Sosyal medya

Diğer

Glovo Türkiye verileri: Yemekte lahmacun favorimiz

Glovo Türkiye verileri

Yemek siparişinden market alışverişine kadar ihtiyaç duyulan her şeyi kullanıcılara ulaştıran Glovo, son bir yılın sipariş trendlerini açıkladı. Glovo’nun istatistiklerine göre, derbi akşamlarının en çok tercih edilen yemeği pizza oldu.  İstanbul’dan verilen tatlı siparişlerinde yeni nesil lokmacılar tüm tatlı siparişlerinin önüne geçti.

Market siparişlerinde tropikal meyve siparişleri dikkat çekerken yılın öne çıkan trendi mango oldu. Kullanıcılarına kurye hizmeti de veren Glovo’nun bu özelliğini en çok unutkanlar kullandı. Kurye siparişlerinde sırasıyla unutulan anahtar, şarj aleti ve bilgisayarlar kullanıcılara ulaştırıldı.

Yemekte lahmacun birinci

reklam
Huawei P40 reklamı

Her 4 İstanbulludan biri fast food sipariş ederken, İzmirlilerin verdiği her 2 yemek siparişinden birinde Türk mutfağı tercih edildi. Tüm şehirler arasında hamburgeri en çok seven Ankaralıların ise her 5 siparişinden biri hamburger oldu. Tüm yemek siparişlerinde lahmacun açık ara lider oldu.

Lokma trendi tam gaz devam ediyor

Tatlı tercihleri de şehirlere göre farklılık gösterdi. İstanbullular yeni trend dolgulu lokmayı tüm tatlılardan fazla sipariş ederken İzmirliler dondurma, Ankaralılar ise waffle tercih etti. Lokmada çikolatalı sos, waffle’da ise muz, tatlıların en çok tercih edilen eşlikçisi oldu.

Türkiye’de son yıllarda çayın tahtını sallayan kahve trendinde en çok tercih edilen ürün latte oldu, latteyi filtre kahve ve capuccino takip etti. Hava sıcaklıklarının artmasıyla soğuk kahve siparişlerinde de artış yaşandı, soğuk kahve geçen aya oranla 2 kat fazla tercih edildi.

Uzun süredir teknoloji basınında yer alan Kerem, başta mobil teknolojiler olmak üzere donanım ve kripto paralar ile de ilgileniyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Diğer

Google, ırkçılığa karşı mücadele edenleri destekliyor!

Yazan:

Google

Google, birkaç gündür büyük olaylara gebe olan ırkçılık karşıtı gösterileri destekleme kararı aldı. Firma ırk eşitliğini savunduklarını bildiren bir mesaj yayınladı.


İlginizi çekebilir; Zoom ücretli kullanıcıları için uçtan uca şifreleme getiriyor!


Google ırkçılığa karşı net tavır sergileme kararı aldı!

ABD’de George Floyd‘un ölmesi ile gündeme gelen ve büyük protestolara sebep olan ırk eşitliği konusu, firmalar tarafından da ele alınmaya başlandı. Google da bu konuda aksiyon alarak ırkçılığa karşı takındığı tavrı gösterdi. Firma, Google arama motorunu kullanan kişiler için ekrana bir adet mesaj ekledi. Mesajda, ırkçılığa karşı her zaman eşitliği savunduklarını yineleyen firma, bu konuda mücadele eden herkesin yanında olduklarını yineledi. Mesaj herhangi bir link içermez iken, siyah kurdele ve yazılı metin içeren bir “Doodle” olarak görüntülendi.

reklam
Huawei P40 reklamı

Tüm bu olanların yanı sıra, YouTube da ırkçılığa ve sosyal adaletsizliğe karşı mücadeleye destek verme kararı aldı. Google‘ın alt firmalarından olduğu için bu tarz bir hamlenin şaşırtıcı olmadığı görülmekte. Ayrıca firma ırkçılığa, şiddete ve sosyal adaletsizliğe karşı tam 1 milyon dolar bağışta bulunacaklarını belirtti ve Twitter profil resimlerini kararttı. Olayları yakından takip edip ciddi aksiyonlar alan Google, Android 11 için düzenlenecek etkinliğinin de ertelendiğini duyurdu. Kutlama yapmak için uygun zaman olmadığını belirten firma, etkinlik için yeni bir gün vermedi. Bakalım Google gibi başka firmalardan da destek gelecek mi bekleyip göreceğiz.

Devamını oku

Diğer

Samsung Money kart duyuruldu!

Samsung Money

Samsung, Apple ve Huawei şirketlerine rakip olacak “Samsung Money” olarak adlandırdığı kendi kartını duyurdu. Samsung Pay uygulaması ile çalışacak bir banka kartı duyuran şirket, rakipleri karşısında lider olmayı hedefliyor.

İlginizi çekebilir: Huawei Card duyuruldu!

Samsung Money

reklam
Huawei P40 reklamı

Teknoloji şirketleri hayatın her anına dokunmak için mesai harcamaya devam ediyor. Kullanıcılarının satın alma işleminde de kendi ürünlerinin kullanması için ilk adımı atan Apple’dan sonra Samsung da kendi kartını duyurdu. Rakibi Apple Card gibi titanyum bir malzemeden yapılmış ve üzerinde kart sahibinin adı dışında herhangi bir kart numarası, son kullanma tarihi veya CVV kodu bulunmuyor.

Güney Koreli teknoloji devi tarafından yapılan açıklamada Samsung Money sahiplerinden herhangi bir hesap/kart kullanım ücretinin alınmayacağına da özellikle dikkat çekiliyor. Bununla birlikte kartın faiz oranının oldukça düşük olacağı da yetkililer tarafından belirtiliyor. Ayrıca banka kartı Samsung Pay mobil ödeme platformları ile bağlantılı olarak çalışabiliyor. Bu özellik sayesinde kullanıcılar kartlarını kaybetse dahi, Samsung Pay üzerinden kapatabiliyor.

Samsung Money

Şirketin yeni banka kartı, yapacağınız alışverişler ile birlikte ek puanlar kazanmanızı sağlayacak. Böylece bu puanları paraya veya diğer hizmetlere çevrilebilecek. Ayrıca kullanıcılar kartın gelmesine gerek kalmadan, Samsung Pay üzerinden kolaylıkla ödemelerini yapabilecekler.

Samsung’un yeni kartının ne zaman satışa sunulacağı henüz netlik kazanmadı. Söz konusu banka kartı ilk olarak sadece Amerika Birleşik Devletleri’nde kullanıma sunulacak. Samsung Money kartının diğer ülkelerde ne zaman kullanıma sunulacağı da şimdilik bilinmiyor.

Devamını oku

Diğer

Sony ZV-1 vlog kamerası tanıtıldı!

Sony ZV-1

Sony, vlog odaklı kamerası ZV-1 modelini duyurdu. Geçtiğimiz hafta sızıntısı yapılan vlog odaklı yeni kameranın, özellikle YouTube için içerik üretenler tarafından tercih edilmesi bekleniyor.

Video ekipmanları alanında popüler bir marka olan Sony, bu kategorideki ürünlerini geliştirmeye devam ediyor. Şirketin uzun yıllardır satışta olan RX100 V ve RX100 VII modellerinin yenilenmiş hali olarak karşımıza çıkan ZV-1, video özellikleri ile dikkat çekiyor.

İlginizi çekebilir: Ambilight ile oyun keyfi nasıl olur? | Philips The One 55PUS7304

reklam
Huawei P40 reklamı

Sony ZV-1

Sony ZV-1 vlog kamerasının teknik özellikleri

Sony’in yeni vlog kamerası, tamamen öne doğru dönebilen 3 inç boyutunda dokunmatik bir ekran ile geliyor. Hafif ve kompakt bir yapıya sahip olan ZV-1; üstünde geniş,  yüksek kaliteli bir mikrofon sistemi (Stereo) ile birçok kontrol butonu taşıyor.

YouTuber kamerası olarak tanımlanan Sony ZV-1 içerisinde, 20 MP değerinde 1 inçlik CMOS sensörünün yanı sıra hızlı 24-70 mm f/1,8-2,8 lens de bulunuyor. Ayrıca 4K çözünürlükte 30 FPS video kaydını destekleyen kamera, 1080p çözünürlükte 120 FPS’e çıkıyor.

Bokeh ve güzelleştirme filtreleri taşıyan Sony ZV-1, çok gelişmiş sürekli bir otomatik netleme sistemine de sahip. Alpha serisinden gelen göze kilitlenme özellikli bir AF sistemi kullanan ürün, yapay zeka temelli obje tanıma ve takip etme altyapısını da taşıyor. Ayrıca yüz öncelikli otomatik pozlama sayesinde yürürken çevrenizdeki ışık durumu değişse dahi kamera, yüzünüze odaklama yapıldığından emin oluyor.

Sony ZV-1

Sony’in yeni kamerasında 3,5 mm harici mikrofon girişi ve Sony marka mikrofonları destekleyen çoklu giriş seçeneği de bulunuyor. 294 gram ağırlığındaki kamera, ek olarak satın alınabilen özel bir mini tripod sayesinde uzaktan da kontrol edilebiliyor.

Sony ZV-1, bu özellikleri ile birçok içerik üreticileri ve vlogger tarafından tercih edilecek gibi duruyor. ABD fiyatı 799 dolar olarak açıklanan kameranın 11 Haziran‘dan itibaren satışa sunulması bekleniyor. Türkiye pazarına da gelmesi beklenen söz konusu ZV-1 modelinin ne zaman geleceği ise henüz netlik kazanmadı.

Devamını oku