Donanım ve yazılım açısından Türk mühendislerin ürünü olan yerli sosyal medya platformu Finkafe, 29 farklı dil seçeneği, 20 farklı mikro bloğu ve 500 karakter kullanımıyla global platformlara meydan okuyor.
Sosyal medya platformlarının yerli imkanlarla üretilmesi doğrultusundaki girişimler sonuçlarını vermeye başladı. Donanım ve yazılım açısından Türk mühendislerin ürünü olan Finkafe, kullanıma açılalı 1 yıl olmadan yaklaşık 100 bin takipçi sayısına ulaştı. Yılsonunda bu rakamın 1 milyona ulaşması hedefleniyor.
İçindekiler
Türkiye’de doğdu dünyaya açıldı
Finkafe’yi hayata geçiren Mobil Finans Teknoloji Hizmetleri AŞ (Mobifin) Yönetim Kurulu Başkanı Arif Ünver, “Yerel olarak başlattıkları platformu uluslararası boyuta taşıdıklarını ve yurt dışında yaşayan Türklerin de siteye üye olduklarını” söyledi.

Türkiye’deki ilk server yatırımı
Arif Ünver, “ İletişim çağında sosyal medyanın önemi yadsınamaz. İnsanlar hane halkıyla olan iletişimlerini sosyal medya üzerinden yapar hale geldi. Diğer taraftan Türkiye’nin birtakım gerçekleri de var. 80 milyona yakın nüfusu olan ülkemizde 52 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Rusya ve Çin’in kendi sosyal medya platformlarını kurmaları özellikle ilgimizi çekti. Tamamı Türk mühendislerden oluşan ekiple kendi sosyal medya platformumuzu oluşturmaya karar verdik. Bir yıl dolmadan 100 bine yaklaşan kullanıcı sayısı ile yolumuza devam ediyoruz. Apple iOS ve Google Android platformunda da isteklerimizi hayata geçirip, mobil dünyaya adım attık. Yıl sonuna kadar 1 milyon üyeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.
Yerli e-posta ve arama motoru yolda
Türkiye’yi teknoloji alanında merkez haline getirmeyi amaçladıklarını söyleyen Ünver, “Türklerin bu önemli işleri yapabilecek beceriye sahip olduklarını belirterek, yerli mail ve arama motoru geliştirmeye talip olduklarını” sözlerine ekledi.