ocak 2020 – Eylül 2020 döneminde toplam 100.4 milyar dolar gelir ettiğini açıkladı. Bu değer, geçen yılın aynı dönemine göre %9.9’luk bir artışa tekabül ediyor. Yalnızca üçüncü çeyrekler kıyaslandığında; geçen yılın üçüncü çeyreğinde elde edilen 31.3 milyon dolar gelire karşın, bu yılın üçüncü çeyreğinde 32.5 milyon dolar gelir elde edildiği görülüyor. Geçtiğimiz yılın ilk dokuz ayındaki net kar marjı %8.7 olan şirketin; bu yılın ilk dokuz ayında %8’lik bir net kar marjına sahip olduğu görünüyor.
ABD yaptırımları, COVID-19 salgını ve ABD dışındaki 4 ülkenin (İngiltere, Fransa, Belçika, İsveç) daha 5G’de Huawei ekipmanları kullanmayacak olmalarının bu yavaşlamadaki etkisi oldukça büyük.
Huawei CEO’su Richard Yu’nun bu yılın başlarında yaptığı açıklamada, ABD tarafından firmanın dışarıdan ürün tedarik etmesine ilişkin kısıtlamalar yürürlüğe konulduğu için Huawei’nin yakında üst düzey Kirin çipleri üretmeye devam edemeyeceğini söylemişti. Analistler, şirketin elindeki çip stoğunun 2021 yılı içerisinde tükenmesini öngörüyor.
ABD yaptırımlarına karşı Huawei’yi desteklemeyi sürdüren Çinli kullanıcılar, 2020 yılında markanın telefonlarına yoğun ilgi gösterdi. Çin dışına çıktığımızda ise tam tersi bir durumla karşılaşılıyor. Google servislerinin bulunmadığı yeni nesil Huawei cihazlara olan talep her geçen gün eksi yönde ilerliyor. Google servislerinin olmaması Çinli kullanıcılar için herhangi bir sorun teşkil etmiyor. Zira, söz konusu ülkede Google servisleri uzun bir süredir kullanılmıyor.
Huawei, alt markasını satışa çıkardı
Şirketin ‘uygun fiyatlı telefon’ etiketi ile öne çıkardığı Honor markasını satacağına dair iddialar gelmeye devam ediyor. Şirketin söz konusu marka için belirlediği satış fiyatının yaklaşık olarak 4 milyar dolar olduğu söyleniyor.
Şirketin çok güçlü olduğu telekomünikasyon altyapısı alanında da yoğun kısıtlamalar altında kaldığını söylemek mümkün. Son olarak İsveç’teki 5G altyapısı kurulumunda Huawei ve ZTE gibi Çinli firmaların ‘ulusal güvenlik riski’ teşkil ettikleri gerekçesi ile yasaklandığı duyurulmuştu.